{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

MF698 {{forumTopicSubject}}

Hej - nogen der kan hjælpe ?

Jeg har den her MF698 med en frontlæsser. Der er 2 dobbeltvirkende hydraulik ventiler der styrer henholdsvis hæve/sænke og vippe funktion på skovl.

Nu er hæve/sænke funktionen gået drastisk ned i hastighed, mens vippe funktion er uændret. Man kan heller ikke længere påvirke hæve/sænke hastigheden ved at gasse op. Det lyder for mig som om ventilen har besluttet at der kun må komme en vis begrænset oliemængde igennem/minut. Jeg kan ikke finde noget der begrænser ventilens flow. Nogen ideer ?

Hans


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MF698
  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   22. maj 2016 sidder der normale han og hun koblinger i bagtøjet som din frontlæsser er sat i

  • #2   22. maj 2016 Jeg har aldrig skilt det ad, men det ser originalt ud. Det er dog skudt et ekstra udtag ind på det ene udtag. Det er en lille blok med et håndtag på der iflg sælgeren kan bruges til hydraulisk bremse på en vogn. Det er urørt i de 15 år jeg har haft traktoren. Der er en samling af hydraulikslangerne henne foran hvor de kan kobles af hvis man demonterer frontlæsseren. Det har jeg testet en gang for 15 år siden, ellers har den siddet på hele tiden.



  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #3   22. maj 2016 På dine ventiler sidder der, under håndtaget, en lille ventil der skifter mellem enkelt og dobbeltvirkende funktion. På den sidder der en O ring. Hvis den er defekt kommer der ikke meget olie.

Kommentér på:
MF698

Annonce