{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

IH B414 {{forumTopicSubject}}

Min IH B414 går i stå, når den har kørt 1-2 timer. Jeg har skiftet dieselfilter og renset tilførsler. Så startede den med det samme, men gik igen i stå på samme måde. Efter ny udluftning startede den straks - men efter ca. en time i marken dør den atter.
Kan ikke se der er nogen utætheder og har efterspændt grundigt.

Har nogen et bud på, hvad der er galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH B414
  • #1   14. jun 2016 har du prøvet at pille tankdækslet af når du kører eller tjekke om den danner vakum i tanken og om der er fri tilførsel diesel tilførsel til filteret:D

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #2   14. jun 2016 Det kunne nemt være membranen i fødepumpen der ikke er god og armen ind til knastakslen kan også være slidt så den ikke pumper

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #3   15. jun 2016 Der sidder også et filter i indgangen til CAV pumpen, endelig kan overføringspumpen være slidt

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #4   15. jun 2016 ja Henning men hvis indgangsfiltret er stoppet eller oveføringspumpen er slidt plejer de ikke at kunne køre en time Højest til man forsøger at gasse op. Det passer med at den tager lidt falsk luft ind som den ikke kan komme af med i top returen fra brændstoffiltret, for det er vel ikke der hunden er begravet ? i den banjo der sidder i toppen af filtret er der et meget lille hul og hvis det er stoppet kan den fylde filtert med luft sådan lidt efter lidt

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #5   15. jun 2016 Jo, alle forbindelser skal efterses, luft er noget besværligt noget.
    Jeg reparerede engang en mejetærsker der gik i stå en gang imellem. Tro mig, alt blev prøvet. Det viste sig den sugede indsugningsslangen sammen efter nogen tids kørsel.
    Med en slidt overføringspumpe kan de nu godt køre et stykke tid.


  • #6   16. jun 2016 skidt i bunden af tanken evt, der kan side en si i tanken også, der vil jeg nu nok overveje at kaste et blik, hvis du piller den slange fra tank til føde pumpe af, og lader dieselen løbe og derefter prøver at puste til bage, hvis dieselen løber hurtigere efter du har pustet tilbage er der nu nok skidt i tanken, det kan være en ide således at pille tanken af og dampe rense den indvendigt og derefter fylde den helst med diesel... husk at rense den si i tanken også

  • #7   19. jun 2016 Tak for alle svarene.
    Gustav: Dine forslag har jeg checket. Det var ikke det.
    Jørgen B: Du har flere forslag, som jeg tror værkstedet må kigge på, hvis ikke andet viser sig. Det med hullet i toppen af filteret vil jeg lige checke, hvis du kan forklare, hvad en "banjo" er smiley .
    Michel M: Dieselen løber fint til fødepumpen. Vil nu have dit forslag i baghovedet.
    Seneste: Har lige udluftet igen efter stop. Der synes ikke at være luft (ingen bobler) i filteret. Starter ikke efter udluftning af filter, men først når jeg lufter første cylinder.
    Der går kortere tid mellem stoppene.
    Tager også lige en snak med mekanikeren, hvor den er købt.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #8   19. jun 2016 En banjo er en ring med et rør svejset eller låddet på siden og banjobolten er den der fæstner banjoen på feks. filterhuset. I den er der et hul op i bolt enden og et eller flere ind i siden så der er gennemgang for luft eller væske.

  • #9   19. jun 2016 Aha! Tak Jørgen. Nu ved jeg så det. Kan se den for mig i tankerne, så den finder jeg i morgen.

Kommentér på:
IH B414

Annonce