{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.040 visninger | Oprettet:

kent J
kent J
Tilmeldt:
7. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

ih 844s trakor {{forumTopicSubject}}

jeg har en ih 844s den vil ikke starte før den har brugt al strøm så kommer den i sidste huk når den har været started kan man starte den som ingen ting. når den så har stået i fem minutter så kan den ikke starte og den ser ikke ud til at være utæt og tanken er jo højre end pumpe. jeg håber der er en der ved lidt om sådan en fyr.mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ih 844s trakor
  • #1   29. nov 2014 Gløderør

  • #2   29. nov 2014 Hvilken årgang snakker vi om, bare sådan lige for at vide det? Hvis du ikke ved det, bare sådan cirka, så prøv at smide et billede op af den...

    Bruger du koldstartsfunktionen?

    (De fleste er ikke klar over, at den har koldstartsfunktion...)

    Er det også et problem, når den har været gennemvarm og så står stille i 5 minutter...? Hvis det er det, så er det ikke glødestiften der er noget galt med... Så vidt jeg husker, har en 844 bare en enkelt glødestift/glødespiral i indsugningen. Den kan købes for noget i omegnen af 100 kroner, så det er ikke det vilde...

    Hvordan lyder den/går den, når den slår igang...? Jævnt og fint eller hoster, harker og sprutter den, samt sender uendelige mængder af røg afsted? Og hvad farve har røgen, hvis den gør?

    Mvh.




  • kent J
    kent J Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   29. nov 2014 hej bm glødespiral virker fint og den går fint der sider en koldstart på brandstofpumpe. den forvarmer skal der komme diesel der ud det synte jeg ikke der gør. jeg har prøvet at hive speder stangen helt tilbage ca 2 cm men den er jo ikke til at justere så er det lige som den starter lidt bedre. når den står i tomgang og jeg gir den lidt gas så kommer der lidt sort røg. jeg vil tro den er fra 1978. mvh

  • #4   29. nov 2014 Ok. Under normale omstændigheder, vil jeg ikke mene at der burde være behov for helt åbent for gassen ved start. Jeg ved godt, at de fleste instruktionsbøger fra den tid foreskriver det, men det er sjældent nødvendigt i praksis. Hverken vores Volvo, IH eller Major skal have fuld gas for at starte, faktisk langt fra.

    Jeg formoder, at der går en brændstofslange hen til glødespiralen, så der skal da komme noget brændstof der. Hvor meget, ved jeg desværre ikke. Men som sagt, så er det heller ikke nogen større investering at skifte, cirka 100 kroner.

    Hvor lang tid har du haft traktoren?

    Har den startet normalt mens du har haft den?

    Er det også et problem, når den har været gennemvarm og så står stille i 5 minutter...?

    Mvh.


  • kent J
    kent J Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   29. nov 2014 jeg har aldrig haft kørt den hel varm da jeg har sat frontlæsser på der har den stået stille. men du skal have tak for svar jeg har haft traktor i halt år den har været sådan lige siden jeg købte den det var et fejl køb. ham jeg købte den af har startet den lige før jeg kom og så den da vi kørte den hjem kunne den ikke starte på lastbil jeg troede det var strøm mvh

  • #7   30. nov 2014 Det er altid træls, når man kommer til at stå med "katten i sækken".

    Men det du fortæller er jo reelt, at du ikke ved ret meget om traktorens tilstand, hvis jeg forstår dig korrekt?

    Ved du f.eks. om den ånder meget? Altså har krumtaphusventilation? Olieforbrug?

    Det er nogle ting, du er nødt til at have afklaret i forhold til at finde ud af hvad problemet er. Der kan være mange ting der giver startvanskeligheder.

    Men hvis den ikke bruger olie, vand og/eller ånder meget fra krumtaphuset, så er det mest oplagt at rette blikket mod brændstofpumpen, dysespidser, brændstoftilførsel, dvs. filtre, rør, fødepumpe, pakninger osv..

    Er du 100% sikker på, at der ikke er luft i systemet?

    Kort sagt: Du skal som minimum prøve at finde svar på ovenstående spørgsmål, ellers bliver det meget svært at give et svar/hjælpe med noget man ikke har set i virkeligheden. Gør det, og vend tilbage med hvad du finder.

    Hvor mange timer har den forresten gået?

    Mvh.


  • kent J
    kent J Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   30. nov 2014 jeg vender lige tilbage når jeg ved lidt mere den har gået 3700 timer.mvh

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #9   3. dec 2014 hej på en tysk IH er der fra original ikke andet forvarmer end den glødespiral der sidder i indgangs studsen på indsugnings manifolden.
    Koldstart på diesel pumpen er det punkt hvor motoren begynder at gå mest urolig når man hiver stop knappen med traktoren i tomgang. Der skal sidde en mærkbar fjeder belastet stop tap som stoparmen på pumpen rammer ved koldstart punktet også skal den lige have lidt mere end tomgang så regulatoren åbner helt.Der er forresten lige en finte hvis stopkablet er så stramt eller ikke sidder rigtig så stoparmen ikke kommer helt frem mod stop får den heller ikke føde nok og det er bare et par mm der er tale om og så det med koldstartpunktet ja det er vigtigt.
    Hilsen Æ IH SMED


Kommentér på:
ih 844s trakor

Annonce