{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.930 visninger | Oprettet:

oliemotor til at trække skivehøster {{forumTopicSubject}}

Hej
Er blevet tilbudt en front monteret skivehøster men min frontlift er uden pto
Har søgt lidt rundt på nettet efter noget men sys ikke rigtig jeg kan finde noget,

Tænkte på om der enten findes noget hydraulisk pto motor eller en hydraulik motor jeg kan montere direkte på maskinen og bare drive af traktorens hydraulik
Maskinen er lavet til 540omd.

Håber nogle kender til noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  oliemotor til at trække skivehøster
  • #1   17. sep 2016 Hvis du kan få tilpasset en olie motor er det godt nok men du skal dog lave en dræn slange da skivehøsteren nok ikke stopper med det samme. Og grunden til at du skal gøre der er at når de ikke stopper med det samme som olie motoren gør så vil den skyde pakdåsen ud.

  • #2   17. sep 2016 Er det, det man kalder lækolie?

    At tilpasse den er min midste bekymring men hvilke typer motor kan bruges for at få "moment" nok samt det rette antal omdrejninger ?


  • #3   18. sep 2016 Hvilken frontskårlægger er det?

    Og har du en instruktionsbog eller andet så du ved hvilken effekt den kræver?

    Du vil ikke bare kunne købe en hvilken som helst oliemotor som kører 540 omdr.
    Den skal effekt mæssigt også være over arbejdet.

    Nu ved jeg ikke hvilken traktoren du har, men tvivler på den kan levere nok olie.
    Hvis vi siger din skårlægger skal bruge 30-50 kW vil det ved 200 bar kræver 90-150 liter pr minut.

    Hvis ikke din traktor kan levere den mængde olie, vil det kræve en motor og pumpe, hvilket sikkert vil overstige det at montere front pto.


Kommentér på:
oliemotor til at trække skivehøster

Annonce