{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.867 visninger | Oprettet:

Volvo 810 {{forumTopicSubject}}

Hej TG
Går lidt og overvejer en 810... Og er rimeligt godt inde på dem..
Men hvad betyder 810 a, b & c, altså hvad står bogstaverne for..

Og hvad er med gearkassen, hvad vil i anbefale? Har kigget på en med 8, er det nu skidt eller godt?

Tænker bare hvad i vil anbefale og om det ikke er så vigtigt om 8/16? Det er vel bare et halvgear? Er der andet man skal være opmærksom på??
Hvis det bliver til engang, skal den alligevel bare bruges som hyggetraktor, måske køre et læs fra i ny og næ, flytte skærbord osv..

Tak på forhånd
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 810
  • #1   2. okt 2014 Eneste rigtigt forskel A b og c er husene. A modellerne er de ældste og c modellerne de nyeste smiley
    Og ja den 16 gears har tractol som er et halvgear der betjenes på en lille stang under rattet. Det bliver kun et problem hvis du skal køre træk med den, eller bare belaster det meget hårdt heletiden. Men det er jo lavet til at holde så der skulle ikke være nogen problemer hvis det virker smiley


  • #2   2. okt 2014 Der er altså mange forskelle på a, b og c modellen. På c modellen er der helt andet hydraulik og lift på. selvfølgelig huset er opdateret. Forakslerne er også lavet om på og selvfølgelig motorene. Det var nok bare lige nogle få ting jeg kunne nævne sikkert nogle der ved mere end mig...

  • #3   2. okt 2014 Ok, det var jeg ikke klar over, men den jeg har øje på er fra 76 med TD60...var er godt klar over at der er to forskellige maskiner. Men den jeg kigger på har faktisk slet ikke traktrol og kun 8 gear, er det godt eller skidt? altså det er nok mest populært med traktrol? Er det ligesom Multi - Power på en MF? For så kan jeg godt leve uden..

    Men jeg kommer faktisk lidt i tvivl om det måske alligevel er bedre med en 2650, prismæssigt er det jo ikke de helt store forskel, nogle erfaringer? Hvad ville i vælge?


  • #4   2. okt 2014 Om det er godt eller skidt uden tractrol er vist en smagssag. Det kan jo være rart nok at have, men uden har man da ikke det der kan gå i stykker og den er også nemmere at skifte gear i, når den er uden.

    Og 2650 vs 810 er nok også lidt en smagssag. 2650 har da noget mere komfort og er nemmere at komme ind og ud af. Til gengæld har 810, synes jeg personligt, en bedre motorgang og er en pænere traktor, med meget mere sjæl.


  • #5   2. okt 2014 Okay, tak for svar!

  • #6   5. okt 2014 Der er os stor forskel på lift og alt mulig. ..


  • #7   14. okt 2014 Havde sgu ikke lige set du allerede havde skrevet det Bjarke...

Kommentér på:
Volvo 810

Annonce