{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Bm2250 køleproblemer? {{forumTopicSubject}}

Opret


Køleproblemer Bm2250
Oprettet: i dag kl. 12:0432 visninger
Hej TG

Min traktor går hen og bliver lidt varm efter noget tid efter den er startet.

Imens den kører har jeg haft dækslet af til køleren. Kølervæske pulserende ikke. Det er heldigvis et ok tegn. Så behøver det jo ikke være toppakning en...
Havde lige kølevandpumpen af her i går og den ser ligeledes fin ud. Har lige renset køleren og blæst den ren. Så det burde også spille nu.. Termostaten fik jeg også tjekket. Åbnede også. Dog tjekkede jeg ikke om det var ved de opgivende 88 grader...
Det ligner heller ikke at der er vand i olien..

Nu mangler jeg bare lige at hælde nyt kølervæske på og så prøve igen om den bliver varm..

Hvis den gør det.. Har jeg så overset noget?
Har I erfaringer med samme problem?
Vil gerne udelukke ALT inden jeg tænker tanken om en flækket foring, toppakning osv.

Har I nogle bud?

Tillægsspørgsmål.. Nogen der ved hvor proppen sidder for at dræne kølevand af blokken? Kan dælme ikke finde den..

Vh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bm2250 køleproblemer?
  • #1   30. jun 2016 Hej,

    Taphanen på blokken sidder på manifoldsiden af blokken, lidt til højre for fødepumpen, altså tæt ind mod førerhuset.

    Prøv at blæse/vasken blokken ren for skidt alle steder, hvor der er samlinger med bolte, plader og pakninger hvor kølevandet cirkulerer inde bag ved. Selv en ganske lille lækage kan give den slags problemer.

    Noget helt elementært: Har du renset/blæst køleren fri for skidt? Ellers, så prøv at tage grillen af i fronten og vip oliekøleren ud og få den blæst ren og derefter blæs køleren ren. Det kan også gøre underværker smiley

    Mvh.


  • #2   30. jun 2016 Hej Volvobm

    Har blæst køleren ren. Mht. Eventuelle små lækager ligner der ikke der er nogen...

    Gode råd er efterhånden dyre. Er måske lidt ude i at termostaten ikke åbner ved den rigtige temp og vil tjekke det. Evt. Fjerne termostaten ? Ved godt det ikke løser problemet. Men så kan jeg bruge den. Måske>:(


  • #3   30. jun 2016 Prøv at se grundigt efter om der eventuelt er en lækage bag på topstykket, ind mod førerhuset... Der skal virkelig ikke ret meget til at give den effekt du beskriver. Ellers måske et dårligt dæksel på køleren? En slange? En ny thermostat kan vel hurtigt skaffes og koster ikke alverden. Bare sørg for, at den har samme åbningstemperatur som den gamle... Er du forresten sikker på, at det er en 88 graders thermostat og ikke en 78 eller 82 graders? Det burde stå på den...

  • #4   30. jun 2016 På termostaten står 88. Så den er sikker.

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #5   1. jul 2016 Har du kontrolleret ventilatoremmen er stram nok?

  • #6   1. jul 2016 Hej Henning

    Det har jeg også tjekket. Der burde ikke være noget der. Desværre. Ville ellers være et nemt løst problem så smiley


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #7   1. jul 2016 Er der gennemgang i køleren, når den nederste slange er afmonteret, bør den kunne tage det vand fra, der kommer fra en vandhane. Ellers af med termostaten. Der kan også være rustdannelser i blokken, kan kontrolleres ved at banke en frostprop af.

  • #8   1. jul 2016 Har hældt vand igennem køleren, det kommer ligeså fint igennem. Har godt nok overvejet at fjerne termostaten. Men fikser desværre bare ikke problemet. Selvfølgelig kan man jo køre med den. Men det huer mig ikke rigtigt ikke at kunne finde fejlen smiley

  • #9   1. jul 2016 Du har gjort en masse af de åbenlyse ting og ikke fundet nogen fejl. Nu må du kigge på de ting der ikke er åbenlyse og de steder hvor du antager at fejlen ikke er.

  • #10   5. jul 2016 Hvordan står det til med undersøgelserne?

  • #11   5. jul 2016 Har desværre ikke haft tid endnu.
    Men jeg vil lige forsøge en sidste ting. Inden jeg skiller toppen af.

    Vil lige tjekke korrekt grader for åbning af termostaten. Dvs. Om den rent faktisk åbner ved 88..



  • #12   7. jul 2016 Har lige tjekket termostaten. Den åbner ved 83 og er fuldt åben omkring 90.
    Så den burde ikke fejle noget.

    Jeg har en oliekøler siddende foran kølevandskøleren. Den er efterhånden lidt medtaget. Køler stadig fint men er der mon nok gennemgang til kølevandskøleren? Jeg tror der er masser gennemgang, men for at udelukke det Ville jeg lige hører jet af..


    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #13   8. jul 2016 Tja, svært at bedømme, men hvis du har kørt længe med den, uden problemer burde det være OK. Har du kontrolleret kølerdækslet, det skal først åbne ved 0,7 bar

  • #14   8. jul 2016 Niks. Har jeg ikke..
    Tjekker jeg lige når der er tid igen. Takker..


Kommentér på:
Bm2250 køleproblemer?

Annonce