{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Autostyring med 10-15 cm nøjagtighed {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har set, at Geoteam kører med dette tilbud på deres hjemmeside - http://www.geoteam.dk/nyheder/nyhedsarkiv.html?news_id=233

Det er en ez-pilot som kan flyttes fra maskine til maskine, og kører med Rangepoint korrektioner, så det skulle have en nøjagtighed på 10-15 cm - og det koster 2100 kr pr år i abonnoment. Er det noget, som folk kender til? Er det enten ingen gps eller RTK med 2,5 cm?

Vi ville primært bruge gps til sortjordsnedfælderen, slangebom i græs, gødningssprederen og skårlægning. Og selvfølgelig stubharvning og såbedsharvning. Synes umiddelbart, at det vil give fordele ved kunne springe hver andet træk over og spare tid og bredde på forageren. Og selvfølgelig aflaste føreren noget.

Hvordan duer det med hastighed omkring 15 km/t, og kan den overhovedet finde tilbage til sporet, når man har hentet et nyt læs gylle - er det mere et system, hvor du bliver i marken?

Vh

Tobias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autostyring med 10-15 cm nøjagtighed
  • #1   21. okt 2015 Altså 10-15 cm. er da MEGET unøjagtigt, vil jeg mene...

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #2   21. okt 2015 Til gylle kørsel er det da helt fint med 10 -15 cm nøjagtighed det er der mange af vore kunder der bruger. men til såmaskinen kan der blive noget balkværk

  • #3   22. okt 2015 10-15 cm striber for hver træk med skiveslår ville jeg da mene var noget...


  • #4   22. okt 2015 Hej, 10-15 cm er da klart unøjagtigt - men det er det, som de garanterer - det kan være at det ofte er bedre i praksis. Nu er der jo mulighed for at koorrigere for det ved at justere på arbejdsbredden / sikre et overlap, så striber ved skårlægger ikke sker. Her ser det ud til at køre ganske fint - og det ikke rat-motor, men en der drejer på det originale rat. https://www.youtube.com/watch?v=6JWo6uI8liE

  • #5   22. okt 2015 Jo jo... Men det er det, der er hele ideen med GPS styring.
    1/2 tallerken på den en skiveslår, er jo næsten de 15cm, og på en skiveslår med 6 tallerkner (for eksempel!!) bliver det til en hel bredde på 12 omgange, og så en hel dag, måske en hel sæson, bliver det også til hektar og tid i den sidste ende...
    Men med nedfælder og ved brug i græs med gylle, vil jeg da sige man stor fordel. Idet man måske lige drejet ind den spor for tidlig, med slangerne, eller bliver i tvivl i græsset, når man kommer med ny læs...Giver da en indikationer hvor langt man er nået,


  • #6   22. okt 2015 Beklager min stavning. Min telefon er meget lidt samarbejdsvillig med, hvad jeg skriver, og hvad den syntes smiley

  • #7   22. okt 2015 Jeg synes personligt heller ikke det ser særlig godt ud, hvis pølsevognen lige har overlappet 10 cm, eller hvis der er 10 cm der ikke har fået... Og især ved skårlægning...

Kommentér på:
Autostyring med 10-15 cm nøjagtighed

Annonce