{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.112 visninger | Oprettet:

PTO aksel: Kan ikke få det skilt ad.... {{forumTopicSubject}}

Er ikke den store traktor specialist.... så dette er nok et dumt spørgsmål... men kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg skiller PTO akslen fra gearkasse udgangen fra min gødningsspreder... ved skift af et leje.

tjeck lige mine 2 billeder ud.... troede først der sad en gennemgående split af en slags.... men det gør det ikke vel..

Hvad gør jeg?? for at få det fra hinanden??

https://www.dropbox.com/s/6q3m0zioshik2dl/20140408_192203.jpg

https://www.dropbox.com/s/db3nrnnuz2oee1j/20140408_192218.jpg


Kommentarer på:  PTO aksel: Kan ikke få det skilt ad....
  • #1   8. apr 2014 hvad er det helt præcist du vil skille ad på de billeder? den "gule" krans fra resten eller?

  • #2   8. apr 2014 Lsd den stå i en spand diesel olie i et par dage

  • #3   8. apr 2014 Ja... det er den gule krans.. der skal af akslen.

    I en spand diesel olie. ... og så??

    Skal den stift.. eller hvad der er.. hvor jeg har slebet.. skal den ud?? Er den gennemgående? ?


  • #4   8. apr 2014 Så kan det være det løsner alt der rust som er i vejen. Men ellers så prøv og tryk det ud med en værksteds presser, din lokale smed har en, ved ikke om den er gennem gåen men kunne det ligne, du kunne også bore hele vejen igennem så du sikker på det er væk, og så bare monter den med en blot

  • #5   8. apr 2014 Det ligner at det er samlet med koncentriske rørsplitte. For at få dem ud, skal du formentlig have varmet dem RIGTIG meget op og så skal der en dorn og en stor hammer til. Det skulle der ihvertfald da jeg skiftede aksellejer på en gammel skiveslåmaskine. Var omkring den lokale multikunstner og få dem varmet og banket ud. Der gik 2 eller 3 dorne til ved det. Hvis det er koncentriske rørsplitte, vil jeg ikke anbefale at prøve at bore dem ud, medmindre du har nogle MEGET stærke bor. Rørsplitte er HÅRDE.

    Sidst, men ikke mindst, så ville jeg ikke samle det med en bolt bagefter da det er en roterende komponent og der er risiko for ubalance, hvis du samler med en bolt. Og det er du som udgangspunkt ikke interesseret i. Men det er også bare min holdning.

    Mvh.


  • #6   9. apr 2014 Det kan vist ikke give meget ubalance ved og samle det med en boldt, det nægter jeg og tro på

  • #7   9. apr 2014 Viden er også meget bedre end tro. smiley

    Det kan sikkert også godt gå, hvis man skærer overskydende gevind af bolten og derved får massen på hver side til at matche. Jeg vil bare ikke opfordre til det, da det ikke er den mest muligt korrekte måde at gøre det på. Men folk må gerne gøre noget dumt, så længe de gør det på et oplyst grundlag og dermed er bevidste om det.

    Mvh.


  • #8   9. apr 2014 der skal varme til og en god stor pressemaskine jeg har før set de var i 100 tons + for at skille noget lign. ad

  • #9   10. apr 2014 Jaja Volvo mand self er det nok ikke den rette måde men en løsning som sagtens ville kunne bruges

  • #10   11. apr 2014 Jep, der findes midlertidige løsninger og holdbare løsninger. Midlertidige er dem man betjener sig af i en snæver vending og retter op på, så det bliver en holdbar løsning. Der er garanteret også en grund til, at man har valgt rørsplitte istedet for at samle med en bolt fra fabrikken af. Og det er nok ikke for at drille folk i monteringen, reparationsleddet eller brugerleddet.

    Mvh.


  • #11   11. apr 2014 Kan lige hilse og sige... det var ingen rørsplit ik... men der var gevind i hullet.. og sad en umbra skrue i... så den lavede jeg en slids i og skruet ud..

Kommentér på:
PTO aksel: Kan ikke få det skilt ad....

Annonce