{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Valmet 565 {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Er der nogen der har kendskab til en Valmet 565 4WD årgang 1995.
Den har kørt ca. 8.000 timer.
Der er monteret frontlæsser.
Kan se den har 3 cyl., tænker om det kan for lidt, da jeg skal bruge den til transport af kreatur, dog max 70 km., samt markarbejde.
Er der noget jeg skal holde øje med/tjekke?

Mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valmet 565
  • #1   3. aug 2015 Det er vel ikke antallet af cylindre der afgør om den kan bruges til transport af kreaturer...?

    Kender ikke specifikt 565'eren men vil tro, at den bygger på nogenlunde samme gearkasse som 05-serien og der er gearkassen som regel ret "kortbenet", dvs. den er langsom på toppen. I stedet for at jeg skriver en helt masse om data på modellen, kan du selv læse dem her:

    http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet365.htm

    Bemærk, at liftkapaciteten ikke er kæmpestor. Men hvis den opfylder dit krav, er det jo fint. Hvis ellers modellen bygger på fundamentet fra 05-serien (hvilket jeg er næsten sikker på, at den gør - 05-serien er MEGET slidstærk), ville jeg ikke have de store betænkeligheder, hvis den i almindelighed ser pæn ud, start uden problemer når den er kold og ikke lækker olie eller anden væske ud alle steder. Motoren er en velafprøvet og slidstærk konstruktion.

    Håber du kan bruge det til noget!

    Mvh.


  • #2   4. aug 2015 Tjek foraksel og sryrekugler, og div ved fortøj. Idet den har kørt med frontlæsser. Men burde ikke være det store når den er med 4wd. En frontlæsser traktor bliver endvidere standset og startet flere gange end en "normal" traktor, starteren er jo så mere brugt.. Ved ikke hvordan du kan tjekke den? Men batterier og generator bliber belastet lidt mere...Justeringen og hvordan koblingen føles, er den justeret til kanten er den jo ved at være slidt, bliver filet en del mere på en frontlæsser... Har ikke kendskab til dicideret denne model, men resten er almindelig frontlæsser traktor slid... Og så er valmet i sig selv en solid og slidstærk traktor...

  • #3   4. aug 2015 Udover motoren har den model faktisk IKKE ret meget til fælles med -05 serien. Den er mere traditionelt opbygget, altså motor bag forakslen som de fleste andre traktorer. Gearkassen er heller ikke den samme.
    Det er sådan set en videreudvikling af de gamle Valmet modeller, fra før -05 serien kom til verden.
    Men bortset fra det er det en ret simpelt opbygget, slidstærk traktor uden en masse elektronik, derfor er der også mange af dem der har kørt som læsser-traktor eller på hobby landbrug.
    Og du skal ikke være så bange for at det kun er 3 cylindret. De motorer er altså nogle arrige små sataner smiley


  • #4   5. aug 2015 Ole B.:

    Så blev jeg også klogere der! Det ændrer dog ikke væsentligt ved pointen - jeg ville stadig ikke have de store bekymringer!

    Mvh.


Kommentér på:
Valmet 565

Annonce