{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.029 visninger | Oprettet:

Vægtoverføring Deutz D6206 {{forumTopicSubject}}

Hej TG.

Min Deutz 6206 kan ikke løfte ret meget med vægtoverføringen slået til. Den kan lige løfte en 3 furet plov nogle få cm fra jorden, men så stopper liften og vil ikke hæve højere.

Når jeg så skifter om til positions kontrol så er der ingen problemer.

Det virker for mig som om at reguleringsfjederen bag på topstangsfæstet ikke er stram nok og redskabets vægt derfor rykker i fjederen som så gør at liften stopper med at hæve.

Jeg har kørt med lettere redskaber og her ser det ud som om at vægtoverføringen virker.

Kan det passe at en traktor i denne størrelse ikke kan løfte en 3 furet plov med vægtoverføringen slået til ?

Og hvis det er tilfældet er der så nogen der har erfaringer med at montere en kraftigere fjeder på topstangsfæstet så traktoren kan løfte noget mere? ??

På forhånd tak for svaret! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtoverføring Deutz D6206
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   3. feb 2016 Du er jeg ikke Deutz ekspert men da der ikke er andre der blander sig så vil jeg da godt forsøge at hjælpe. aller først: Er fjederen spændt ordentlig fast i bægge ende. og ellers tror jeg at vægtoverførings forbindelserne trænger til en justering. For uanset hvor tung redskabet er skal liften kunne løfte det samme i vægtoverføring som på positionkontrol

  • #2   5. feb 2016 Hej Jørgen, Mange tak for svaret!

    Jeg vil jo også mene at traktoren burde kunne løfte det samme i vægtoverføring og i positionskontrol, men jeg var bare ikke helt sikker.

    Er ret sikker på at fjederen sidder som den skal.

    Så jeg prøver sgu at kigge på forbindelserne til vægtoverføringen.

    Men det var jo nemmere lige at spørge her inde før man gik ud og købte en rep. håndbog til liften.

    Det kunne jo være at der var nogen der vidste hvad der var galt.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #3   6. feb 2016 Hvis du kører i vægtoverføring hvor højt skal du så have håndtaget op før liftarme begynder at hæve uden noget i topstangs fæstet? normalt skal det ske når håndtaget er ca. 70 - 75 % oppe.og uden påvirkning af topfæstet skal de fortsætte helt op til liften når afbryder stangen

  • #4   15. feb 2016 Hej Jørgen lige en lille update.

    Jeg anskaffede mig en værksteds håndbog over hydraulikken på deutzen, og fandt ud at at når den stod i vægtoverføring så skulle liften begynde at hæve når lift håndtaget stod ved position 11 på skalaen inde i traktoren.

    Det gjorde den slet ikke, så jeg justerede stangen der overfører topstangs fæstets bevægelser til manøvreventilen, og stoppet for topstangs fæstets bevægelse efter data.

    Nu løfter den uden problemer det samme i vægtoverføringen som den gør i positionskontrol.

    Tak for dine svar.

    Hilsen Daniel W


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #5   15. feb 2016 Ja jeg kan ikke huske hvilke tal der står på en Deutz men svarer det ikke ca til de 70 % ? Men en hånd bog kan nu tit betale sig hjem

  • #6   28. feb 2016 Jo jeg vil tro at håndtaget ca. står på 70% af sin vandring.

    Ja, en VHB er altid god at have.


Kommentér på:
Vægtoverføring Deutz D6206

Annonce