{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Australien nogen der kan hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg sider og er ved at lave min engelsk eksamen, jeg har valgt et emne om landbrug i Australien og til det har jeg et par spørgsmål vis der er nogen der gider at hjælpe? smiley

Er der nogen steder i Australien hvor man "oversvømmer" markerne med vand inden man begynder at så? Eller hvordan foregår det?

Hvad er et typisk gennemsnits udbytte i hvede pr. hektar?

Hvordan fungere landbrugene med får? går de ude hele tiden og hvor mange får har de på sådan en farm, og hvor stor er de?

Er der mange malkekvæggårde der over, hvor store er de i gennemsnittet og hvad for de at æde kørene?

Og sidst men ikke mindst er der nogen der har arbejdet på en "maskinstation" som der kun høster, hvor og hvornår starter de som regel med at høste, og hvornår er de færdige og hvor henne? smiley

Håber nogle kan hjælpe med lidt af det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Australien nogen der kan hjælpe?
  • #1   3. jun 2015 Høsttidspunktet derovre er fra omkring september-oktober måned oppe nordpå, og syd på er de først færdige med at høste hen i Januar måned. Sådan er det ihvertfald ovre langs østkysten. Jeg mener i vest Australien er det oktober-november eller sådan noget..

    Gennemsnitsudbyttet de steder jeg var, lå vel omkring 2 tons/ha på den første gård. Den lå i Queensland lige på grænsen til New South Wales.
    På den anden gård jeg var på, gav det vel 5-6,5 tons/ha. Men det er også helt syd på i Victoria hvor det regner meget og det er heller ikke så varmt.

    Hvad angår får, så er min erfaring at hvis de ikke har får, så er det ikke en gård smiley De har alle sammen nogle. Og de går altid ude.

    Håber det var et svar du kunne bruge til noget.. Ellers må du jo spørge igen


  • #2   4. jun 2015 Jeg ved at min storebror har lige været i Australien hvor han prøvede og kamme op til bomuld der oversvømmer de rækkerne inden de sår og først lige når kommende lige er blevet lavet så skal de tromles 3 gange første gang med 4-5 km/h og derefter 2 gange med 10 km/h

  • #3   4. jun 2015 Tak for hjælpen, det gav da svar på nogen af mine spørgsmål smiley

Kommentér på:
Australien nogen der kan hjælpe?

Annonce