{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  John Deere 3640
  • #1   25. jul 2016 Tja som med alt andet bliver tingene jo slidt..
    Så jo højere time tal, jo farligere kan den være..

    har du en specifik i tanker eller?


  • #2   25. jul 2016 Jeg har kigget på en som har kørt 8000 timer, min landbrugsmaskinmekaniker siger at sådan en traktor kan køre 14000 timer hvis man behandler dem fint.

  • #3   25. jul 2016 Tja både og..

    Hvad skal du bruge den til?

    Men jeg kunne nok komme i tanke om ting som kunne komme, hvis ikke det er lavet/skiftet fornylig.
    Kobling.
    Justering af lejer på øverste aksel i gearkassen.
    Hydraulik pumpen.
    High/low.
    Printkort til instrumentbord.

    Visse af tingene kan laves nemt andre ting, så som kobling/High-low, lejer i gearkassen og hydraulik pumpe koster lidt penge.


  • #4   26. jul 2016 Har den lavet meget pto arbejde kan det også være en af de ting man gerne skal være opmærksom på. En ny pto kobling kræver afmontering af førerhus.

  • #5   26. jul 2016 Det som jeg skal bruge den til er at køre med en småballepresser og kommende minibig presser, og til de normale ting man bruger en traktor til i marken

  • #6   27. jul 2016 Med mindre PTO koblingen er blevet mishandlet, f.eks prøve og slæbe et blokeret redskab igang, så holder den sku i rigtigt mange timer.
    Tror det kan tælles på en hånd de pto koblinger jeg har lavet.

    Nichlas

    Kør en tur på dyret du vil købe, hør efter om den skuere i synkromehserne når du skifter mellem de almindelige gear(ikke gruppe gear)
    Hold hånden på gearstangen og mærke om den slår lidt frem og tilbage, det giver et ret godt indtryk af om lejerne på øverste aksel trænger til en shims.

    Regn med en kobling holder 4-5000 timer.

    Få,evt din mekaniker til og måle flowet fra hydraulik pumpen, det skal gerne være 99% som spec, ellers vil du hurtigt skulle ud og have en ny eller have den renoveret.

    Udover det så vil resten traktoren nok fungere de næste mange timer, uden problemer.

    Larm fra forgården kan forekomme, hvis det forsvinder hvis du drejer eller bruge hydraulik håndtag så skal gummiet til hydraulik pumpens drev skiftes.


  • #7   27. jul 2016 Hej Kent takker for de gode svar og råd, så må jeg hellere ud og kigge på dyret smiley

  • #8   30. jul 2016 du skal passe på gearkassen
    prøv og sæt den i ger og når du slipper koblingen så må gearstangen ikke rykke sig


Kommentér på:
John Deere 3640

Annonce