{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.861 visninger | Oprettet:

olieskift og vedligehold af ford 3500 {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er helt nybegynder mht traktorer men har sidste år anskaffet mig en Ford 3500 diesel, der primært bruges til at slå græs.
Jeg vil gerne skifte olie, kølervæske og rense oliefilteret men jeg kunne godt bruge lidt hjælp.
1. Hvordan får jeg den gamle olie ud, er det den skrue, der sidder nedenunder traktoren? (se billede)
2. Hvordan får jeg kølervæsken ud?
3. Hvilken olie skal jeg bruge til at genfylde? (den drypper lidt olie efter at have været brugt, kan man få en olie med additiv, som forhindrer dette)
4. Skal jeg bruge samme olie i oliefilteret som til motoren?
5. Bør man skifte/tjekke gearolien? (og hvilken slags olie skal man bruge her)
6. Et link til en shop der forhandler ovenstående olier ville være en stor hjælp.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olieskift og vedligehold af ford 3500
  • #1   15. maj 2016 lige umiddelbart vil jeg tro at du skal bruge en 15w 50 olie på motoren og gearkasse vil jeg tro det er en 80w 90 men det er der nok nogen der ved præcis. af hensyn til olie filter skriver du at du vil rense det.... bare køb et nyt der er meget bedre og koster ikke det helt vilde

    mvh


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #2   15. maj 2016 Proppen på billedet er til gearolie. Bagtøj og gearolie er separat, niveaupropperne er firekantede og sidder på hver sin side. Motorolien tømmes med en prop der sidder på siden af bundkarret. Din nærmeste New Holland forhandler kan hjælpe med olie og type samt filtre. Vandet kan tømmes med en hane i bunden af køleren samt på siden af motorblokken

  • #3   16. maj 2016 Tak for hjælpen.

    Jeg vil prøve at gå i krig med det.