{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

David Brown motorrenovering {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg kom til at købe en gammel Case 1845B minilæsser, dog var motoren defekt. Så den blev fluks renoveret, krumtap sleben, nye pakninger hele vejen rundt, lejer og det hele.

Men nu står jeg og skal ha den samlet sammen igen og nu passer de mærker i "bogen" ikke med dem i motoren.

På tandhjulet på camshaften står der "GD" og ikke bare en prik som vist i manualen og det synes jeg virker lidt mærkeligt.

Motorkoden er såvidt jeg kan læse 355606
og motoren er en 3 cyl, 2,7 ltr, diesel. Skulle eftersigende sidde en en David Brown 880 Selectamatic.

Er der nogle der ved hvad filan GD står for og hvorledes den skal stilles?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  David Brown motorrenovering
  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #1   31. jul 2016 tør jeg spørge om. hvorfor du ikke har tjekket de indstillinger imens du skilte den ad ? det havde sparet dig besværet nu.

  • #2   31. jul 2016 Det er nemt at være bagklog..

  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #3   31. jul 2016 helt enig. men køb dig en reparationsbog over den. så har du alle info kære ven. de par hundrede er givet godt ud. det er min fremgangsmåde.

  • #4   31. jul 2016 Den har jeg, men de mærker der er i bogen, de er der ikke i virkeligheden, kun "GD"

  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #5   31. jul 2016 et dumt spørgsmål. du har vel vendt tandhjulene rigtigt ?
    bare et forslag.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #6   31. jul 2016 Stil stempel nummer 1 i top, drej knasten, monter de 2 bagerste stødstænger. Når de "vipper" så se om ikke GD står ud for mærket på krumtaptandhjulet

  • #7   1. aug 2016 6# bare så vi er enige, Stempel nr.1 er det længst fra svinghjulet, ikke?

    5# De kan kun vende på een måde.


  • #8   2. aug 2016 Er det ikke som om der er to prikker på det lille og GD på det store? For så skulle de måske være ud for hinanden?

  • #9   2. aug 2016 Jo, der er 2 prikker på krumtapstandhjulet (er der også i bogen)
    Men på knastakseltandhjulet burde der være 1 prik, ikke GD, enten kan jeg stille G på mærkerne, eller D på mærkerne, så jeg er meget i tvivl.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #10   2. aug 2016 Stempel 1 er forrest ved køleren

  • #11   2. aug 2016 Tak til Sørensen og Lyngaard, de klogeste mennesker i verden. GD står selvfølgelig for Gasoline/Diesel - På det canadiske marked hedder den DB 3800 og køre med karburator.

    Nu kom næste problem, pumpen skal justeres ind efter SP på cyl 1. Ved kompression, skal den stilles ved start kompression, eller ved slut kompression?, altså lige efter BDC eller før TDC?


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #12   2. aug 2016 før TDC på cylinder 1

  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #13   2. aug 2016 er det ikke reparationsbogen du har kære ven. der må det da fremgå. jeg tror næppe at mange herinde fysisk har haft fingrene i sådan en maskine. ergo. er næsten alt. rent gætteri.

Kommentér på:
David Brown motorrenovering

Annonce