{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Livet på landevejen med traktor og campingvogn, kan det lade sig gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer, Allesammen!

Jeg har ikke kørekort, vil jeg sige, til at starte med, men jeg har en drøm, og vil undersøge den her, om I vil hjælpe.

Jeg er en voksen mand, midt i fyrrene, og jeg er førtidspensionist.

Livet hjemme, sutter max-bollarh, jeg kan ikke få en skid til at hænge sammen, og aner ikke mine levende råd, eller gjorde.

Grundet personlige situationer, har jeg været hjemløs det sidste år - jeg har, pt. fast tag over hovedet hos en veninde i hendes campingvogn, men det er det.

Af samme årsag, min drøm.

At få et traktorkørekort, og tridse rundt på vejene i campingvogn og traktor.

Men hvad siger reglerne?

Jeg har hørt, at jeg må - og det må jeg jo, når jeg har traktorkørekortet - køre 30 km/t, med campingvogn på som rød trekant.

Er det rigtigt?

I så fald skal jeg bare have skaffet traktorkørekort og campingvogn, så er jeg på vejene, og klar til eventyr.

Er der noget, der taler iimod..?

DBH

Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livet på landevejen med traktor og campingvogn, kan det lade sig gøre?
  • #1   24. jul 2023 Det skulle være muligt. Traktoren skal være indregistreret. Forsikring og vægtafgift er ikke helt billig. Her link til vægtafgift:
    https://landtrafik.dk/wp-content/uploads/2017/03/v%C3%A6gtafgifter-takster.pdf
    Om campingvognen skal have nummerplade, ved jeg ikke, men tror nok den skal.
    Udgiften til brændstof er også noget højere end til en bil.


  • #2   6. sep 2023 Hvorfor ikke bare få et kørekort til bil, det dækker også traktor, køb en bil som kan trække en campingvogn, den kan være noget billigere end en traktor.

    Eller køb en gammel LT31 autocamper, så kan du holde på en almindelig P-plads og sparer således campingpladsens gebyrer.

    En fed idé at bo hvor man har lyst, ingen husleje og bøvl med naboer, men også svært at have direkte relationer til nogen, da man ikke kan invitere meget mere en en gæst af gangen, men helt klart et frit liv man kan få.

    PS!
    Har muligvis en LT31 autocamper snart, sælger den muligvis videre, det er en veteran.
    4078 7875


  • Dennis J
    Dennis J Tilmeldt:
    nov 2023

    Svar: 2
    #3   15. nov 2023 Tror også det ville være bedre med bil, og campingvognen skal være synet og indregistreret, den rødetrekant er ikke nok. Men husk også at sætte dig ind i reglerne for campering. smiley

Kommentér på:
Livet på landevejen med traktor og campingvogn, kan det lade sig gøre?

Annonce