{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Turbo til Fiat 1000
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #1   5. nov 2015 Jeg har monteret mange turboer uden at gøre noget ved kompressions forholdet. Jeg har nu heller aldrig hørt at man skulle gøre det. normalt tager jeg smøretrykket ved olietryk indikatoren eller en tilsvarende prop. Og en Wastegate er kun til at begrense ydelsen

  • #2   5. nov 2015 Kommer helt an på hvilken størrelse han tager...
    Hvis han hamrer en på der først kommer halvvejs, men lader 2 bar, så var det da bedre han fik en mindre med wastegate, så den lader næsten med det samme. Og så har manden en chance for at styre sit ladetryk istedet for...


  • #3   6. nov 2015 prøv og kig på nået af det jeg tror der måske står noget du kan bruge http://www.traktorgalleri.dk/forum/teknik/3294-turbo_paa_3_cyl

  • #4   6. nov 2015 Grunden til man sænker kompressionsforholdet er bl.a. for at skåne motoren ved turbo montering. Hvis man f.eks. sammenligner en ford 6610 og en ford 7610 er det "samme" motoropbygning men en af de ting som er ændret et kompressionsforholdet. Indenfor traktorpulling sænkes kompressionsforholdet oftest/altid. Her er argumentet at det giver mere ydelse. Jeg vil dog i denne forbindelse referere til otto cyklussen og sige at deres argument omkring ydelse ikke holder.

  • #5   6. nov 2015 Skal vi gå helt i bagateller, så skal der også skiftes knast, idet en tryk motor ikke kører med ventil overlap som en N/A motor gør, og nogle af stempel ringene, grundet køling.
    Man sænker jo komprission for at modsvare den ændring at luften nu bliver trykket ind istedet for N/A.
    At de sænker den voldsomt til træk, gir ikke noget i sig selv, tværtimod, men de gør det jo fordi de kører med voldsomt højt tryk, så forholdende passet sammen..
    Men for lige at hælde en snegl på en Fiat 1000, skal der ikke laves om på noget. Udover monteringen og hvad der hører sig til af rør...


  • #6   6. nov 2015 Vi skal næsten vide om traktoren skal bruges til træk, eller om den skal i marken og presses flere timer i streg.... eller skal den bare holde for en brændeflækker og lyde godt i skoven smiley ?

    Mange af rådene i de ovenstående tråde skal ses i sammenhæng med hvilken størrelse turbo du vælger, og hvilke andre ting der evt. gøres ved motoren. (rpm/regulator, dieselmængde/dyser)
    PS: Olieafløbet ned igennem hullet til oliepinden skal du nok regne med er en smule for lille til returolien.

    mvh. Max Madsen


  • #7   6. nov 2015 Ja... Vi må lige få lidt info og engagement med her i tråden...

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #8   6. nov 2015 Hvis man sænker kompresions forholdet ret meget går det jo ud over start evnen når det bliver koldt det gik da galt for IH med 956 - 1056 da de monterede nogle stempler med lidt større hul for at få blødere motorgang

  • #9   6. nov 2015 Og derfor de fleste trækkere har oliefyr efterhånden...

Kommentér på:
Turbo til Fiat 1000

Annonce