{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.355 visninger | Oprettet:

Gravearm til 3-punkts ophæng {{forumTopicSubject}}

Hej. Er der nogen herinde der har erfaring med en gravearm til 3-punkts ophænget på en traktor? Går og overvejer at investere i en sådan til min ældre MF35 diesel, men er lidt i tvivl om det er noget eller ej? Håber i kan hjælpe mig lidt på vej!

Vh Ulrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravearm til 3-punkts ophæng
  • #2   17. nov 2015 Hej Rasmus. Så du mener ikke at denne her: http://www.onjtractors.com/da/maskine/tilbehor.html?cat_id=cfcb665c-3e1e-4977-aaa6-0c760688b7cb&mas_id=d6b2062c-3191-4414-9485-763cb1fe0a2e
    Kan bruges til at grave render, faskiner og diverse?

    Fakta er at jeg vil havde min egen maskine. Enten gravearm eller minigraver. Gravearmen er bare billigere smiley


  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #4   17. nov 2015 Hej, ville helt klart vælge en gl rendegraver. Men den fylder jo lidt mere i garagen.
    Har selv en gl hydrema som jeg købte for 3000 for 14 år siden, den har bare flyttet, løftet og gravet for venner og bekendte, det er en gl maskine m kobling og gear så koster ikke noget at holde i gang.


  • #5   29. nov 2015 Hej Ulrik. Jeg gik selv med den overvejelse, men syntes den er en noget kluntet udførelse, da du skal over på traktoren for at flytte maskinen. Derfor gik jeg på udkig efter en minigraver, og fandt en Kubota minigraver til samme pris (30.000). Det er den bedste investering, kan jeg love dig for, snild og hurtig at bruge. Flere skovle fulgte med.
    Håber du finder den rigtige løsning for dig. smiley
    Mvh Ole


  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #6   30. nov 2015 Rigtigt at mini graver er mere handy, men række vide og højde er ikke som på rendegraver. og man behøver jo ikke vende sig for ar flytte maskine frem, bare løft støtteben og skub med bagarm! Og nu var det 3 tusinde og ikke 3o.

    mvh søren


  • #8   1. dec 2015 Hej Alle. Tusind tak for kommentarene. Jeg er stadig meget tvivl om hvad jeg skal gøre! Det er jo ikke ligefrem nemt at finde hverken rendegraver eller minigraver til 30K især ikke hvis den bare skal være i nogenlunde stand smiley

    Ole: Hvor fandt du din minigraver henne?


  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #10   1. dec 2015 Hej igen, er da godt klar over at gravere i den prisklasse ikke står på alle gade hjørner, men så må man jo bevæge sig lidt ned af sidegaderne. Og det er som regel heller ikke dem der er til salg på div hjemmesider. Men find en bag ved en gård eller i dødsbo og hvor stor gård har opkøbt for at få jord. Har da kendskab til et par maskiner som fungerer til noget under 10 kg. Så bestemt ikke umuligt. Købte i sidste uge en traktor med 5 t/m kran, rigtig pæn m lys og klar til brug. Bygget på hydrema engang til at løfte fjernvarmerør.Kørte på den hjem. Til 2000. Og der står 2 tusinde.

  • #11   1. dec 2015 Hmm det er s.. ikke nemt at finde sådan nogle banditter. Kommer sørme nemt af med 50k for sådan en fætter smiley

  • #12   1. dec 2015 Hej igen, jeg fandt min minigraver på DBA. Jeg oprettede en agent, og så dukkede den op. Hvis man har god tid, så dukker de op.
    Til Søren. Mht de billige traktorer/maskiner, er det ikke alle der har næse for , og mod til at gå ind til folk og spørge til deres gamle maskinpark. Jeg er engang blevet smidt ud af en matrikel, blot for pænt at spørge til en Dexta, hvor et træ var groet igennem et trinbræt...... "Hvis den skulle sælges sad der nok et til salg skilt på"
    Mvh Ole


  • #13   1. dec 2015 Hej Ulrik, prøv at se her: http://www.dba.dk/minigraver-takeuchi-tb650s/id-1019878149/
    Mvh Ole smiley


Kommentér på:
Gravearm til 3-punkts ophæng

Annonce