{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.127 visninger | Oprettet:

FORD 7710 motorproblem {{forumTopicSubject}}

Hej TG.
Jeg har en FORD 7710 hvor motoren bruger olie. (Blander ikke vand og olie). Desuden har den ikke så meget trækkraft. Jeg ved at turboen er meget slidt. Hvad tænker i? Tror i jeg er så heldig det kun er turbo. Eller hvad kan det ellers være at den bruger olie.

mvh. Bastian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FORD 7710 motorproblem
  • #1   1. apr 2014 du kan jo hurtig tjekke om det kun er turboen der bruger olien ved at pille den af og starte maskinen, hvis den stadig ryger blåt har du også et motor problem smiley


  • #2   1. apr 2014 Har taget hele motoren af traktoren. Så kan ikke så let starte den lige nu.

  • #3   1. apr 2014 hvis du har taget motoren ud af så lav den dog fra bunden af, ingen grund til at spare... smiley det koster selvfølgelig, men det kan svare sig i det lange løb

  • #4   1. apr 2014 Det var sandelig også planen. Det var mere for at høre om andre havde oplevet samme problemer. Således jeg er sikker på at finde fejlen, og det ikke viser sig at det skyldes at den er revnet i en oliekanal eller sådan et eller andet?


  • #5   1. apr 2014 når på den facon smiley jamen det jo meget vel være stempelringe der er slidt, eller ventil styr smiley
    har ikke selv ford, så må være dig svar skyldig, troede spørgsmålet gik på om det var nok bare at skifte turboen også var din lykke gjort smiley


  • #6   1. apr 2014 Nej dog ikke. Har faktisk kun motoren fra en 7710, som skal smides i min ford 6610 force 2. Så den får rækkepumpe og turbo smiley Motoren i 6610'eren har smidt en ben ud gennem siden


  • #7   1. apr 2014 Hvis indsugningsmanifolden er sjasket til i olie så kommer dte nok fra turboen. Hvad med ånderøret ? Suger den det ind eller går det frit ud ? Kan du huske om den dampede ud af det og evt. dryppede olie ud derfra ?


  • #8   2. apr 2014 Der er lidt olie i indsugningsmanifolden. Men ikke sådan at den sejler. Mht til ånderøret er der ihvertfald ikke noget som drypper ud. Tænker nærmere den suger det ind hvis det er. Jeg har observeret at hele vejen rundt omkring bundkaret er den meget smurt ind i olie. Ligeledes er der en del olie omkring og under oliefilteret på den.

  • #9   3. apr 2014 smiley Hvis sådan en motor har gået ret mange timer skal den bruge noget olie, ovenikøbet hvis turboen er dårlig. Det olie der er uden på blokken kan jo sagtens stamme fra ventildæksel pakningen og toppakningen. Så lige længe den ikke blander olie i vandet ( revnet oliekanal) eller vand i olien(tæret foring) så ville jeg da syntes at et slibesæt og nogle nye stempelringe + turbo, så er man da godt kørende for få penge, men tag og ofre lidt på en ordentlig toppakning og ikke de billige pap fætre. I slibesættet er der også paraplyer/tætninger til ventil stammerne, skift dem og tjek at der ikke er slør i styrene, det kan altså godt give lidt olieforbrug hvis det er tilfældet. Bare når man nu er igang. God arbejdslyst smiley

Kommentér på:
FORD 7710 motorproblem

Annonce