{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.252 visninger | Oprettet:

Hjælp til MF 178 multi power {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har overtaget en gammel MF 178 multi power som jeg gerne vil have ud at kører, men men men.
For det første blander den langsomt vand og olie, tidligere ejer siger det kom en vinter med hård frost, men der er ikke tegn på frostsprængning udad til ?
For det andet begyndte den bare at kører da jeg startede den hvor den stod i gear og kunne ikke stoppes før den heldigvis bare stak frontlæsseren i jorden og gik fast, altså jeg kunne ikke koble ud selvom koblingspedalen mærkede fin ?
Sidst men ikke mindst, så virker hverken lift, frontlæsser eller servostyring ?
Det skal siges at da den blev sat til side for over et år siden virkede både kobling, lift osv fint. Vi troede så at vi kunne trække i den med en anden traktor for at se om vi kunne få koblingen løs hvis den skulle havde sat sig fast, men her blev det så rigtig underligt, for vi kunne trække den når den stod i gear uden motoren drejer rundt som om at motor og gear der er brudt, men når man starter den kan man ikke koble ud og sætte den i gear. Og starter man den i gear bliver den bare ved at kører ? HJÆLD smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til MF 178 multi power
  • #1   8. aug 2015 I Forhold til lift servo og frontlæsser har du så tjekket hydralik olie standen og kan du slet ikke høre traktoren arbejde eller noget når du prøver at løfte frontlæssern

  • #2   8. aug 2015 Ang. kobling er det fordi koblings navet er rustet fast start den i gear et sted der er plads smiley og så bremser du det bedste du har lært samtidig du har koblings pedal nede. Så skal den nok løsne ang. hydraliken kunne tyde på der ingen olie er på eller stoppet suge filter.

  • #3   8. aug 2015 Der er masser hydraulikolie- gearolie på, og nej den arbejder ikke. Og bremser virker ikke, men jeg kan vel binde en anden traktor i den.
    Har i hørt om at sådan en kan frostspringe indeni ? Så vand og olie løber sammen ?


  • #4   8. aug 2015 Og hvad gør det der multipower ? Siden jeg ikke bare kan sætte den i gear og så rykke i den med en anden traktor og få koblingen løs på den måde ?

  • #5   8. aug 2015 Multi power er et hydralisk over gear og angående vand/olie der løber sammen tror jeg nærmere det er en defekt top pakning vil du sælge traktoren?

  • #6   9. aug 2015 Ok, nej jeg vil helst have den ud at køre. Gør Multipover at man ikke kan få motoren til at dreje rundt ved at slæbe den ?

  • #7   9. aug 2015 Er næsten sikker på at slæbestart ikke er muligt, men hvis det absolut er SKAL den være i høj for du kan slæbe den i gang.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #8   10. aug 2015 En multipover traktor kan ikke slæbes igang da der ikke er noget tryk til at klemme koblingen i høj sammen og i lav er der friløb .
    Og hvad angår hydraulikken kan det nemt være løfte regulerings glideren der sidder fast den sidder jo helt nede i bunden hvor vandpocenten kan være høj med hvad der af følger


  • #9   10. aug 2015 Jørgen. Hvordan får man den fri ? Og har du en ide til hvordan jeg får min kobling løs ?
    Den har stået længe og også været startet op uden vand, kun startet max et min. Og der er ingen kølerslanger på, så da vi idag trak den skråt op på en trailer løb der en del olie ud af øverste køleslange studs ? ????


  • #10   11. aug 2015 Du behøves ikke være bekymret for at den har været startet op uden vand, motorer kan faktisk køre overraskende længe uden vand smiley

  • #11   11. aug 2015 Jeg er også mere bekymret hvorfor hydraulik ikke virker. Og hvordan den blander vand og olie. Og kommer olie over i køleren når der ikke er vand på. En del faktisk

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #12   11. aug 2015 Det med at få koblingen fri det kan godt blive noget af et held hvis du ikke vil skille traktoren ad. En mulig løsning er at sættetraktoren i et fremad gear for eksempel 2H og så trække baglæns i den med en anden traktor eller lign. med koblingspedalen på din 178 udtrådt så vil motoren trækkes baglæns og hvis du er heldig slipper belægningen i rusten.
    det med olie i vand er den største sansynlighed toppakningen der hvor oliekanalen går op til vippetøjet for jeg synes ikke jeg kan huske at den har udvendige rør lig. en mf 35. men det kan jo selvfølgelig også være en revne selv om det er meget sjælden at det så ikke kan ses uden på.


  • #13   11. aug 2015 Bremser spændt op og virker fint smiley servostyring påfyldt olie og virker smiley kobling gik fri ved at kører og bremse flere gange smiley så nu er det vand i olien og omvendt. Og så er det lidt træls med en traktor hvor hydraulikken ikke virker ?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #14   11. aug 2015 Hydraulik forbindelserne kan du få en fornemmelse af om de virker ved at tappe lidt olie af bagtøjet og så afmontere det runde dæksel der sidder foran bagakslen i højre side. der inden for finder du aktiverings armen til løfte/sænke glideren man kan også komme til sugefilteret mener jeg iatfald på nogle af modellerne.

  • #15   11. aug 2015 Perfekt. Går igang så snart der er spist. Kan det passe at olien tappes af i venstre side noget foran bagakslen helt nede. En stor bolt

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #16   11. aug 2015 Ja det er en 6kant der vender ud til siden enten en 7/8" eller 1" nøgle

  • #17   11. aug 2015 Olie af rund dæksel af og så SKAKMAT. Det er jo en masse spændende der inde. Men jeg aner jo ikke hvad jeg skal kigge efter smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #18   12. aug 2015 Når du bevæger lift håndtaget op og ned så skal den lodrette arm der har kontakt med rullen bevæge sig frem og tilbage, ligesådan hvis liftarmen er nede og du stiller lifthåndtaget i midterpos. og du så tager i liftarmene og løfter dem op så skal armen flyttesig når du kommer til halvt oppe. Men rigtig det er ikke bare lige. det kunne nok betale sig at købe en manual. dem kan du jo købe på nettet.

  • #19   12. aug 2015 Der kommer en gammel gut i morgen som har arbejdet på mf i over 50 år. Han skulle vide alt siges der

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #20   12. aug 2015 Ja det vil være en meget god ide at liste ham til at kikke ind

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #21   30. sep 2015 Du skal have pumpen op, filteret er sikkert stoppet eller kontrolventilen sidder fast. Gennem højre sidedæksel skal du afmontere en rulle til kontrolventilen, så kan du afmontere liftdæksel. Er du heldig er det en gammel multipowerpumpe der er spændt oven på liftpumpen. Venstre sidedæksel skal af, slangen fremad til MP kobling skal af, PTO aksel skal bagud og de 2 styrtappe til liftpumpen skal fjernes. Så kan pumpen tages ovenud

Kommentér på:
Hjælp til MF 178 multi power

Annonce