{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.572 visninger | Oprettet:

Super major 6 cyl KØBES, råd ønskes {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg vil have mig en super major 6 cylindret, nogen som har en de vil sælge ? Evt lettere projekt

Og nogen som ved hvad motor der er bedst ? Der er lagt forskellige motore i dem kan jeg se, jeg tænker kan de holde til en ikke for voldsom turbo ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Super major 6 cyl KØBES, råd ønskes
  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #1   10. sep 2016 det er vel kun ford cargo motor der bliver brugt til dem ?.

  • #2   10. sep 2016 Pas. Kan bare se at på nogle sidder pumpen helt i front. Og på andre er der en 20-30 cm. Aksel til pumpen

  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #3   10. sep 2016 dem der blev lavet om med cargo 6 motorer. de blev alle lavet om herhjemme. de er ikke lette at finde. grundet de er blevet samleobjekter. så vejen vist er en almindelig og en lastbilmotor. og så forlænge kølerhjelmen. smiley

  • #4   11. sep 2016 hvad skal den bruges til ? der findes et hav af forskellige motore, og til træk er der kun en der duer, hvis det kun er til sjov og spas så er der flere at vælge imellem

  • #5   11. sep 2016 Hvordan ser man foreskel på dem ? Og hvad er bedst ? Og hvor stærk er gearkasse og bagtøj egentlig på en super major ?

  • #6   11. sep 2016 højgearsaksel i gearkassen er svag, der skal ikke mange hk til før den bliver vredet, den skal lige hærdes, bagtøj fra den gamle super major med enkeltkobling er stærkeste.

    hvis det er til træk, så skal du have fat i en rigtig cargo motor, 2724e eller 2725e det er den samme, på 380 kubiktommer (6,2l), de har lidt svagheder, men har kørt med sådan en i 4-5 år, så kender lidt tricks så den holder bedre.


  • #7   11. sep 2016 Det er ikke til træk. Bare til lidt markbrug med stil smiley men en std cargo motor. Kan den holde til en moderat mølle ? Og hvad siger std gearkasse og bagtøj til 150 HK ?

  • #8   11. sep 2016 ja det er ingen problemer med en turbo, gearkasse og bagtøj ødelægger du ikke med 150 hk. hvis du har mod på at bygge en 6 cyl selv, så ved jeg hvor der står nogle motore henne.

  • #9   11. sep 2016 Hvad tror du sådan en motor som er iorden koster ? Og hvad skal der bruges for at bolte den på gearkassen ? Den passer vel ikke bare lige over

  • #10   11. sep 2016 ca 5000, den passer på den øverste del af koblingshuset, men i bunden passer den ikke, der skal laves nogle gode stærker vanger.

  • #11   13. sep 2016 Hej igen. Hvordan ser jeg på en motor om det er den gode ? Er der noget med at på nogen sidder pumpen helt forrest og andre har en trækaksel hen til pumpen

  • #12   13. sep 2016 under dyserør ved cyl 6 står der et nr banket ind i blokken, det er motorens størrelse i kubiktommer
    der findes flere forskellige typer, skriver dem lige

    330 (trader motor) er med kardantrukket pumpe, passer vidstnok direkte på koblingshuset hele vejen rundt, det er den mest orginale motor til en 6 cyl motor det er det de blev bygget med dengang. den minder om en 4 cyl motor bare med 6 cyl i stedet for

    330 industri motor, identisk i opbygning som de større motore, har dog svagere plejlstænger og mindre plejlsøler, skrå tandhjul i forgård

    360 er født med turbo , har samme krumtap og plejstænger som 365 og 380

    365 er uden turbo , har samme krumtap og plejlstænger som 360 og 380

    380 er uden turbo har samme krumtap og plejlstænger som 360 og 365

    der findes 2 typer af 360, 365 og 380

    Industrimotor

    er med de små indsugningsporte i topstykke
    den lille oliepumpe
    oliepumpe bliver trukket af knast
    skrå tandhjul i forgård
    støbejerns forgård
    er med bosch a pumpe eller mimimec

    lastbil motor

    har skrå bundkar, så der skal sugerør ændres så den kan nå olie når motoren står lige op
    har de store porte i topstykke
    større olie pumpe
    oliepumpe bliver trukket af forgård
    lige tandhjul i forgård
    forgård er i alu
    Er med bosch a pumpe

    det er de største forskelle på dem, 380 fra en last bil ville jeg vælge hvis det er til at finde en
    De fleste dele kan byttes rundt på kryds og tværs, dog er vand kanaler lidt forskellige, der skal bruges toppakning fra lastbil motor hvis der skal byttes rundt med topstykket.


  • #13   16. sep 2016 1000 tak for svarene. Jeg har fundet en hvorpå der lige er monteret en cargo motor med original monteret turbo som har siddet i en nødgenerator som kun har kørt 3 timer, er den motor stærk og evt et godt køb ? Jeg skal give 15000kr og den ser fin ud og alt virker

  • #14   16. sep 2016 Den stærkeste er lastbil versionen , den er også med undersmøring af stempler. prisen er måske lige til den høje side, men det er jo ligesom hvad man selv synes

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #15   6. dec 2017 Nogen der ved om 360t har samme stempler og plejlstænger som en 380. ???

  • #16   6. dec 2017 samme plejl stænger. stempler er ikke det samme. 360 er mindre i boring

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #17   6. dec 2017 Takker smiley ved du hvor jeg evt kan finde 2 stempler til en 360t ??

  • #18   6. dec 2017 er det en industri eller cargo ?

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #19   6. dec 2017 Kan du se det ud fra nr på blokken

    826f 6015 baa det står på blokken


  • #20   6. dec 2017 Det skal være et 27xx nr det er ikke alle de står på. ellers så send et billede fra begge sider af motoren så kan jeg fortælle dig det

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #21   6. dec 2017 Den ligger pt i en båd. Har nogle billeder af enden som jeg lige ligger ind.

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #22   6. dec 2017

    profilbillede
  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #23   6. dec 2017

    profilbillede
  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #24   6. dec 2017

    profilbillede
  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #25   6. dec 2017 Kunne de billeder hjælpe

  • #26   6. dec 2017 Det er en cargo, de er dyre. pris pr stk for nye er ca 3500 pr stk.

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #27   6. dec 2017 Okay men du mener plejlstænger er det samme .

  • #28   6. dec 2017 Ja det er de hvis det er fra en cargo motor, de er med undersmøring, dem fra industri motor er uden men kan også bruges.

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #29   6. dec 2017 Hedder den 2704et . Mangler 2 stempler smiley

  • #30   6. dec 2017 2704 er industri. din er en 2726

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #31   6. dec 2017 Fantastisk med en der ved noget om det smiley mange mange tak for hjælpen .

  • #32   6. dec 2017 hvis du finder 6 stk fra en 2704 kan du bruge dem. de er lidt anderledes i brændkammer

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #33   6. dec 2017 Det er en kammerat jeg hjælper lidt med at finde dele da han ikke er så skarp på en computer. Vil han kunne ringe til dig og evt spørge om tingene ???

  • Jim J
    Jim J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 14
    #34   7. dec 2017 Har du et tlf nr

  • #35   14. dec 2017 60854495

Kommentér på:
Super major 6 cyl KØBES, råd ønskes

Annonce