{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
148 visninger | Oprettet:

Skifte knast Craftsman YT4000 {{forumTopicSubject}}

Har en Craftsman YT4000 24hk. hvor starter har meget svært ved og få motoren til rotere og derfor ikke starter. Har jeg held (uden og brænde starter af smiley rotere motoren dog nogen gange så meget at motor starter og i øvrigt køre fint)
Prøvet alt.. så tænker det er dekompresions systemet på knasakslen - SÅ nogen der kender et godt sted på Sjælland der kan skifte den uden det koster en bondegård ? evt. gerne en privat..

Briggs & stratton :
Model 445677
Type : 2344B1
Code : 111206yg
Model : 917.288160 / 12.16 kw / år 2012


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte knast Craftsman YT4000
  • #1   23. apr Prøv at checke startrelæet . Skil det ad og se på kontaktfladerne.

    Hvis knastakslen er defekt, så kan motoren ikke køre - overhovedet.


  • #2   23. apr Tak for svar Hans. Starter/ relæ slår jo til, men starter kan kun dreje motoren meget langsomt/ eller i ryk (og nogen gange kommer den rundt og motor kommer i gang) - og det samme sker hvis jeg går udenom relæet.. mon en starter kan være svag dvs. virke men yde mindre kraft end normalt så det ville hjælpe med en ny starter???? / Næste step må vel være for høj kompression, men når jeg drejer motoren med hånden på toppens plastlåg føles motoren ikke hårdt og dreje (havde der været en træksnor havde jeg let kunne starte motoren.. smiley tænker jeg prøver og stramme ventilerne til de max 0,10mm ? + tømme lidt motorolie af, men herfra tænker jeg at det må være dette "dekompresions systemet på knasakslen" som jo netop letter kompressionen under start/ lave omdrejninger. Dvs. det er kun den lille dreje-tap på knasten der evt. er defekt.. Der er i øvrigt hverken olie eller benzin over stempet, (der jo ikke kan trykkes sammen) problemet er i øvrigt blevet meget værre efter jeg har påfyldt lidt for meget motorolie dvs. mere modstand .. - nogen der har er godt bud ? ( tør ikke gå i gang med udskiftning af knasten, her rækker mine evner ikke,, smiley

Kommentér på:
Skifte knast Craftsman YT4000

Annonce