{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.432 visninger | Oprettet:

Søger en traktor til de "små" opgaver der på min ejendom. {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg er ny herinde og ligeså mht. traktor. Har alle dage kørt traktor, men aldrig haft en selv/købt en selv.
Jeg har et lille landsted, hvor jeg skal finde en traktor som kan opfylde mine behov.

Har 10.5 hektar, hvor der i det meste af det skal laves hø.
Derudover ville det være lækkert med frontlæsser til det "tunge" arbejde.. Da det er hobby og intet vi skal tjene penge på, er det nok selvsagt at det ikke skal være en ny traktor smiley Men derimod en ældre til Maks. omkring de 30.000,-. Gerne lavt timetal, fuld funktionsdygtig og med pto.

Derfor ville jeg hører jer af om I har nogle gode forslag?
Erfaringer?
Overvejer lidt en Deutz 4006. Men er 40 hk for lidt? (Ved ikke hvor mange NM).

Håber I kan/gider hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en traktor til de "små" opgaver der på min ejendom.
  • #2   25. sep 2014 Jo det tænkte jeg også. Der er jo ikke et helt landbrug jeg skal starte smiley




  • #3   27. sep 2014 Jeg ville nok vælge en er var en smule større, så vidt jeg kan se er en 4006'er angivet til knap 35 HK i de data jeg kan finde/har til rådighed. Find noget, der rent faktisk ligger omkring de 40-45 HK, så vil jeg mene dit behov er ok dækket.

    Eksempler kunne være:
    IH 434 ( Har selv en, fin traktor, trækker også en 2-furet 14" plov, 2,5m Stegsted såmaskine og lidt andre småting)
    IH 444 ( I princippet bare en nyere 434'er...)
    IH 454 (her ryger vi godt nok op omkring 52 motorheste)
    Volvo BM 430
    MF 135 i diesel udgave, helst en af de senere årgange
    Deutz 4506
    Deutz 5206

    Ellers kan der også ofte findes lidt større modeller fra både Deutz, MF og IH indenfor din prisramme. MF og IH er generelt nemme at skaffe reservedele til og til rimelige priser. Ved ikke så meget om reservedelsmarkedet til Deutz...

    Mvh.


  • Tor Jan N
    Tor Jan N Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   29. sep 2014 Jeg syntes du skulle købe min David Brown 880, der går du ikke helt galt I byen.Da du får rigtigt meget for pengene.
    Den er set efter fra top til tå, af autoriseret traktor mekanikker, har helt Nye dæk mm.
    Alt er I tiptop stand, taget alder I betragtning.
    Ring 50947918 og vi finder ud af det.


  • Stig M
    Stig M Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 23
    #5   2. okt 2014 Hej

    En Deutz 4006 har jeg stående i god gangbar stand til 15000 kr og jeg har både en presser og rive også.
    Jeg har også lidt større traktorer stående bla. MF 165.
    Du er meget velkommen til at kontakte mig på tlf 24248819 for mere info og jeg kan også sende dig lidt billeder på mail.

    Mvh Stig


  • #6   2. okt 2014 Enig med Stig M i, at en MF 165'er kunne også være et udmærket bud på en lidt større traktor, dog skal det helst være en fra årgangene med A4.212 motoren. I det tilfælde, at du eventuelt vil kigge på traktorer i den størrelse, kan IH 474/475/574/674 også være udmærkerede bud, dog skal det være en model med Perkins A4.212 motor, hvis du vælger en 474/475. Hvis den hedder 475 er den produceret med Perkins motor, 474'erne kan være med IH's egen motor, men er sjælden. Oftest har de Perkins motor. IH's egen motor (D-206) var ikke så sejlivet som Perkins' i stort set identisk størrelse. Og når vi er driblet op i den størrelsesorden, kunne Deutz 6206 eller 6806 også være udmærkede bud.

    Mvh.


  • Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   5. nov 2014 Hej
    Jeg startede med en mf 135 diesel til 5 hektar med hø, den kunne fint klare opgaverne.
    Efter nogle år solgte jeg mferen og fik en case 1394 turbo, det er det bedste jeg har gjort. Den er med flad bund, ingen gearstænger man skal kravle over, super komfort, lille vende radius og servo styrring.
    Det er forresten en god ide med to traktorer når der skal laves hø. Jeg kan ikke nå at både at vende hø, lægge op i haler, og presse med en traktor på mine 5 hektar.
    Jeg købte en lille fordson til at lægge op i haler, og til at køre høet ind med. Så kan vi klare det på en dag, hvilket tit er nødvendigt med det danske vejr.
    Hilsen Søren


Kommentér på:
Søger en traktor til de "små" opgaver der på min ejendom.

Annonce