{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.934 visninger | Oprettet:

bukh 403 super går pludslig dårligt ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Jeg har fået et problem med min ny erverhved bukh 403 super. Da vi var ude og kigge på den gik den super godt dagen efter skulle jeg hente den. Den startede fint og kørte godt de første 3 kilometer hjem men så begynde den at gå skidt og skød lidt svagt ud af udstødningen. Efter den havde stået lidt ca 3 timer da jeg kom hjem havde den meget svært ved at starte . Så skiftede jeg diesel filtere og de var nærmest opløst de gamle foltre sat til med sort snask . Efter de blev skiftet hjalp det meget men den går stadig ikke helt godt. Har i en ide ommhvad dette kan skyldes

.? Skriver ikke forgodt men håber det går, på forhånd tak :)
Den ryger meget når den køre og er svær at starte ?


Kommentarer på:  bukh 403 super går pludslig dårligt ?
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #1   5. mar 2015 Hvis de gamle filtre er gået i stykker ville jeg skille rørene op til diesel pumperne adog blæse hele systemet ud. Og hvis det ikke hjælper så sidder det måske i kontra ventilerne i toppen af pumperne ja måske dyserne. Men det er da så robust et system at det lader sig rense.

  • #2   5. mar 2015 Hvis jeg køre en tur med fuld drøn på op ad en kæmpe bakkeogså trykker lidt på bremsen så den skal arbejde begynder den at gå mere rent men så slukker jeg den og næste gang vupti så det galt igen

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #3   5. mar 2015 Det kunne tyde på at en eller flere af dysserne hænger i nålen så forstøver den bedre jo mere den skal give. Det er en traktor der har stået stille mange år ikke?

  • #4   6. mar 2015 Traktoren har kørt med jævne mellemrum og gik skide godt da vi kiggede på den ? Sælger siger der er skiftet dyser men det jo kun hvad han siger

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #6   6. mar 2015 Det kan da fint passe at han har skiftet dysser, men hvis der kommer snavs med op i dyserne så er det snart bedre hvis de ikke er for nye Der er jo så uhyre små tolerancer så der skal ikke meget til før de hænger. Men hvis du er lidt heldig så renser du dem bare og så kører de igen.
    Sådan en gammel skibs motor er jo bygget til at kunne fikses på havet.


  • #7   6. mar 2015 Hvordan kommer jeg ind til disse dyser ?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #8   6. mar 2015 De sidder i topstykket ved siden af ventilerne under topdækslet

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #9   6. mar 2015 Hvis du ikke selv har en dysse prøver så kan det da være en god ide at besøge en mekaniker som har en sådan

  • #10   6. mar 2015 Kan jeg ligge dem i noget væske så de bliver renset ? Hvor kan jeg købendebforskellige kopper skiver til det smiley

  • #11   6. mar 2015 Der er flere billeder i linket nu, kan dunsvare på hvordan jeg kommer ind til dysserne ud fra billed der er i linket :)?

    profilbillede
  • #12   6. mar 2015

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #13   6. mar 2015 Kobber skiver kan du helt sikkert købe ved en landbrugs maskin værksted, men du kan også bare varme dem rødglødende med en alm. gasblus så er de dejligt bløde igen. Du må gerne bratkøle dem i vand så er de nemme at gøre rene, de hærder ikke lige som stål . Når du har fået dyseholdern op så kan du afmontere selve dyssen ved at skrue den kappen af. Selve dysenålen som jeg tror hænger er den ca. 4-5 mm. tykke dims der sidder i midten den skulle gerne gå helt let men hvis den sidder fast så kan man forsigtig lirke den løs med en tang.når den skal samles igen så skal det helst gøres i den bøtte med diesel.
    Du afmonterer vippetøjet og så skal du afmonteredet åg der holder dyssens holder på plads ( 2møtrikker der sidderlige under ventil vippearmene.


  • #14   6. mar 2015 Dvs det hele den "klods" der skal af smiley ?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #15   6. mar 2015 på det nederste billede er det et nær billede af den midterste dyseholder og det er den runde der sidder i midten af billedet under de to vippe arme der aktiverer ventilerne der går et tryk rør og så et overløbsrør (kobber røret) til hver dysse de skal jo selvfølgelig også af før du kan trække dysen op af toppen.
    Men hvis det var mig ville jeg tage dysser holdere med dyssen i med til en der har en dyseprøver og så lige få dem prøvet og han kan og vil sikkert gerne rense dem hvis nødvendigt.


  • #16   6. mar 2015 Hvad for en er dyseholderen ?

  • #17   6. mar 2015 Hvad koster det at få testetb dem ?:) ca ide

  • #18   6. mar 2015 Kan det tages af uden at skulle ha de vippearme af til ventilerne smiley

  • #19   6. mar 2015 Så fik jeg vist fat i det smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #20   6. mar 2015 lige midt i det nederste billede er der en rund top med ligesom 2 eller 4 flader på siden. Det er toppen af dyseholderen og den er fastholdt af det åg der er fastholdt af de to- ja jeg kan ikke se om det er bolte eller støtter med møtrikker på
    Koster ja det kommer jo an på mange ting hvis du nu kender et lidt mindre traktor værksted så kunne det j være de er til at handle med men hvis de ikke fejler noget tager det ca. 5-10 min. at prøve dem


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #21   6. mar 2015 Hvis du ikke lige kan komme til kan du løfte vippetøjet ved at løsne de 3 møtrikker på de lange gevind ender der stikker op og holder dækslet (3/8" 14mm nøgle)

  • #22   6. mar 2015 Super tak for det smiley

    Kan jeg ligge dyser og rør i noget væske som hjælpe med at rense dem samt lufttryk :)??


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #23   6. mar 2015 Vask det i noget bremserens eller benzin og slut af med at skylle i diesel du må gerne blæse igennem med trykluft. Når eller hvis du kommer ind til selve dysenål en i dysespidsen skal du ikke forsøge at samle uden at have delene dyppet i diesel.
    Hvis de er nye og du tager på nålen med en alm ren finger så sætter nålen sig hvis du skubber den i spidsen uden at skylle den i diesel.
    Med dyse spidsen mener jeg den ende der stikker ned imod stemplet og den kan man jo afmontere når man får holderen op og vendt på hovedet i en skruestik, kappen der holder den er normalt spændt med 6 kg/m i moment


  • #24   6. mar 2015 Super er der andet jeg skal være obs på ?:)

  • #25   6. mar 2015 Sidder den her monteret uden på blokken ?

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #26   6. mar 2015 den du har billede af der er fødepumpen eller som en maskinmester vil kalde den forpumpen. den sætter brændstoffet under et lavt tryk ( ca1-3bar ) ind i indsprøjtnings pumperne som sidder bag sidedækslet
    Opmærksom på? Tjaaa det ved jeg ikke jeg har ingen problemer med sådan noget. jeg makker jo med det til daglig. men jeg kan jo ikke vide hvad du kan blive i tvivl om. Renlig hed i samlingerne og ikke spænde skævt. Og så skal dyserne jo have det rigtige åbningstryk Jeg kan ikke huske data men de kan vel findes i en bog et eller andet sted. Jeg har det i alletilfælde på værkstedet på mandag.


  • #27   6. mar 2015 Bag dækslet sidder der en stang og ved hver pumpe er der en skala med streger hvad er disse til ? smiley

    Fødepumpen er den bare monteret uden på blokken så jeg bare kan ta den af og rense ??

    Min plan er :

    1. Tøm tank, rense den.
    2. Ta alle brændstof rør og filtrhuse og rense dem
    3. Tjekke dyser
    4. Samle med friske pakninger også krydse fingre

    Er den den måde jeg skal gøre eller har jeg misset noget ? smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #28   6. mar 2015 den stang med stregerne er diesel mængde regulerings stangen og stregerne er til hjælp nfor indstillingen så alle 3 pumper får samme leverings mængde.
    Mængden reguleres jo ved at dreje stemplet i pumpen så får den større eller mindre bevægelses længde inden afskæring


  • #29   6. mar 2015 Okay de står helt ens smiley ervplanen jegbhar beskrevet komplet eller er der noget jeg har misset ?
    Kender du ral koden på sådan en bukh 403? smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #30   6. mar 2015 Fødepumpen er bare boltet på siden af motoren og bliver aktiveretaf en stødstang inde fra knast akslen så ja den er der ikke de store ben i. men højtryks pumperne synes jeg du skal lade sidde og så bare pumpe noget ren diesel igennem.
    Brændstof tanken er jo en del af koblings huset men jeg tror man kan tage bunden af og rense eller husker jeg galt er ikke helt sikker men ellers har du vist fat i det.


  • #31   6. mar 2015 Vil du anbefale jeg fremover bruger noget diesel additiv ?

    Nu spørg jeg måske dum men hvorfor ryger den så meget vis der "bare" er skidt i systemet ??

    Da vi var ude og kigge på den da vden gik fint , der gik den heller ikke ordenligt de første minut er der måske mere galt ? smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #32   6. mar 2015 Du mener malings koden nej men det ved de ved Esbjerg Farve og Lak, eller et landbrugs værksted der handler med dem

  • #33   6. mar 2015 Vil du anbefale jeg fremover bruger noget diesel additiv ? 

    Nu spørg jeg måske dum men hvorfor ryger den så meget vis der "bare" er skidt i systemet ?? 

    Da vi var ude og kigge på den da vden gik fint , der gik den heller ikke ordenligt de første minut er der måske mere galt ?  smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #34   6. mar 2015 Hvis der er kommet skidt op i dysen kommer den til at gå dårligt fordi dysen ikke får forstøvet dieselen når der ikke skal fuld mængde ind, så drypper den som man siger, og så antænder den jo ikke.
    Diesel Aditiv ?? som Bjarne ude ved Bosch engang sagde hvis i bare fylder ren diesel på så går det ikke så galt men bønder har det jo med at have alskens forskellige dunke når de lige skal have lidt ekstra med i marken. Ikke at aditiv er dårligt og det kan da også have en gavnlig virkning, det har Bel Add da bevist sort på hvidt. Jeg har været med til at køre en rensning på en stor Cummins motor, ½time på ren Bel Add. Det resulterede i en halvering af forbruget i tomgang.


  • #35   6. mar 2015 Det det der får den til at ryge meget osse ? smiley
    Det fanme lækkert med en der ved hvad han snakker om og deler ud også smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #36   6. mar 2015 Jamen hvorfor skulle man ikke dele sin viden ellers er alle erfaringerne jo spildt om nogle år

  • #37   6. mar 2015 Har du forstand på bremser på sådan en bukh 403 ?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #38   6. mar 2015 Forstan på !! Det er jo bare nogle almindelige tromlebremser fabrikeret af ZF i Tyskland (lige som hele gearkasse og bagtøj) dem er der ikke mange ben i. De sidder bare et træls sted. Man skal have hele bagakslen af for at komme til dem

  • #39   6. mar 2015 Det intet problem at fikse det ? Har hørt noget med der skal skiftes nogle pakdåser også går de i stykker eller er det bare når man alligevelmer derinde ?:)


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #40   6. mar 2015 Altså pakdåser bliver jo slidt med tiden og de kan jo også gå i stykker ved adskillelse så det er tit man skifterdem for en sikkerheds skyld de koster jo som regel ikke en formue

  • #41   6. mar 2015 Okay super tak for hjælpen skriver nok til dig igen med noget smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #42   6. mar 2015 Ja men så må vi jo se om jeg kan svare ellers må vi jo søge en ekspert

  • #43   6. mar 2015 Ved du hvad man osse kalder en expert??

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #44   6. mar 2015 næ det tror jeg ikke

  • #45   6. mar 2015 Jørgen B vil jeg mene er et super bud smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #46   6. mar 2015 JA JA Lad os nu se.

  • #47   6. mar 2015 smiley

  • #48   7. mar 2015 Hej jørgenb

    Der en deer hedder jl der har kontaktet mig og han mener det er disel pest jeg har ud fra det sorte snask på filter ? Hva mener du om det ? smiley


  • #49   7. mar 2015 Er det diesel pest ???

    profilbillede
  • #50   7. mar 2015

    profilbillede
  • #51   7. mar 2015 Det skal lige siges at fin filter sad hvor at forfilter skulle sidde men er rettet mednye filtre nu

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #52   7. mar 2015 Nu for det kald det hvad du vil. Med min beskedne erfaring som traktor smed i 47 år. så er det resultatet af noget gammelt diesel hvori der ad åre har samlet sig kondens vand og støv bundfald fra dunke og lignende.Når så vand% bliver for høj så begynder der at danne rust i jern og rådne papirfiltre Og så er der jo nogle der mener der liver bakterier i det lort jeg ved det ikke.Det er da også noget man skal tænke over når nu vi får det Bio Diesel Selv det der kommer ud af tankvognen fra olie selskabet er ikke ren idag selv om det var meget værre da vi havde det vi kaldte Olie Krisen da kunne man lige frem se bundfald i selv helt nye dunke

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #53   7. mar 2015 Hvis det filter der er gået fra hinanden sad sidst før højtryks pumperne så kan jeg meget godt forstå at du har problemer for så havde den da været bedre tjent med ingen filter at have på

  • #54   7. mar 2015 Det filter der er istykker er fin filteret, det sad som for filter.
    Dvs fin filter sad der hvor for filter skulle sidde og for filter sad i det rum hvor fin filter skulle sidde.

    Han fraråede mig osse kraftigt til at lade hver med at gøre det selv for det skide svært smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #55   7. mar 2015 Nå Ja men som de ser ud kan det nu være næsten lige meget, det er jo også fortid men havde det været en moderne motor så kunne man godt forberede sig på ny pumpe og nye dysser. men mon ikke den gl BUKH er så robust at den kan reddes de var jo somme tider udsat for let fuel olie i skibene det er heller ikke for ren.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #56   7. mar 2015 For svært det kommer jo an på interesse og evner

  • #57   7. mar 2015 Jeg er meget intresseret, jeg har både denne bukh 403 også en 302 som skal sættes i stand.

    jeg har tømt tanken og skilt den ad op til filterhusene, så er min plan at få renset alt det ud også samle det op til filterhusene igen. også ta næste stykke så jeg ikke splitter det hele ad på en gang smiley syntes selv det virker som en god ide ? smiley

    Kan du evt forklare hvad det hul bag fødepumpen er til ?
    Hvad er stangen på bagsiden af pumpen til ?
    Skal jeg skille fødepumpen ad for at rense eller er der andre måde at gøre det på :)??


    profilbillede
  • #58   7. mar 2015 ?...

    profilbillede
  • #59   7. mar 2015 ?.

    profilbillede
  • #60   7. mar 2015 ?.

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #61   7. mar 2015 ja det du ser der under eller bag f.pumppen er den stang som knast akslen skubber på når den drejer rundt.
    For at rense pumpen er det nok nemmest atskille det ad som du lige kan komme til og så bare blæse den ren


  • #62   7. mar 2015 Er sådan en fætter fuldt med fjedre osv ?

  • #63   7. mar 2015 Er det engligt ikke det eneste traktormærke der er 100 % Dansk ??

  • #64   7. mar 2015 Jo men gerkasse og bagtøj er vist tysk skrev jørgen

  • #65   7. mar 2015 hvad farve angår kommer det an på om det er en super eller standart model
    og hvis du skal i tanken skal du ned under batteriet sider der 4 skurer så vidt jeg husker og der sider et filter i banjo bolten som tages ud med en skruetrækker


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #66   7. mar 2015 Sådan en Fætter:::Jo der er da en tre stykker: en "stor" til pumpe stempel retur og så er der tror jeg nok en lille i hver ventil ( ind og ud). Men du kan sikkert sagtens styre dem og du kan jo altid afprøve pumpen ved at trykke på den tap der stikker ind i motoren.
    Det Bo spørger om der med det danske. Tja som skrevet før så er koblingen en Fistel og Saks eller en LUK styretøjet og bagtøj er fra ZF el og diesel system er Bosch alt sammen fra Tyskland så er der motoren og motorhjælmen den er fra Kalundborg og hjulene er fra Nagbøl det er det Danske der er i den men sådan er der jo så meget Hvis man kommer til at skrabe i lakken så er det man tror er Svensk eller Tysk Kvalli made in kina


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #67   7. mar 2015 Rasmus !! sugerøret til Diesel går nu da til tanken under maven på traktoren og hvis tanken skal renses fuldstendig så er det da nemmest at afmontere bunden, det er da der skidtet vi ligge.

  • #68   7. mar 2015 jeg ved bare at in kammerat åbnet toppen da han renset tanken

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #69   7. mar 2015 Nå ja men det kan jeg ikke gøre for, men hvis du studerer billedet af traktoren fra siden som Kåre har taget så kan du da se at sugerøret går ned under og du kan også se boltehovederne af de bolte der holder bund dækslet i tanken så !!!

  • #70   7. mar 2015 ok jeg har haft en bukh 452 og der kunne man ikke skrue et dæksel af

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #71   7. mar 2015 Nå. Sådan lige for at friske hukommelsen op så googlede jeg lige 452eren og på alle de reservedels tegninger og snit tegninger over koblingshuset jeg kunne finde var der et bund dæksel i Diesel tanken Så ved jeg ikke
    men selv følgelig er der jo altid en linie der siger :ret til ændringer forbeholdes.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #72   7. mar 2015 http://www.trentevindmoelle.dk/rep_haandbog/Bukh452.pdf
    Hej Kåre på linket ovenfor er der en fin rep håndbog godtnok til en 452 men det er samme motor hvis du går efter den nyeste 452eren tager lidt flere omdr.på toppen og så får den lidt mere at leve af så den er lidt stærkere men der er fine tegninger af det hele.
    Dog når du kommer til bagakslerne så er dine af portal typen hvor dem der er på 452eren er med planetgear Der er der temmelig stor forskel


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #73   7. mar 2015 Jeg var selv ved at læse lidt i den bog på linket og jeg synes faktisk du skulle kikke den igennem der står meget godt

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #74   7. mar 2015 http://www.trentevindmoelle.dk/rep_haandbog/Bukh%20302_403.pdf
    De har så også en til 302 bukhen


  • #75   7. mar 2015 Super smiley der er en bundplade undertanken ved brendstofrøret smiley

    Når jeg trykker på knappen - tappen på fødepumpen giver den sådan et sug ?

    Vis jegskiller denne fødepumpe og ikke kan samle den er der så nogen der kan hjælpe mig med at samle den igen mod lidt betalling.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #76   7. mar 2015 Rolig nu med mindre du bruger en vinkelsliber eller nedstryger til atdele den med så er den ikke mere kompliceret end at du burde kunne se dig ud af det især hvis du mærked lidt op

  • #77   7. mar 2015 Super må jo prøve smiley
    Når jeg trykker på knappen - tappen på fødepumpen giver den sådan et sug ?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #78   7. mar 2015 Ja det skal nok passe. når du trykker på tappen skal den suge i den studs der vender nedad overfor håndpumpen når du så slipper skulle der gerne give tryk ud af den de sidder opad ved siden af håndpumpen.Hvis den gør det så er der ikke noget i vejen med den så ville jeg ikke skille den mere ad

  • #79   7. mar 2015 hvis du mangler manualer så kan de fås hos traktorbogen,dk der købt jeg til 452


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #80   7. mar 2015 På det sidste link jeg sendte dig er der et afsnit om 403 der er der et meget fint billede af hvordan din fødepumpe skal skilles og samles. idet heletaget så er det en rigtig fin håndbog ganske gratis

  • #81   8. mar 2015 Super tak smiley
    den håndpumpe der sidder på, der løber der diesel udvaf vis jeg pumper inden det blev taget af self , er den så defekt ?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #82   8. mar 2015 Ja den burde ikke lække men det er nu meget almindeligt at det sprøjter noget ud ved stempelstokken når man pumper med en Gl. pumpe og det kan nemt ske at den er fint tæt når den igen bliver skruet fast i hvile stilling. Men den er da nem at skifte hvis den skulle suge falsk luft der

  • #83   8. mar 2015 En ny koster 200kr ? smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #84   8. mar 2015 Nå ja det er jo ingen Herregård så er der da kun at skifte den ud

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #85   12. mar 2015 Hvordan går det med BUKH en??

  • #86   12. mar 2015 Blev enig med mig selv om at jeg hellere må overdække vores terasse med et halvtag på 6x6meter inden vi tar toppen af smiley så den kan holde tørt smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #87   13. mar 2015 Sikkert en god ide

  • #88   13. mar 2015 Jep

    profilbillede
Kommentér på:
bukh 403 super går pludslig dårligt ?

Annonce