{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.038 visninger | Oprettet:

Volvo Bm 2250 problem med bremser {{forumTopicSubject}}

Hej TG
Min gamle volvo bm 2250 Vil ikke bygge tryk til bremserne. Har skilt alt af inde under rattet(der hvor hovedcylindre sidder)
Har fundet ud af at det pisser ud fra en slags fordeler. Svært at forklare, men prøver.
Der kommer tryk fra begge cylindre ind på denne "blok" og går videre til hver side bremser.
Men spørgsmålet er så hvor jeg finder sådan en henne.?
Nogle ideer.?
Prøver at vedhæfte et billede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo Bm 2250 problem med bremser
  • #1   21. apr 2015 Det er udjævningsventilen. Hvis du skal have fat i en, skal du enten til en ophugger eller forespørge ved en Case-IH forhandler, da bagkroppen kommer fra IH på Volvo BM T500 og 22xx-modellerne. Alternativt, kan du renovere den du har, se vedhæftede. Muligvis kan du få et pakningssæt/renoveringssæt, også ved en Case-IH mand. Delene fra IH -74 og -84 serien skulle gerne passe.

    Skal faktisk igennem en lignende øvelse på min egen 2250'er i nærmeste fremtid (forhåbentligt).

    Mvh.


    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #2   21. apr 2015 Hvis man ikke er alt for sart kan man sløjfe den så er der bare en risiko for at traktoren bremser lidt skævt. Jeg ved bare at den ventil der er ret dyr. Fejlen som opstår ved ventilen er at der bliver meget sideslør i spolen når man så enkelt hjuls bremser så kan pakdåsen ikke nå at holde tæt og så suges der luft ind i systemet og lidt efter lidt så kan pedalen pumpes og til sidst er den virkningsløs. Det er et problem vi har døjet med i IH kredse siden 574 kom frem i 1971.

  • #3   21. apr 2015 Tak for svarene..

    Har en gut på sagen i Jylland. Han mente han havde en brugt. Men evt. så prøver jeg nok at renovere den.


  • #4   19. maj 2015 Fik du løst problemet?

    - Jeg har lige skaffet mig et renoveringssæt til udjævneren hjem fra USA, så det kan lade sig gøre at få delene!

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #5   19. maj 2015 Jo vist kan man finde delene men prisen.?
    Og ikke for at være lyseslukker så har jeg været ude for at ventilhuset har været så slidt at selv en ny pakdåse ikke kunne nå man kan jo så bore en bøsning i men det tager jo også værksteds timer = kr.


  • #6   19. maj 2015 Ja, det er rigtigt! Men nu er traktoren jo en der bliver brugt og samtidig lidt en hobby. Så jeg vil gerne have tingene til at virke. Men du har da helt ret - det koster alt sammen. Jeg vil så håbe på, at ventilhuset ikke er alt for slidt. Men det vil tiden jo så vise.

    Men nu ligger jeg så inde med renoveringssæt til begge bremsecylindre og udjævneren, så det skal da prøves. Og det er da rigtigt, at man bare kan eliminere udjævneren, men hvis jeg kan få den til at virke vil jeg hellere det.

    Nogle går og poster penge i gamle biler, jeg går og poster penge i gamle traktorer. Men bruger dem også. Og det er en fornøjelse, at få dem til at fungere som i deres velmagts dage.

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #7   20. maj 2015 AL ære og respekt for dem der vil bevare nogle klenodier så det hele ikke bare bliver smeltet om

  • #8   3. jun 2015 Min løsning blev at kontakte Carsten Holm i Ringe. Har gør i alt fra pakninger til O-ringe.
    Købte en U-tætning tror jeg det hedder og passende o ringe og renoverede derefter udjævneren.


    profilbillede
  • #9   3. jun 2015 Lækkert! Brugte du det aktiverings- og låsevæske som der står omtalt i renoveringsvejledningen i forbindelse med samlingen eller hvordan? Ser det ud til at komme til at virke?

  • #10   5. jun 2015 Brugte ingen væske.. Havde jeg lige overset hvis jeg nu skal være ærlig.

Kommentér på:
Volvo Bm 2250 problem med bremser

Annonce