{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.370 visninger | Oprettet:

Isolering af lade/værksted? {{forumTopicSubject}}

Mojn
Jeg har en lade hvor jeg har flyttet mit værksted ud da der mere plads men om sommeren er der meget varmt og vinter koldt.
Så jeg har nu tænkt mig at isoler det lidt.
Men hvordan skal det gøres rigtig?
(Har lånt billet på nettet)
Men det stålplader og træ spær som på billed.

Kan jeg bar knalde noget rock/glasuld mod stålpladerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Isolering af lade/værksted?
  • #1   3. sep 2015 Hejsa, jeg følger lige med her. Er lidt i samme situation bortset fra at jeg har rigtig mange lysplader der skal laves kasser omkring.
    Tror dog ikke du skal lade isoleringen røre pladerne grundet kondens.
    Overvejer selv nogle troldtex-plader på undersiden for at give en behagelig akustik derinde, og så bestemmer deres mål vel hvordan skelettet skal laves ??
    mvh. Max Madsen


  • #2   6. sep 2015 jeg har lige lavet det hjemme ved mig og jeg har lavet på den måde at lige under stålpladerne er der undertag isolering damspær også troldtex og det virker meget godt

  • #3   7. sep 2015 Loftet:
    ved ikke hvor meget du vil ofrer på det, men nogle isolerer, og sætter dampspær op, for at holde det anvender de forskalling. . så venter de med loft til de lige finder noget billig troldtex.
    det kræver så du sætter forskalling op pr 30cm.

    Væggene:
    som du selv nævner er det ikke godt at ligge isolering direkte op af stålpladerne, så jeg vil starte med at sætte vindpap op ud mod pladerne.
    Lave en skillet til at sætte isolering i og hvor du kan klaske en gang dampspær på, inden du monterer plader. fx. OBS plader, ret anvendt og billig.


Kommentér på:
Isolering af lade/værksted?

Annonce