{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Tilmeldt:
15. dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

SuperMajor størrelse på fordæk? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en SuperMajor som desværre står på MF35 4x19 forhjul(tror det er MF35?) og det er ærligt talt et for lille hjul til den traktor.

Jeg skal bruge den i skovbund og lidt på græs.
Jeg mener Supermajoren havde 6x16 std, men der findes også 7,5x16 til den som 3rib dæk.

Det skal selvf. ikke se tåbeligt ud ifht at være rimeligt tro mod traktorens udseende, men bagdækkene er allerede lidt i overstørrelse, så tænker 7,5x16 er ok, eller skal de være bredere?

Spørgsmålet er relevant da jeg kigger efter nye fælge og nye dæk, så det vil være dumt og dyrt at gætte forkert.
Svært at finde brugte forhjul til sådan en svend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SuperMajor størrelse på fordæk?
  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #1   15. jan 2014 Hej, de gamle major diesel havde dæk i str 600 x 19 typisk støbte fælge, men kunne også fåes som plade fælg, så den kunne skrues af nav. power og super kørte på 7,50 x 16 dæk. Jeg har 2 brugte fælge til 7,50 x 16 dæk hvis det skulle have intr?

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   15. jan 2014 Hvad skal du have for de fælge, og er de i rimelig stand?

  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #3   16. jan 2014 Hej Henrik, fælgene er i ok stand, de skal slibes/sandblæses og males for at blive rigtig fine. Så det er vel 200 pr stk.

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   17. jan 2014 Kunne du sende mig et par billeder af dem? Hvor i landet er de?
    HGMsnabelaboost-it.dk


  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #5   19. jan 2014 Hej,har vist ikke lige billeder af fælge, skal også have afmonteret dæk inden, men det er sevf også hurtig overstået! Bor i himmerland ved Farsø.

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   19. jan 2014 Hvis dæk er ret størrelse, og de evt er til salg, hvad skulle de så rende op i for 2 komplette hjul?

  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #7   20. jan 2014 Hej igen, det ene dæk er et rigtig traktor for dæk, men tror faktisk jeg har et løs dæk der er ok også i str 7.50x16. jamen er det så 400 pr hjul komplette med fornuftige dæk?

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   20. jan 2014 send lige et par billeder denne vej af fælge og dæk så må jeg beslutte mig for hvad jeg vil...

  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #9   21. jan 2014 hej, har du evt et mobil nr jeg kan sende billeder til, er ikke så skrap til pc. mvh Søren

Kommentér på:
SuperMajor størrelse på fordæk?

Annonce