{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.137 visninger | Oprettet:

Utæt servostyring hvad kan det være? {{forumTopicSubject}}

Hej traktor drenge og piger jeg har et problem med vores Volvo BM 2200 på servostyringens er den utæt men det er helt ude ved "bøsningen" eller hvad der sidder der når man drejer helt til højre render det ud med bagtøjsolie og når den drejer til venstre så drypper den kun lidt kunne det ikke lyde som en pakning der er gået eller hvad siger i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt servostyring hvad kan det være?
  • #1   13. jan 2015 Det lyder som om stemplet bare skal pakkes om smiley

  • #2   15. jan 2015 Ja... Ny pakdåse, og ny skrabering..
    Men hvorfor er den blevet utæt, tjek stempel og det, for mærker og/eller hakker inden du samler...


  • #3   9. feb 2015 men den er utæt i den klods der er i enden af stemplet tror det er en ny bøsning der skal i

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #4   10. feb 2015 Hej Niclas du skal bare have en ny oring i der hvor stempel stokken er skruet ind i det gaffelstykke som fastgør styrecylinderen til forbroen. Det er en ret almindelig fejl ved det styretøj der. Afmonter slangen i den anden ende af cylinderen så kan du lige dreje stokken ud af gaffelstykket. Når du samler igen så giver du lige gevindet lidt loctite så varer det lidt inden det kommer igen. Jeg har prøvet øvelsen mange gange det er jo det samme fortøj på en engelsk IH.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #5   10. feb 2015 Hej igen jeg glemte lige at skrive at øvelsen er lettest hvis du lige løfter forenden af traktoren så hjulene kan drejes med hænderne. Så har man lettest ved at få gevindet til at tage igen.

  • #6   10. feb 2015 det er sådan det ser ud når den drejer... er det en oring eller og er det til at lave hvis man ikke er uddannet mekaniker men er fix på fingerne? smiley

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #7   10. feb 2015 ja det er som jeg skrev. Og den blanke stang er skruet ind i den firkantede klods og der ligger en oring som tætning. og som jeg skrev afmonter slangen i den anden ende af den blanke stang og så kan du bare drejestangen ud af klodsen. I mangel af bedre har jeg somme tider bare pakket gevindet med unitape og spændt det godt igen og så viddere. ingen problem. Det er en meget almindelig fejl ved en gl 574 IH eller andre fra den serie.Så gå du bare igang.du kan lave det med en alm svensk nøgle. god fornøjelse.
    Du behøver ikke at tage cyl. ned stemplet kan fint dreje rundt når du afmonterer slangen i den anden ende.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #8   10. feb 2015 Lige en ting jeg glemte at skrive : DU MÅ IKKE BRUGE RØRTANG PÅ DEN BLANKE CYLINDER STOK. Der er et fladt nøgle feldt på stokken i den ende med slangen til skruenøglen.

  • #9   11. feb 2015 tusinde tak så må jeg bare igang smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #10   11. feb 2015 Ja det heler ikke afsig selv. men hvis du går efter min anvisnind så skulle du kunne klare det på et kvarter.

  • #11   11. feb 2015 tak kan du så hjælpe mig med et problem mere med diesel indsprøjtnings pumpen der hvor man slukker for traktoren er den utæt hvordan kan det laves? smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #12   11. feb 2015 Er den utæt ved stoparmen? Det er lidt mere kompliceret de er også en oring men for at skifte den skal du have toppen af diesel pumpen og der er et par fjedre og stænger som man lige skal have styr på. Ikke at det er umuligt men du skal nok regne med at pakningen som ligger under dækslet også går i stykker.Det er ikke mere end ca. 1måned siden jeg foretog en lignende rep på en fiat (samme pumpe).
    Jeg må hellere lige finde nogle billeder at sende til dig.


  • #13   11. feb 2015 hej ja det er den den er galt med er det nemt nok eller er det til at betale sig fra? smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #14   11. feb 2015 Det er bare et par små Oringe der skal skiftes, men der skal man lige være lidt vågen og forsigtig derfor vil jeg lige finde lidt billede og så lige skrive en vejledning til dig på mail hvis du er intereseret Jeg kan nemlig godt lide at lære sådanne nysgerrige knægte noget af mi erfaring.

  • #15   11. feb 2015 tak for det min mail er nicklas2210@hotmail.com
    -tror jeg bare tager et hvidt lagen og skilder det ad på så man kan se alle de små dele smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #16   12. feb 2015 Jo men det er bare med at få det samlet rigtigt igen. Hvis du er rigtig uheldig kan motoren løbe løbsk og du kan ikke stoppe den igen. det er jo regulator forbindelserne du kommer ind til. Men som skrevet hvis du er vågen når du løfter dækslet så er det nemt nok.

  • #17   12. feb 2015 #16
    Det kan jeg godt skrive under på...
    Kom i tvivl da jeg samlet, for der gik et par dage, inden der kom stumper.
    Så havde pillet indsugnings slangen af, til hvis nu.. Ganske rigtig, det var forkert..


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #18   12. feb 2015 Ja jeg gik på teknisk skole sammen med en som kom fra et værksted hvor det også gik galt de kunne ikke kvæle motoren i indsugningen (hvorfor husker jeg ikke) De forlod værkstedet til den havde slidt sig selv op med omdr. så høje som en jetmotor.

  • #19   20. maj 2015 Hej Jørgen B jeg er kommet til at slette mailen helt fra min indbakke er det sådan at du kan sende den igen da jeg skal til at igang med den her til sommer smiley

Kommentér på:
Utæt servostyring hvad kan det være?

Annonce