{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.465 visninger | Oprettet:

OSO opgave 10. kl - Produkt {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal i næste uge til, at lave OSO opgave i 10. klasse. Jeg skal skrive om uddannelsen landbrugsmaskinmekaniker. Jeg skal lave et produkt, som jeg kan vise til fremlæggelsen. Jeg har ikke rigtigt nogen ide om hvad det product kunne være. Ret sikker på at vi ikke kommer til at svejse, pga. vi ik har det der bevis. Produktet kan også være noget, hvor jeg fortæller om f.eks. hvordan en motor fungere.

Læren har nok nogle ideer, men ville også lige høre herinde om der var nogle gode ting. Vi har ca. 20 timer på skolen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OSO opgave 10. kl - Produkt
  • #1   15. feb 2016 hej, jeg har også liget lavet oso bare om landbrugsuddannelsen i 10 klasse. Der lavede jeg i video om hvordan en mark sprøjte virker. https://www.youtube.com/watch?v=kKCowC3eEf8 måske det kunne være lidt inspiration smiley

  • #2   17. feb 2016 Hvaså har du fundet på noget smiley

  • Jens H
    Jens H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 4 Svar: 1
    #3   20. feb 2016 Ved du hvad, jeg sidder selv og skriver OSO, så jeg føler med dig. Skal dog ikke være landbrugsmekaniker, men øko landmand, så det er ikke en idé jeg selv kan bruge til mit produkt det her...
    Jeg tænkte lidt over det du skrev og undervejs i fik jeg lige den tanke at du kunne lave et tværsnit af hvordan en dieselmotor opererer.
    Altså simpelthen hvis du er fingersnild, gå ned i sløjdlokalet og begynde at arbejde på at få tandhjulene til at køre og så skære nogle former ud i tyndt træ, og til sidst sætte det hele op på en bagplade du kan stille op ad tavlen. Og få stemplet til at køre op og ned ved at dreje på et håndsving.

    Her er en animation: http://www.animatedengines.com/diesel.html

    Det er meget avanceret og ambitiøst og kommer til at tage mange timer, det ved jeg, men det kan være at du kan bruge idéen og få det til at virke så simpelt som muligt... det skal i hvert fald nok vise at du har forstået konceptet og ved hvad du snakker om.


Kommentér på:
OSO opgave 10. kl - Produkt

Annonce