{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.822 visninger | Oprettet:

Massey ferguson 65 pris {{forumTopicSubject}}

Har kigget på en 65, men han ved ikke helt hvad han skal sælge den for, der er meget overflade rust, og alle hjulene er flade, den har ikke været startet i 10, og i de 10 år har den stået inde i en lade smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Massey ferguson 65 pris
  • #1   29. jul 2014 Kommer også lidt an på om det er en MK1 eller 2, MK1 er med en forkammer motor, den kan være sværre og starte om vinteren end en MK2 som er med direkte indsprøjtning, den kan starte på en kantsten! smiley Du kan se det ved at dyserne sidder lodret ned i topstykket hvis det er en forkammer motor og ved en direkte sidder de skråt indad ;D

  • #2   29. jul 2014 @Martin P:

    Hvis forvarmersystemet virker som det skal og der er strøm på akkumulatoren, er det vel lidt ligegyldigt at det er en forkammermotor. Jeg ved godt at f.eks. IH's BD154 motor, er med et lidt andet forvarmesystem, men folk omtaler altid denne motor som umulig at starte, hvis der ikke er mindst 20 grader varmt og man har varmet bundkarret med en bunsenbrænder i 1 time inden man skal starte. Men af personlig erfaring ved jeg, at det ikke er rigtigt. Den starter stort set uanset hvor koldt det er, hvis forvarmersystemet virker som det skal og der er strøm nok på akkumulatoren til at den kan forvarme ordentligt. Jeg vil formode, at det samme gør sig gældende for en MF'er.

    Anyways, så var det prisen det handlede om...

    @Victor P:

    Tjah... Hvis den ikke har været startet i 10 år og dermed er den operationelle tilstand ret ukendt, samt risiko for beskadigede dæk da de alle er flade, så kan det jo hurtigt løbe op. Overfladerust er jo et eller andet sted ikke det helt store problem. Sandpapir og maling er til at betale sig fra og udseendet gør ikke til eller fra på, om traktoren virker rent mekanisk.

    Så I må vel prøve at finde et eller andet udgangspunkt for forhandling udfra ovenstående. Så vidt jeg husker, er MF 65'ere heller ikke dem der kører flest af i Danmark, så det gør den jo lidt til et liebhaverkøb, hvilket er svært at prissætte for den rigtige køber.

    Så meget nærmere en egentlig pris, kom vi ikke. Men nu har du noget at forholde dig til.

    Mvh.


  • #3   29. jul 2014 Så lader jeg da bare være med at skrive om mit syn på sagen, synes bare det er synd og få indkøbt en maskine som KAN være træls og få til at slå i gang...

  • #4   30. jul 2014 @Martin P

    Jeg har aldrig sagt, at du ikke skal skrive om dit syn på sagen. Det synes jeg faktisk du skal blive ved med. Jeg bidrog sådan set bare med mit syn på sagen og min erfaring med forkammermotorer. Og min pointe var, at jeg har hørt historien om at de altid er stort set umulige at starte, hvilket ikke er rigtigt, såfremt at de to betingelser jeg har anført er opfyldt.

    Så drop den klassiske dansker-fornærmethed der ofte kommer, når nogen siger noget andet end en selv. I princippet, kunne jeg jo vælge at sige det samme eller konkludere at jeg aldrig må sige noget, der modstrider det en anden har sagt. Og hvad formål er der så med et forum? At der kun må findes ÉEN erfaring og det er DEN RIGTIGE erfaring og det er den endegyldige sandhed? Formålet, er udveksling af meninger, holdninger og erfaringer. De kan være forskellige og i den sidste ende, må folk så gøre med informationerne hvad de vil.

    Men hold dig endelig ikke tilbage en anden gang! smiley smiley

    Mvh.


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 3
    #5   18. okt 2017 En forkammermotor vil altid være svær at starte i forhold til en med direkte indsprøjtning, hvis kompression og forvarmer er 100 % i orden er det måske ikke noget problem, alle har lidt ret smiley

Kommentér på:
Massey ferguson 65 pris

Annonce