{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.875 visninger | Oprettet:

MF65 Diesel {{forumTopicSubject}}

Hej. Har netop købt en MF65 Diesel MK2.
Jeg vil gerne tjekke årgang mv. på traktoren, men tavlen med skelnr. mangler. Er det muligt på anden måde at tjekke traktorens data? Vil også gerne sikre mig at det nu er en MK2 som jeg er blevet lovet. Håber at der er nogen som kan hjælpe.
Vh Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MF65 Diesel
  • #1   31. okt 2017 Hej Jesper. MF-65 MK.1 fra Maj 1958 havde motor type 4.192 med hårdt ipressede foringer og hvirvelkammer.
    MF MK. 2 fra Januar 1961 med direkte indsprøjtning motor type 4.203 og forkromede foringer og fra oktober 1962 støbejernsforinger stelnr. se venstre side af gearkasse lige under geardæksel.
    Mvh. Hans Jørn Dahl.


  • #2   1. nov 2017 Hej Hans.
    Mange tak for dit svar.
    I traktorens venstre side lige under udstødningsmanifolden står der følgende på motorblokken - Bilchrome - 0280095J
    Ved ikke om det siger noget om oprindelse og type?
    vh Jesper M.


  • #3   2. nov 2017 Hej Jesper. Jeg kender ikke det nummer som du opgiver men der kan jo også være sket mange ting med motorblokken foreks. renovering af blokken. Det jeg kan sige er dansk ny import skal der være indhugget et stelnummer. Brugt import er der ikke indhugget et stelnummer kun hvis den skulle indregistreres med nummerplader skulle vi selv indhugge stelnummer. Fra fabrikken var der kun en plade men den kan jo sagtens være faldet af efter de år. Mvh. Hans Jørn.

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #4   3. nov 2017 MK 1 kan kendes på en kile bagerst i bundkarret og insugningsmanifold er fast gjort med bolte midt i manifold. I topstykket er der 4 trekanter ved udstødningsmanifold(forkamre) MK 2 har bolte hele vejen rundt på indsugningsmanifold og ingen trekanter.

Kommentér på:
MF65 Diesel

Annonce