{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.806 visninger | Oprettet:

Brian K
Brian K
Tilmeldt:
5. feb 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23

De nye samson pg vogne {{forumTopicSubject}}

Halløj derude
Har nu set lidt billede af den nye samson pg 35, og går ud fra at de de mindre modeller også får nogle af de samme ændringer
Kan se at der er kommet en ny kran, og affjedret træk. Den har vidst også de høje 34" hjul som AP og Kaweco har kørt med de sidste par år.
Er der nogen der kender til andre ændringer og hvornår de kommer på markedet?
Mvh Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De nye samson pg vogne
  • #1   7. mar 2013 De nye vogne er allerede på markedet? Mener der er leveret omkring 10 allerede i Jylland og et par stykker på Sjælland? smiley AP's er også leveret rundtomkring.... smiley

  • #2   7. mar 2013 Det billede der er da fra mosegaarden smiley

  • #3   7. mar 2013 der er lavet ca. 8 pg 35 og der er ikke rigtig flere ændringer på dem de ligner meget pg 25 og de mindre bliver der ikke laavt oget ved foreløbig

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #4   7. mar 2013 Også i 25 tons? Der er bare ikke noget Info at finde om dem. De var heller ikke med til Agromek, så jeg tror ikke der andre en et par test maskiner ude at køre. Ved godt med AP, vi har lige byttet en samson til den første (og den absolut sidste) AP vogn, så det ville være rart at høre lidt om de nye rigtige gyllevogne (samson)

  • #5   7. mar 2013 jamen de bliver "testet" på fabrikken, men det iver jo ikke rigtig noget det er jo ørst når de kommer i marken. det er ikke testmanskiner der er ude de er solgt og køre fint (jeg har ikke hørt noget om dem) det er sådan set bare en pg 25 der er blevet lidt størrer. de var ikke med til agromek fordi de ikke helt havde besluttet sig for om de skulle med i programmet og om det var noget rigtig lort vidste de heller ikke, så jo på en måde er det en slags testmanskoner. det med info kan godt være fordi de ikke rigtigt er "kommet frem" endnu

  • #6   7. mar 2013 og hvorfor gå ra samson og så over til ap smiley

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #7   7. mar 2013 Det viste sig og at være en stor fejl. Men pga af de store hjul og at den skulle være lettere, det var den så ikke

  • #8   7. mar 2013 Vi har 4 af de ny PG 35 smiley (Trøllund)

  • #9   7. mar 2013 nej det der med at overholde hvad man lover det kan jo godt glippe engang imemmelm.
    Thomas køre de godt? er bare nysgerrig? har selv lavt lidt på nogen af dem


  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #10   7. mar 2013 Den eneste fordel jeg kan se på den, er at når det er en lang model 25 tons, med 32 meter bom, så kan den folde på 24 meter så man er fri for at bommen ligger i 4 lag, når man skal køre på 24 meter. Lidt svær at forklare, men det ved dem der har prøvet det med en samson. Det er ikke til at se noget i spejlene...

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #11   7. mar 2013 Har egentligt også hørt at de makker lidt med nogle letvægter ved Samson, ligesom de tyske Kotte vogne. Så der sker da lidt ved Samson. Er det andet end designet der er ændret på kranen?

  • #12   7. mar 2013 nej kranene bliver stadig lavt det samme sted og af de samme dele så ikke rigtig nogle ændringer. hvis i skal have sådan en vil jeg anbefale en tragt(ligsom på billedet) da vognene er nemmere at udnytte. og ja der sker lidt men dem der sidder og bestemmer der oppe tør ingen ting og når de laver noget nyt skal det bare sælges uden at tæstes (det er dog ikke tílfældet ved pg 35 for der var mange der satte sig imod) men ellers er det meget den samme vogn som pg25 sådan i grove træk

  • #13   7. mar 2013 Du ved da overhovedet ik hvad du snakker om! Den er da bygget om ude foran i trækket, kranen er ændret til 10 og kraftigere materiale og sådan kunne jeg fortsætte med alt muligt!

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #14   7. mar 2013 Der er jo heller ikke grund til at ændre på noget der køre godt. Det er jo i bund og grund også bare en tønde med hjul. Men fint med affjedret træk og store hjul, så er der vidst også ved at være alt det man kan ønske sig. Mente nok der var sket noget med kranen, læsser de hurtigere så. Det er nemlig ikke tilfældet med en AP i 10 tommer kontra en standard 8 tommer Samson

  • #15   7. mar 2013 jeg ved at de er bygget på næsten de samme tegninger og de bliver lavt det samme st og jo jeg ved hvad jeg snakker om jg har selv været med til at samle en men helt præcist hvad der er ændret i alle detaler vil jeg gerne indrømme jeg ikke helt ved men der er ikke sket det helt store

  • #16   7. mar 2013 Kranen har en anden og mere kraftig opbygning, arbejdslys er blevet mere indtegreret end på de gamle modeller, Og desuden er det mindst lige så godt og bruge studsen istedetfor tragten og jeg taler af erfaring.

  • #17   7. mar 2013 jeg vil gere give mig hvis jeg har sagt noget der ikke passer for jeg er ikke helt 100% inde i dem gider ikke til at skændes over det.

  • #18   7. mar 2013 jeg vil også gerne indrømme jeg ikke har erfaring med dem kun fra fabrikken og der kan man jo godt blibe bildt noget ind. det kan got være det er ligeså godt jeg ved bare hvad jeg har fået af vide af salgs dierektøre og produktions chefen

  • #19   7. mar 2013 Jeg kører sammen med de vogne til daglig, så begynder du og kloge i hvad der er nemmest og hvordan de er bygget op, så kan du måske os fortælle mig hvad der er blevet lavet af ændringer fra samson efter vi har fået dem og hvad der nemmest og læsse af i (studs eller tragt), fortæl mig hvordan de er bygget op i trækket foran ved tanken? Hvis du ik kan det så vil jeg råde dig til og knytte sylten og nøjes med og med den her side!

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #20   7. mar 2013 Der er bare ikke så meget ved at ha studsen hvis ikke man kan tage et helt lastbil træk. Skal kun ha en 25'er når AP'en skal væk igen.

  • #21   7. mar 2013 det kan jeg da godt jeg ved bare hvad jeg får at vide af samson. og jeg begynder ikke at kloge i hvad der er bedst jeg siger bare hvad jeg har hørt af tilbage meldinger

  • #22   7. mar 2013 og det er også snart ved at være et år siden jeg har været tæt ved en så akn jo ikke huske alt

  • #23   7. mar 2013 Det er lige så hurtigt og bruge studsen istedet for buffertank når det er hele læs, men når du siger det er en 25´er så bliver det mere aktuelt med buffertank pga. læsset størrelse i gylletraileren smiley

  • #24   7. mar 2013 okay som sagt jeg ved ikke hvordan det fungere i praksis kun hvad jg får at vide der oppe kommer der mindts 1 gang hver 14. dag

  • #25   7. mar 2013 jeg har i hvertfald nogle ting som samson godt måtte lave om, hvis jeg skulle have noget at sige.
    Deres ledningsnet til alle lygterne er bare lavet en tand for ringe. alle sidemarkeringslamper et sat på med "strømtyve" i stedet for at lave en samlerdåse. Alt det andet lys er så lavet i samler dåser med en frygtelig masse lorte stik, hvor der går ir og løse forbindelser i, i stedet for at lave en traditionel samlerdåse.
    Hvorfor kan det ikke også laves som standard med diode lygter på hele vognen? Det holder 100 gange længere tid og så koster en alm diode baglygte 250-300 kr, hvorimod en original samson baglygte koster måske 2-3-4 gange så meget.
    Enten burde de lave bagskærmene længere ellers burde de sætte nogle stænkklapper på, da man kan vaske lygter på sin slangebom flere gange dagligt, hvis man kører i noget som bare er lidt smattet.
    En enkelt smørrenippel i hvert hjulnav kunne gøre store underværker. så ville vi være fri for at skulle skille det ad hvert evig eneste år for at smøre det op, med mindre man selv borer en smørrenippel i.
    Få lavet så deres gyllecomputere ikke brokker sig for for lav spænding når man tænder for alt arbejdslyset på sin traktor. Problemet er at de måler en lavere spænding end hvad der egentlig reelt kommer ud af strømstikket på traktoren, derfor at alarmen kommer.
    dette var bare nogle få af de punkter de meget let kunne lave om på


  • #26   7. mar 2013 Hvis man ik er sikker i sin sag er det bedre og lytte med istedet for at komme med noget halvhjertet oplysninger, det er min erfaring, selvom jeg måske har kørt med en maskine en halv dag ved jeg ik alt om den, så kan jeg heller ik sidde og blamere mig i en debat herinde hvis jeg ik er sikker i min sag smiley

  • #27   7. mar 2013 Det med spændingen er fordi du kører med en NH kim smiley

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #28   7. mar 2013 Det er samme træls med AP med 10 tommer, den er lige så lang tid om at at læsse som den gamle samson, og så skal gå med 1800 omdr på motoren, hvor man kunne nøjes med 1000 før. Når det så hælder fremad så kan det tage op til et minut længere at læsse, pga at den går ned på halv kraft længe inden den er helt fuld. Den slår jo fra på viserne i front, og ikke med tryk som på samson

  • #29   7. mar 2013 det ved jeg godt jeg ved nogen ting og andre ved jeg ikke og jeg skal ikke blande mig mere tør heller ikke sige om der er lavet noget om siden deres produtype, men det kan jeg så høre der er mere end jeg havde hørt om for det var nemig bare sådan en "affaldsvogn" fra de andre
    kim jeg kan prøve at nævne det men tror ikke de vil gøre noget ved det for dem der står for det har lavt det og det kan ikke gøres bedere (syntes de selv)


  • #30   7. mar 2013 kim det med strøm er sku ikke vognen for det problem havde vi også uder ved os det er fordi dem ledninger der kommer fra traktoren er for små og det er de vi har selv ført nogen nye gode tykke ledninger fra batteriet og så var den problem væk så du må sku bar igang hehe


  • #31   8. mar 2013 Kim det hjælper ikke en skid med en smørenippel for fedet kommer ikke ind til lejerne


  • #32   8. mar 2013 mark: jamen det må jeg da lige prøve når jeg er blevet rask igen, så jeg kan komme på arbejde. men skal nok vende tilbage når jeg har prøvet det, om det virker eller ej. for tvivler stærkt på det.
    thomas: det kommer da an på hvor du sætter den smørenippel. for nu borer vi smørenipplerne i hjulnavene mellem begge lejer. så enten skal fedtet da komme ud i det ene eller det andet leje. jeg kan godt se at hvis du sætter smørenipplerne i nav dækslerne, ja så kommer fedtet ikke derhen hvor det skal bruges.
    så jo, det hjælper


  • #34   10. mar 2013 uffe t: er det noget du ved noget om, om det hjælper eller ej? for det kan jeg så fortælle dig at det gør!
    selvom at vi har smørrenippler i navene, så spænder vi alligevel hjullejerne op hvert år.
    og bremserne, dem slider du altså ikke op i løbet af et år. så kan du fx spare det hvert andet år at skulle skille navene ad, ja så har du hurtig sparet meget tid!


  • #36   10. mar 2013 nu gør du vidst tingene lidt værre end de er. for hvis der så er en revne i en bremsetromle, ja så viser det sig nok før at du når at få skildt bremserne ad imens at du kører på vejen.

  • #37   13. mar 2013 kan man så ikke bare smør navet halvt i sæson gennem smør niplen får at holde det lidt bedre og så skille det ad i løbet af vinteren hvor man går på værkstedet det ville nok være det optimale smiley

  • #38   11. maj 2013 Og så er der også os der skal smøre hele undervognen for hver 500 tons man kører ud... smiley og ja, vi kører med en "ældre udkneppet" AP 22 tons, som hverken kan suge eller rette ordentligt op selvom den fik nye lejer i vinters. smiley

    Ved ikke om det har noget at sige, men den retter bedre op med nedfælder på end med slangebom, kan vel være det mere vægt nede på den bagerste af de 2. aksler. smiley Men vi vil meget gerne have en Samson vogn, haha.

    Kan i ikke selv lave stænkklapper på de bagerste hjul? Er det ikke bare at købe engang gummimåtter hjem, skær dem ud i passende størrelse, skrue nogle huller i skærmen og bolte dem fast? smiley


Kommentér på:
De nye samson pg vogne

Annonce