{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

IH 384 - servo styring {{forumTopicSubject}}

Hej
Agter at købe en IH 384, hvor køber man servostyring/hjælpestyring til en sådan og hvad koster det - er der nogen der ved det eller har råd her- eller måske en der har en til at ligge:-)..
Noget andet - passer 36" baghjul fra feks en IH 474 eller en Ford 4000 på 384`eren ( 8huls ) tænker på navstr.

pf. tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH 384 - servo styring
  • #1   24. okt 2023 Hej Ole
    Jeg kan se på TractorData.com at original hjul-/dækstr. er 13.6 x 28.
    Det forekommer mig noget vildt at overveje 36" hjul!

    Der er vel en årsag, som du ikke har beskrevet?
    Det vil medføre en noget højere gearing + at der nok skal ændres på traktorens forende/hjulophæng/dækstørrelse, hvis forenden skal løftes op og matche den højere bagende.

    Mit råd vil være i stedet at købe en større traktor og i en version, der allerede har servostyring.
    Jeg har selv en IH 844 XL med 38" fælge bagpå. Da jeg for et par år siden fik monteret 4 nye dæk blev det med 16.9 x 38 bagpå og 10 x 16 foran. Med de større baghjul trykker den ikke så hårdt på blødt underlag, men den øgede højde/gearing fik også andre følgevirkninger
    1) når jeg kører med slagleklipper og skal holde pto på 540 omdr. kører traktoren faktisk lidt for hurtigt, selv i 1. gear. Traktoren kan sagtens trække klipperen, men i højt græs og med lidt krat imellem bliver slagleklipperen overbelastet og brænder kileremmene i stykker. Når jeg sidenhen har kørt med slagleklipperen, bruger jeg min lille Deutz 4006, der kører meget langsommere i 1. gear og med pto på 540 omdr.
    2)den øgede frihøjde medfører at liftarmene i laveste stilling er for højt oppe over terræn. Det kan besværliggøre kobling til redskaber med lavtplacerede bolte eller at du skal anbringe redskaber på en palle, på klodser eller lign.

    Bare lige en kommentar. Jeg ved ikke, hvor du kan få grej til servostyring eller fælge.
    vh
    Poul


  • #2   25. okt 2023 Hej Poul
    Tak for svar - der er selvfølgelig mange følgevirkninger, som jeg ikke lige havde overvejet så mange tak for det smiley altid godt med andre øjne på det - umiddelbart var tanken bare at det ville klæde den hvis det nu var bare "lige", så tror jeg istedet jeg måske kunne finde mindre dækmontering til forhjul, da jeg jeg synes den "hænger" lidt bagover, - ville det være en bedre ide?


  • #3   25. okt 2023 Hej igen
    For mig skal traktoren bare være et solidt og praktisk hjælpemiddel. Og så skal den ikke koste mere i udstyr og ændringer end højst nødvendigt.
    Derfor har jeg ikke rigtig nogen mening om designet, om fronten står højt eller lavt. Mine tanker ville gå på godt greb i underlaget.
    Når jeg kigger på diverse fotos af 384 ser det ud, som om fronten er designet til at virke højere.
    Måske er forhjulene på din større end originalt?
    Her ledetråd til nogle data fra tractorDatacom https://www.tractordata.com/farm-tractors/000/3/2/325-international-harvester-384.html
    vh
    Poul


  • #4   7. nov 2023 Hej igen Poul
    jamen det kan jeg heller ikke være uenig i - selvfølgelig skal brugeregenskaberne være der, det andet er bare lidt nørderi eller hvad man skal kalde det.
    Kender du en der kan bruge en Gyro frontlæsser, der er sådan en med, men jeg har ikke brug for den, så den skal videre.

    mvh Ole (40702549)


    profilbillede
Kommentér på:
IH 384 - servo styring

Annonce