{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.861 visninger | Oprettet:

olieskift og vedligehold af ford 3500 {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er helt nybegynder mht traktorer men har sidste år anskaffet mig en Ford 3500 diesel, der primært bruges til at slå græs.
Jeg vil gerne skifte olie, kølervæske og rense oliefilteret men jeg kunne godt bruge lidt hjælp.
1. Hvordan får jeg den gamle olie ud, er det den skrue, der sidder nedenunder traktoren? (se billede)
2. Hvordan får jeg kølervæsken ud?
3. Hvilken olie skal jeg bruge til at genfylde? (den drypper lidt olie efter at have været brugt, kan man få en olie med additiv, som forhindrer dette)
4. Skal jeg bruge samme olie i oliefilteret som til motoren?
5. Bør man skifte/tjekke gearolien? (og hvilken slags olie skal man bruge her)
6. Et link til en shop der forhandler ovenstående olier ville være en stor hjælp.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olieskift og vedligehold af ford 3500
  • #1   15. maj 2016 lige umiddelbart vil jeg tro at du skal bruge en 15w 50 olie på motoren og gearkasse vil jeg tro det er en 80w 90 men det er der nok nogen der ved præcis. af hensyn til olie filter skriver du at du vil rense det.... bare køb et nyt der er meget bedre og koster ikke det helt vilde

    mvh


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #2   15. maj 2016 Proppen på billedet er til gearolie. Bagtøj og gearolie er separat, niveaupropperne er firekantede og sidder på hver sin side. Motorolien tømmes med en prop der sidder på siden af bundkarret. Din nærmeste New Holland forhandler kan hjælpe med olie og type samt filtre. Vandet kan tømmes med en hane i bunden af køleren samt på siden af motorblokken

  • #3   16. maj 2016 Tak for hjælpen.

    Jeg vil prøve at gå i krig med det.


  • #4   17. maj 2016 Lige et par kommentarer til....

    1. Den prop som Henning omtaler er det den, som kan ses på billedet i højre side?
    2. Nogen snakker om at de aldrig har skiftet olie på deres traktor og at det ikke betyder noget, kan det passe?

    (Kan man iøvrigt ikke vedhæftede flere billeder når man svarer?)


  • #5   17. maj 2016 jeg ved ikke om det er nogen der ikke skifter men vil klar anbefale det. olien bliver "slidt" med tiden

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #6   17. maj 2016 Du kan ikke se niveauproppen på billedet, de sidder længere tilbage ca i niveau med trinbrættet. De er ikke særlig store, og er firkantede udvendigt. Hvis olien i gearkasse og bagtøjet er hvid, skal den skiftes, ellers ikke. Det er altid fornuftigt at skifte motorolien.

  • Gunnar N
    Gunnar N Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   21. maj 2016 Ford 3500, det må være en 3600

  • #8   21. maj 2016 Hej gunnar
    Det kan sagtens tænkes, hvad får dig til at tro det?
    Mvh knud


  • Gunnar N
    Gunnar N Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   21. maj 2016 Hej Knud, mener ikke der er en ford 3500, serien hed 2600,3600,4100,4600,5600,6600,6700,7600,7700,8600,8700,9600,9700

  • #10   22. maj 2016
    du skal have en multi f transmissions olie til badtøj og gearkasse mvh buller


  • #11   28. maj 2016 Knud, jeg tror du som det allerførste bør anskaffe dig en instruktionsbog til traktoren. Det lyder som om du mangler helt grundlæggende viden om traktoren.
    Her kan du muligvis finde en:
    http://www.kosters.dk/Catalogue/s/FORD-FORDSON-11847


Kommentér på:
olieskift og vedligehold af ford 3500

Annonce