{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  30.km/t lastbil
  • #1   23. maj 2016 Mener godt man kan få en Lastbil omregistreret til traktor.. Det er der jo mange der gør bl.a. gør tilstudender kørsel...

  • #2   24. maj 2016 Har haft en scania 141, der var regget som traktor.
    Men det var en vi hentet på havnen, fra et firma?
    Ved ikke hvordan reglerne er for privat? Burde jo være det samme.


  • #3   24. maj 2016 så vidt jeg ved så er det er kun muligt hvis det er et arbejdsredskab, vi har f.eks en unimog med en borerig på til brøndboring som er synet som en traktor, hvis det er til godstransport og lign er det ikke muligt.

  • #4   25. maj 2016 Den skulle mest bruges til at køre træ og flis hjem fra skoven

  • #5   25. maj 2016 men prøv at kontakte færdselsstyrelsen de burde vide det.

  • #6   26. maj 2016 færdselsstyrelsen sagde det ikke kunne lade sig køre


  • #7   26. maj 2016 Okay. Fortalte de noget om hvorfor ??

  • #8   27. maj 2016 Næ ikke rigtigt.de sagde bare at der var kommet andre love og regler


  • #9   27. maj 2016 man kan sagtens, problemet er at den max må køre 30 km/t - det vil sige at den skal plomberes i gearkassen, det er ikke et problem med ældre lastbiler som allerede fra start af var tænkt som arbejdsredskab (unimog og lign.), men andre typer og specielt nyere typer kan der godt være problemer med smiley

  • #10   27. maj 2016 det her er em ældre lastbil fra omkring 1990


  • #11   28. maj 2016 Hvis man måtte, tror jeg områder som Lolland ville ha været overdynget i roe-sæsonen..

  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #12   28. maj 2016 jeg har også prøvet skulle bruge den til landbrug, færdselsstyrelsen begrundede det med at den ikke havde markhjul på, dvs hvis du har en 4x4 lastbil med unimog hjul skulle det kunne lade sig gøre. begrænseren er vist ikke det store problem fordi det er chafførens ansvar kun at køre 30.

  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 12
    #13   28. maj 2016 Du kan kun have en reg. traktor som jordbruger, hvilket vil sige at du skal have CVR nr. som enten landbrug eller skovbrug.

  • #14   28. maj 2016 Henrik: Man kan da godt have en traktor indregistreret som privat så skal du bare have to nr. Plader på, og det vil koste det samme i vægtafgift som en varevogn i samme vægt klasse. smiley

  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #15   28. maj 2016 sludder man kan have lige så mange traktorer man vil og registeret som jordbruger har da fire nu, og vægtafgifterne som jordbruger er ca 61 kr pr stk !

  • #16   29. maj 2016 Ja ja det rigtig nok at vægt afgiften kun er ca. 61 kr. Hvis det er firma, men som privat kan man vælge at ikke have nogle plader på, eller to plader som f.eks. Maskinstation, og der er vægt afgiften det samme som på en varevogn i samme vægt klasse, men det har jo ikke noget at gøre med om man kan få en lastvogn indregistreret som traktor, men der har til det med at man ikke kan få en traktor indregistreret hvis man ikke har et cvr. Nr.

  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #17   29. maj 2016 En lille fidus hvis man mangler et cvr nr lav en forening på virk.dk så får man et cvr nr 10 min efter på mail og det er gyldigt og det koster nul kroner

  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #18   29. maj 2016 Har tænkt lidt, og tror man kan få indregistret en sættevogns trækker som traktor i landbrug. er der nogen som har en gammel trækker man kan prøve med. tror ikke det kan lade sig gøre med en almindelig lastbil på grund af at den kan køre med gods.

  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 12
    #19   29. maj 2016 Der er jo ingen fidus i at reg. lastbilen på varevogns afgift, så kan det bedre svare sig at reg. den som lastbil, det er billigere og så må den også køre stærkere og skal ikke plomberes.
    Som sagt kræver det CVR som jordbruger for at kunne reg. til den lille afgift og har man ikke enten aktivt landbrug, skovbrug eller gartneri, kan man ikke få CVR som jordbruger, heller ikke som forening.
    Jeg har undersøgt dette selv for nogle år siden, der er ingen smuthuller.


  • #20   29. maj 2016 Det kræver jo så også, at man har kørekort til lastbil. + der kommer alle de regler med fartskriver o.s.v.

    Som privat person kan man sagtens få en traktor indregistreret, men den kommer så på nummerplade med rød kant. Det betyder så der skal betales en ret dyr vægtafgift. Om den er lige så stor som på en varebil, ved jeg ikke. Forsikringen kan måske blive et problem. Da jeg havde min indregistreret, var der flere selskaber der ikke ville tegne forsikringen.


  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #21   29. maj 2016 I forening kan i komme på sort kant på pladen billig vægtafgift og forsikring

  • #22   29. maj 2016 Nix!
    Sort kant er kun for skov- og landbrug.


  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #23   29. maj 2016 ja og du laver foreningen i landbrug eller skov reci f.eks. som landbrug kan du kalde det naturpleje hvis du har en græsslåmaskine du skal køre efter traktoren men bemærk der er aldrig nogen der vil kontrollerer dig og det kan jo være du ikke har fået klipperen endnu men derfor er det da lovligt og uden problemer at få traktoren indregistreret. som skovbrug kan du jo sige at du hjælper med at fælde brænde osv. der er ingen der spørger og det er dig der bestemmer.

  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #24   29. maj 2016 den med lastbilen med wirerhejs tro jeg er svær med mindre du kan overbevise synshallen om at wirerne skal bruges til noget andet end at trække lad eller bokse op, og du skal være opmærksom på at en traktor ikke må kunne køre med gods med mindre det er på et redskab eller trækkes efter på en vogn, det er derfor jeg tror man har en chance med en trækker, den må jo gerne trække vogne

  • #25   29. maj 2016 Mig bekendt kan en forening ikke eje et landbrug og for at få indregistreret til skovbrug, skal man eje noget skov.
    Hvis jeg tager fejl, så er der stadig mange andre ting der skal tages hensyn til.
    F.eks. noget så simpelt som at føre et regnskab incl. et momsregnskab.


  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #26   29. maj 2016 Foreningen behøver ikke eje et landbrug for at drive en forening som er landbrugs relateret foreningen skal Heller ikke være moms reg. Men kan blive det godt hvis det ønskes
    regnskab ja hvis der er noget regnskab nu handlede dette om hvordan man kunne få nummerplade på sin traktor uden at det skulle koste en formue og ikke at man skulle lave en virksomhed bare for det bare et cvr nr som kunne bruges


  • #27   30. maj 2016 Helge, jeg tror ikke på dig.
    Kan du finde noget fra officiel side der beviser dine udtalelser?


  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #28   30. maj 2016 Jeg kan gøre det for dig
    Så enkelt det tager 5 min


  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #30   30. maj 2016 Så skal du huske at få køretøjet reg. Med brug for landbrug og skov istedet for gods
    Forstår ikke det med fartskriver


  • #31   6. jun 2016 Snak med ham Bornholmer Glenn der kører lastbil træk smiley Han har traktorplader på og han kører rundt til træk overalt på Sjælland.

  • Helge N
    Helge N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 14
    #32   7. jun 2016 har du et kontakt nr.

  • #33   9. jun 2016 Hvor kan jeg få fat i ham bornholmer glenn


  • #35   20. jun 2016 men vis færdselsstyrelsen har sagt NEJ så bliver det i det hele taget lidt svært :I

Kommentér på:
30.km/t lastbil

Annonce