{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

Dennis M
Dennis M
Tilmeldt:
19. apr 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Ford 4000 afladning? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har et lille problem med min fine ford 4000.

Den aflader sig selv ret hurtigt, batteriet er testet og fejler intet, tænker det måske kan være laderelæ eller dynamo den er gal med? Uden selvfølgelig at hvide ret meget om det.

Håber der er en skarp ford kender herinde der kan fortælle præcis hvad problemet skyldes?

Det skal siges at traktoren står stille og trækker en professionel brændeflækker der konstant kræver 12v og kører via pto. Der sidder næsten nyt varta batteri på.


Kommentarer på:  Ford 4000 afladning?
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #1   9. maj 2015 Dynamoen på din ford kan (hvis det er den originale) max give 22 amp. og det skal den have en del omdr. for at gøre så hvis du har et konstant forbrug der ligger over produktionen så aflader du jo batteriet på den måde.

  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #2   9. maj 2015 Ved bare anlægget SKAL have konstant 12v. Kører ved 1400omdr. måske det ikke er nok? Har fået at hvide at det som regel er relæet der skal skiftes, men det du siger der giver også mening, så skal man i princippet skifte dyamo til en generator/nyere starter ikke?

  • #3   9. maj 2015 læs på din flækker hvor meget strøm den bruger smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #4   10. maj 2015 Hvis en ford 4000 med original dynamo kun kører 1400 omdr. så lader den ikke fuld mængde alt efter batterispænding ca 12- 15 amp. Du kan jo godt skifte dynamoen ud med en vekselstrøms generator der er blot det at traktormeteret bliver trukket af dynamoen så det bliver ikke nemt at finde en generator med drev der passer til det. men du kan på bygge en ekstera generator ved at få en ekstra skive ind på krumtappen eller tage en fra f.eks 6410 der er 2 spor.

  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #5   10. maj 2015 Jørgen. Tak for svar, så må det næsten være en generator der skal på, har du evt. mulighed for at finde sådan en der passer til mig evt. på nettet? For jeg har ikke rigtig forstand på det, troede faktisk det bare var at skifte dynamoen ud med en generator smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #6   10. maj 2015 Det er nok bedst hvis du kan finde en lokal tilat hjælpe dig for der skal ændres på ledningsnettet eller trækkes noget nyt. den billigste generator er nok sådan en 30 - 60 amp. lukastype som bruges på IH.574. den kan med få stumper jern sættes på næsten alt.

Kommentér på:
Ford 4000 afladning?

Annonce