{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.946 visninger | Oprettet:

Hvilken klipper til traktor? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Ford 3000 traktor og skal have købt mig en klipper. Det er til græs/eng på en skrånende grund. Jeg har prøvet at undersøge markedet men det er svært at finde anmeldelser etc. Jeg er blevet anbefalet at købe en ny af typen conor topper 6000 til ca. 12000 + moms, hvilket også umiddelbart er max jeg vil give. Er der nogen herinde, der har erfaring med rotorklippere og som kan anbefale noget og skal man helst købe nyt?

Link til conor: http://www.conoreng.com/products/toppers/mounted-topper/

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken klipper til traktor?
  • #1   18. jul 2014 Køb en slagleklipper, med mindre det skal slåes meget fint. Slagleklipperen kan holde til lidt flere tæv, som den evt. vil få pga. af ujævnt tærren. Men den smadre også græsset noget mere, end en normal slåmaskine som den du har fundet. smiley

    Er det ikke frøgræs, hvor slåningerne skal være 100% i orden, og du bare skal holde skidt og kanel nede, så er det en slagleklipper du skal have smiley


  • #2   18. jul 2014 Hej Jesper

    Det er ikke fint græs og det vil kun blive slået en tre gange om året og højden vil nok være 20-30cm. Tror jeg går efter en slagleklipper og så må jeg på sigt investere i en rotorklipper, hvis det skal klippes fint...


  • #3   18. jul 2014 Slagleklipperen æder næsten alt groft, hvor der er lidt flere "begrænsninger" i en rotorklipper som er til fint brug smiley

  • #4   18. jul 2014 Se evt. billedet her jeg tog engang, det er rimeligt groft, med den grove udgave af en Spearhead rotorklipper smiley

    profilbillede
  • #5   18. jul 2014 Et mere smiley Det kan godt lade sig gøre, men slagleklipperen er bare lidt mere brutalis over for groft materiale der skal stryges mod hårene smiley

    profilbillede
  • #6   18. jul 2014 Det var godt nok noget højt ukrudt men det ser også ud til at være en fin traktor :-).

    Det jeg skal slå er nok halv højde af det på billedet og mere græsagtigt - og det skal gøres med en gammel Ford 3000..


  • #7   18. jul 2014 Ja, det er en hestefold der havde fået lov til at gro til i jeg ved ikke hvor lang tid. Hegnspælene var ikke til at se, så de 3. der stod inde i midten måtte lade livet! smiley

    Men så er det en slagleklipper du skal have. Den er også nemmere at rive rundt på pto'en end en rotorklipper smiley


  • #8   18. jul 2014 Du kan overveje en svend som denne her:

    http://www.trofa.dk/slagle2.htm

    Vi har modellen på 175 cm og har kører med den både efter en Volvo BM 2250'er og en IH 434'er. Vi har bl.a. brugt den til slåning af græs (læs: siv, knolde, tidsler i vildskab osv.) som ikke har været slået i rigtig mange år (læs: fra 75 til 125 cm i højden). 434'eren bliver noget presset under disse forhold, med en bredde på 175 cm, så derfor er det oftest Volvo'en der tager sig af det grove. 434'eren går fint med den, når det først har været klippet 1 til 2 gange. Vi har nok kørt mellem 125 og 150 traktormetertimer med den efterhånden og det er først nu, at en af de tre remme viser tegn på at skulle skiftes. Udover det, skal den bare passes med fedtsprøjten. Der er også røget et par slagler, da de traf nogle tentorstål hegnspinde, men de er nemme at skifte og du får sikkert en håndfuld ekstra med ved købet.

    Men ved 20-30 cm burde det ikke volde de store problemer for din 3000'er. Ellers kan du vælge den smalle model på 145 cm i stedet for. Maskinen slår det meget fint i stykker og omsætningen går forholdsvist hurtigt.

    Håber det kan bruges til noget?

    Mvh.


  • #9   18. jul 2014 Hej Volvo

    Den ser fornuftig ud og er også i et prisleje, hvor jeg kan være med. Umiddelbart havde jeg tænkt på den her:
    http://www.dk-tec.dk/slagleklipper-175-cm-m-pto-leveres-i-gron-farve.html
    Er der den store forskel på de to?

    Mvh


  • #10   18. jul 2014 Hej Knud,

    Farven! Ellers magen til... smiley

    Husk, at overveje hvilken størrelse du vil have den i... Hvis der ER noget meget sejt og kraftigt i det du skal slå, KAN 175 cm versionen gå hen at blive noget af en mundfuld for din Ford 3000'er! Når vi kører i det helt seje, kan selv Volvo BM 2250'eren mærke den arbejder og den ligger trods alt omkring 61 HK på 540 PTO'en!

    Mvh.


  • #11   18. jul 2014 Jeg ringede til forhandleren og han mente godt den kunne trække så længe jeg ikke kørte så hurtigt men det vil da være ret ærgerligt at købe en slagleklipper man ikke rigtig kan bruge...

  • #12   19. jul 2014 Ham vi købte vores af, mente også at den stort set kunne trækkes af en almindelig havetraktor...;-) På det tidspunkt, tror jeg heller ikke han havde solgt en til nogen, der rent faktisk sendte den på arbejde med noget over 10 cm i højden. Vi fortalte ham senere at vi faktisk havde købt en større traktor til at have for, da vi syntes at 434'eren var lige rigeligt presset, selv i laveste gear! Derefter ændrede han effektbehovsangivelsen fra 25-35 HK til 25-100 HK.

    Nå, men det var også lidt historie fra "de varme lande" for at fortælle, at den sagtens kan "æde" en hel del effekt! Du kan sagtens køre med den på din 3000'er. Jeg siger bare, at slagleklipperen sagtens kan sluge noget effekt, hvis det skal være! 434'eren er ikke ret meget mindre end en 3000'er, så derfor er erfaringen relativt let overførbar. Men det er også op til dig selv, at vurdere hvor sejt det du skal slå er. Hvis der skulle være noget der er mere sejt end traktoren synes om, kan du jo også bare køre med et passende overlap mellem skårene, af en størrelsesorden der gør at den er "over det" igen.

    Fortæl, hvad det bliver til og smid eventuelt lidt billeder op af traktor og maskine!

    Håber input har været af værdi!

    Mvh.


  • #13   19. jul 2014 Hej Volvo

    Jeg lægger nogle billeder op ved lejlighed.

    Jeg sætter pris på at høre om dine erfaringer. Mht klipper så bestiller jeg en 175cm og, hvis traktoren ikke er helt glad for den bruger jeg dit trick med at lave delvist overlap når jeg slår græsset. Jeg tror jeg vil ægre mig over at købe en klipper, der er for smal, i tilfælde af man engang opdaterer sin traktor til en større. Desuden gør forskellen på 25cm fra 150cm til 175cm vel Heller joke den belt store forskel. Jeg køber den slagleklipper fra DK-tec.dk, da de virkede reelle og da den kan leveres billigt og samlet :-). Så må vi se, hvordan det går.


  • #14   19. jul 2014 Velbekomme og helt fint!

    Det er faktisk ligegyldigt, hvor du bestiller den, af de to nævnte steder. Prisen er den samme, de leveres færdigmonteret, køreklar og med PTO aksel fra begge steder. Hvis jeg husker rigtigt, tager Trofa også 500+moms for leveringen! Så det er kun et spørgsmål om farve. Jeg har faktisk heller ikke set denne type klipper med hammerslagler billigere nogen andre steder end de to der er nævnte her!

    God fornøjelse!

    Mvh.


  • rolf H
    rolf H Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 11
    #15   22. jul 2014 et trick til hvis det er blevet altfor genstridigt: kør over det i 15-20 cm højde i moderat hastighed - ca. 5 -7 km/t - og vent et par dage eller fire, og kør så i færdig højde. det skåner klipperen, og man kan bruge en mindre traktor.
    mvh rolf


  • #16   22. jul 2014 Hej Rolf

    Mener du med slagle eller rotorklipper?


  • #17   22. jul 2014 Det er umiddelbart underordnet om det er en rotor- eller slagleklipper!

    Mvh.


Kommentér på:
Hvilken klipper til traktor?

Annonce