{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.985 visninger | Oprettet:

Lars T
Lars T
Tilmeldt:
1. mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Hydraulik filter John Deere 2140 {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet den lykkelige (forhåbentlig) ejer af en JD 2140 med frontlæsser. Sælger sagde at den skulle have ny hydraulikpumpe, hvilket ikke afskrækkede mig - indtil jeg så prisen. Men samtidig med montage af ny pumpe vil jeg så også skifte hydraulikfilter og rense sugefilteret til transmissions-oliepumpen. Jeg fandt proppen til sugefilteret i min værkstedsmanual og skruede den ud. Problemet er bare, at der var ikke noget filter inde bagved, som bogen ellers beskrev. Jeg kan heller ikke se hvorfor der lige skulle sidde et filter i den position lige bagved hydraulikfilter huset.
Spørgsmålet er så, om der overhovedet er monteret et filter i den traktor jeg har, og om det i givet fald er monteret et andet sted end jeg lige tror?
Så vidt jeg kan finde ud af, så er traktoren produceret i Mannheim i Tyskland, ikke i USA.
Enhver hjælp ville være meget velkommen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydraulik filter John Deere 2140
  • #1   2. mar 2016 Suge filteret/sien sidder i en kanal på tværs af traktoren lige foran låret, proppen er en stor 6 kant så vidt jeg husker smiley
    For at få den ud skal du trække den med en tang eller lignede, og det kan sidde godt fast i lort/skidt, plus det er ret langt 10-20 cm hvis jeg husker ret.

    Der skulle være en prop på begge sidder, og kan ikke huske om den kun kan gå ud i venstre side smiley


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #2   2. mar 2016 Tak for svaret. Det er også (tror jeg) den prop jeg har fundet. I den ene side er det en prop, og i den anden side sidder så tilgangen til filteret til servostyringen. Når jeg piller den prop ud kan jeg se tværs igennem gearkassen og der er ikke noget filter. Men jeg må prøve lige at kigge igen og se om der sidder en prop mere lige bagved.
    Den side jeg kigger på er højre side set bagfra.


  • #3   3. mar 2016 Hmm tja jeg mener at have taget det ud fra venstre side set bagfra, skulle du ikke også tømme olien af for at fjerne proppen og tjekke filteret?

    Hvilke indikationer er der på pumpen er slidt?


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #4   5. mar 2016 Jeg må ud og kigge igen nedenunder den.
    Jo, jeg har tappet olien af - proppen sidder næsten i niveau med bundproppen, men på siden af huset..
    Der var en masse "guldglimmmer" i hydraulikfilteret, der sidder på tryksiden af transmissions pumpen - sjældent et godt tegn når man snakker hydraulik. Og så har den givet alarm nogle gange for lavt transmissions olietryk. Det håber jeg så på stammer fra det beskidte filter og ikke fra en slidt transmissions oliepumpe. For den er lidt bøvlet at skifte.


  • #5   5. mar 2016 Det behøver nu ikke være pumpensskyld, synkromesherne er messing og laver flimmer i olien smiley

    På hvilke tidspunkter laver den alarm?
    Med traktoren i High eller low eller 4 wd tændt?


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #6   5. mar 2016 Det er værst i high. Og så hakker den i styringen og i frontlæsseren. Jeg har pillet den forreste hydraulikpumpe af, og den virker meget slidt. Så jeg håber :).
    Alarmen forsvinder omkring 1000omdr når olien er forholdsvis kold og omkring 1600omdr når den er godt varm.
    Den har ikke 4wd


  • #7   6. mar 2016 Hmm tjek om dine bremser stadig har belægning og din High/low ikke er utæt..

    Men transmissionspumpen føder jo hydraulikpumpen, og prioriteten er transmission først og derefter hydraulik.
    Har selv lavet en engang hvor bremserne var uden belægning, det resulterede i filteret fyldes med spåner så efter 5 min kørsel kunne den ikke styre osv..

    Hvordan ser hydraulik pumpen ud? Suge/afgangsventilerne indtakte eller falder de fra hinanden når du tager dem ud?

    Hvor mange timer har traktoren gået?


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #8   7. mar 2016 Jeg kiggede i min værkstedsmanual, men kunne faktisk ikke finde noget godt svar på hvordan jeg checker bremsebelægningen. Jeg er ikke så familiær med den type bremser.
    Men hydraulikpumpen er i hvert fald ikke for god. Jeg har ikke skilt den ad endnu, men jeg kan dreje akslen rundt med to fingre. Der plejer at skulle lidt mere til ved en stempelpumpe.

    Hvordan kan jeg checke min high/low for lækage?

    Traktoren har gået 8300 timer, så det er vel ikke så sært at der skal skrues lidt.


  • #9   7. mar 2016 For at tjekke belægningen skal lårene af, der ikke nogen steder at kigge ind, desværre smiley

    High/low kan du tage skifte dækslet af under huset, der kan afmonteres en plade foran sædet(bundmåtten skal ud) også kan du puste med trykluft, der skal ikke kunne kombe luft ud på stemplernes tætninger (husker ikke om High eller low er trykløs når aktiv eller om begge er aktiveret med olietryk, det kan du nok se i din håndbog)

    Pumpen er så vidt jeg husker ret nem og dreje, det er som regel altid suge/afgangsventilerne som går, også krumtappen eller rullelejerne til den.


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #10   8. mar 2016 Jeg tror jeg i første omgang satser på at bremserne er ok - det virker ret besværligt.
    Men high/low vil jeg da lige checke inden jeg hælder olie på igen.

    Jeg har fået den nye pumpe, og den er også ret let at dreje, men dog ikke nær så let som den gamle.

    Fedt med al den hjælp til fejlifinding. Det er uvurderligt


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #11   20. mar 2016 Så blev Rensdyret startet igen efter skift af hydraulikpumpen. Den giver stadig alarm for lavt transmissionsolietryk under ca. 2000omdr, uanset om den står i high eller low. Den ville så heller ikke starte fordi der er alarm på Safety Switch der måler på frigear. Nogen der ved hvor den sidder henne?
    Min mistanke går nu så også på om den er utæt i high/low skifteakslen. Nogen der har nogen erfaringer med det?

    God søndag.



  • #12   20. mar 2016 Årh nu kniber hukommelsen men den sidder under bunden af førerhuset, samme plade som jeg har nævnt før ??:)
    Men om den sidder i High/low dækslet eller liftdækslet, eller midt i mellem kan jeg sku ikke huske, men det er en to polet kontakt, ligner en olietrykskontakt :)??

    Med hensyn til din forsatte fejl finding, så ville en god ting være og få målt flowet fra din føde/transmissions pumpe, det kan du få gjort ved en ud forhandler ??
    Så ved du ihvertfald om den er okay eller ej, at fejl finde i blinde og bare skifte dele er dyrt ??

    Fik du nogensinde renset din suge si??


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #13   21. mar 2016 Den må jeg se om jeg kan finde så.
    Ja den med at få målt flow og tryk er jeg også kommet til efterhånden. Jeg vil lige prøve at have trykreguleringsventilen fra transmissionspumpen skilt ad og se om fjederen skulle være slap eller om den skulle hænge.
    Jeg fandt min suge si. Eller rettere sagt, jeg fandt den ikke, men fandt ud af hvor den skulle have siddet (med god hjælp fra værkstedet - deres tegninger er lidt bedre end mine). Den var slet ikke monteret, så der måtte en ny til.


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #14   21. mar 2016 Øv øv. Havde lige fat i dem på værkstedet, og værkføreren mente at der kun var én vej: Skift transmissionsolie pumpen. Så nu er det store spørgsmål om den investering kan bære, når jeg skal lave arbejdet selv.

  • #15   22. mar 2016 Ja det er nemt og være bagklog smiley
    Men de godt og være nærig engang imellem og kun skifte når tingene er testet, en times arbejde på værksted er godt give ud :)??

    Jeg ville nu stadig have målt fødepumpen, så man er sikker på den ikke giver flow nok, der er jo stadig chance en utæt High/low eller et brækket rør i maven af transmissionen.
    Og en pumpe plus pakninger osv når du skal skille den af koster jo også, også selvom den har kørt uden suge filter garantere det jo ikke at den er ødelagt/slidt op smiley


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #16   22. mar 2016 Planen er også at jeg skal have målt flowet - det giver mest mening.
    Det jeg er lidt nervøs for, er at skille traktoren ad på midten. Er ikke helt klar over hvor stort et job det er rent tidsmæssigt og om det er en investering, som traktoren vil kunne bære.


  • #17   23. mar 2016 Ihvertfald er det bedre og sikre sig/undersøge sagen inden man køber sig fattig i stumper smiley
    Altså under over prisen på pumpen, skal du bruge et enkelt pakningsæt, prisen kan din jd mand oplyse dig om smiley
    Altså nemmeste metode er at løfte huset af, også skille den af mellem koblinghuset og gearkassen, High/low dækslet skal af for at fjerne nogen rør, så sidder pumpen bagved High/low koblingen og er forholdsvis nem og skifte smiley

    Adskillelse tager en god dag ca smiley


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #18   25. mar 2016 Heldigvis har jeg en god JD mand med fair priser.
    Jeg fik øje på, at det ser ud som om der er et beslag bag på huset, så man kan vippe huset i stedet for at pille det helt af. Men jeg ved ikke helt om det kan svare sig.
    Så vidt jeg kan læse mig til rundt om på nettet, med de symptomer, som jeg ser, så kunne det meget vel være et hul på afgangsrøret fra transmissionspumpen - åbenbart en svaghed ved den model. Men det kan jo nok ikke skiftes uden at skille den ad mellem kobling og gearkasse alligevel.


  • #19   25. mar 2016 Nå jamen så er der jo ingen problem :)??

    Hmm det er vidst kun fra 6000 serien at huset kan vippes, du vil desuden heller ikke kunne trække traktoren fra hinanden, da hus beslag står på koblingshuset og lårene, så desværre, huset skal af eller klodses op så koblingshuset kan boltes af..
    Sidst nævnte vil i mine øjne kun gøre det ret så besværligt og træls..

    Hmm ja det er masse af små rør og forbindelser som kan være utæt, inkl High/low selv..
    Men skil den af og kig, det er som regel nemt og se når man kigger efter det :)??


  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #20   26. mar 2016 Ok. Jamen så er der jo kun en vej vist - af med hatten.

    Det vil jeg igang med efter en tur på job i Brasilien de næste 5 uger.
    Foreløbig tusind mange tak for hjælpen. Jeg smider en update når jeg har skrumlet skilt ad


  • #21   26. mar 2016 Hehe kan se du mester, supply, olie eller noget 3. ??

    Men ja hatten af også går det sku nok ret nemt resten af vejen :)??
    Selv tak :)??

    Må sige hvis jeg skal guide med beslag til og løfte hatten, det forholdsvis nemt og lave :)??


Kommentér på:
Hydraulik filter John Deere 2140

Annonce