{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.331 visninger | Oprettet:

Start af IH B-414 {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har en IH B-414 som har nogle startproblemer jeg havde gang i den igår og kørte på den i ca 2 timer. Når først den er startet går den godt. Den er meget svær at hive liv i. Jeg har bemærket at det stort set kun er hvid røg der kommer ved start og kun få sorte røg "klumper". Jeg er rimelig sikker på at den har strøm nok fordi starteren og batteriet er næsten nyt og det kan høres og ses på den video jeg har lagt op at jeg synes den kører fint hurtigt rundt

Den gløder forresten godt med gløderørerne så tror ikke det er det der er galt. Dog tror jeg at det kunne være diesel tilførslen. Men jeg ville lige høre af hvad i tror og synes.

På forhånd tak MVH Gustav smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start af IH B-414
  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #1   15. nov 2016 jamen kæreste ven. hvis du har udelukket strøm og forvarmer. og selv tror det er dieseltilførsel der er galt. har du så ikke svaret der.

  • #2   15. nov 2016 Hvor mange timer har den gået?, Er den med rotorpumpe?
    Min umiddelbare tanke er en slidt motor kombineret med rotorpumpe og koldt vejr.


  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #3   15. nov 2016 du siger at gløderør er ok. hvordan har du testet dem. og har du testet dem alle. ? det kunne tyde på fejl der. olie får den da. om det så er nok ved jeg af gode grunde ikke.

  • #4   15. nov 2016 der kan ses billeder af pumpe og motor på mit foto album

  • #5   15. nov 2016 jeg har ikke testet dem som sådan men spralen i huset gløder og kan se og hører at de varmer på motoren

  • #6   15. nov 2016 timer ved jeg ikke tæller står på 1200 men virker ikke

  • #7   15. nov 2016 Din gløderør virker sikkert ikke alle, selvom der indikation i førerhuset..

    Desuden er en rotorpumpe ikke en særligt god pumpe til kold start..
    Der udover kan du jo som der skrives have dårlige dyser eller en halv dårlig/slidt pumpe..


  • #8   15. nov 2016 har fundet ud af at den starter rigtig godt hvis jeg forvarmer ca 20 sek mere end jeg egentlig har lyst til

  • #9   15. nov 2016 Tjek gløderørene! Du kan finde et diagram laaangt nede i denne tråd:

    http://www.traktorgalleri.dk/forum/teknik/3390-ventil_justering_

    - Fra indlæg #85 og frem kan du finde indtil flere diagrammer... Der er formentligt også et der matcher en 414'er... 434'eren er efterfølger til 414'eren.

    Mvh.


  • #10   15. nov 2016 Hmm ja i princippet vil en koldere temperatur også være ens med længere forvarmer tid.
    Da rørene jo gør det ud for at levere den varme/temperatur som kræves for at dieselolien kan antændes af varmen fra kompressionen.

    Er temperaturen lav opnåes ikke høj nok temperatur og det eneste du får ud af det er hvid røg, af fordampet diesel olie.
    Det kan også skyldes dårlige stempelringe, pumpe med forkert indstilling, dyser der ikke sprøjter korrekt.


  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #11   16. nov 2016 spiralen du ser er en enhed for sig. den har bare en glødetid der passer til ok gløderør og i øvrigt fungerer som hovedsikring til gløderørene. ud med dem. og strøm på hvert af dem. så har du synderen. men skift alle på en gang. ikke noget med kun at fedte det dårlige væk. de sidste vil højest sandsynligt også gå inden for kort tid

  • #12   16. nov 2016 Basse

    Det kommer jo an på om den tidligere har været skiftet, så vidt jeg husker fra min lære tid, havde vi en sortiments kasse med glødetråde, så i princippet kunne der være installeret en der ikke er drøj nok smiley

    Men self må trådstarter give sig til og fejlsøge på maskineriet.


  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #13   17. nov 2016 helt enig. men som udgangspunkt har den ikke andet end styring tilfælles med gløderør (altså uafhængig af om de gløder eller ej) og indtil andet bliver fortalt vil det være gætteri om størrelsen på sikringstråden er korrekt eller ombyttet.
    hvilket jeg da heller ikke mener jeg har været ude i.
    dit bud kan være rigtigt.
    men eftersom tråden virker så må manden jo teste rørene hver for sig. det har jeg da lært. af fejlfinding. smiley smiley
    kompression ok. tilførsel af brændstof. ok. gløderør ok. så skal skidtet starte. smiley


  • #14   17. nov 2016 tak for de mange indput jeg har fået den igang med noget længere tid på gløderørene men jeg skal nok som i siger have den tjekket smiley

  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #15   17. nov 2016 ok lykke til gustav. smiley

  • #16   17. nov 2016 Hej Gustav,

    Bare lige til information: det er ikke unormalt, rask væk at forvarme 30 sekunder på en BD-154 motor og slet ikke ved lav temperatur.

    Hvor lang tid har du forvarmet når du har forvarmet "som du plejer" og hvor lang tid når du har forvarmet "længe"?

    Mvh.


  • #17   17. nov 2016 ca 30-35 normalt men 45-50 så starter den rigtig godt

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #18   17. nov 2016 Hej nu må jeg vist hellere lige komme med et par data. gløderørene og glødekontrolspiralen er (hvis altså det er originalt) serie forbundet og der skal være et spændingsfald på 1,1 - 1,2 V. overhvert gløderør og så er der jo normalt ca. 0,1 volt ved hver ledning samling så der skal afsættes 7 V i kontrold spiralen. Dataene er selvfølgelig betinget af at batteriet er iorden og opladt.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #19   17. nov 2016 I tilføjelse af #18 så kan du jo nok regne ud at hvis der er en dårlig forbindelse et eller andet sted i systemet får det en indflydelse på effektiviteten. og er er jo en del muligheder blandt andre forbindelses trådene mellem gløderørene

  • #20   17. nov 2016 Selvom der var nok så mange fejl på systemet, så vil en rødglødende glødespiral betyde at rørene også er det, strømmen i kredsen og afsat i spiralen/rørene må jo nødvendigvis være den samme.

    Så fremt trådstarter finder at alle rørene virker, så det nok mere den famøse rotorpumpe som skal kigges på, den er jo ikke ligefrem just fantastisk til koldstart pga dens opbygning.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #21   17. nov 2016 Det ved jeg nu ikke om jeg vil holde med dig i DPA pumpen i de der HI 414 og 434 har jeg nu ikke haft mange problemer med derimod har de fejl jeg hentyder til været meget almindelige og så dyserne de har også været en fejl mulighed hvis de er faldet i tryk eller hænger og i al beskedenhed så har jeg dog makket en del i de traktorer Jeg startede jo med dem i 1968 da vi var IH forhandler (ikke så lille enda). Det eneste jeg synes har kunnet ødelægge pumperne er Vand i dieselen så der bliver rust i pumpe delene

  • #22   17. nov 2016 *Øf-øf...*

    Hverken strøm eller spænding bliver afsat, men effekten gør... smiley

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #23   17. nov 2016 Ja Ja det er rigtig men det nemmeste er at måle på systemet er nu spændingsfaldet i Volt det kræver bare et billigt instrument. vil du måle efekten så skal du jo have t amp. meter ind i systemet og demed flere forbindelses punkter

  • #24   18. nov 2016 Helt enig, Jørgen!

    Mvh.


  • #25   18. nov 2016 Uha slemme mig jeg glemte et "effekten" men godt der nogen til og pege det ud smiley

    Jørgen B
    Nu er en cav pumpe bare ikke en særlig god pumpe til kold start, hvilet skyldes dens konstruktion, den ender sin indsprøjtning samme sted hver gang, uagtet af mængden der indsprøjtes, den begynder bare tidligere og tidligere, ikke lige just det der får en kold motor til og starte nemt..

    Og at dømme ud fra de billeder trådstarter har lagt op, så ser det meget ud som om motoren ånder en hel del, hvilket kunne tyde på dårlige stempelringe..

    Men ja uden fejlsøgning så kan vi diskutere for evigt..


  • #26   19. nov 2016 Jeg takker for indput. Jeg tjekker gløderørene engang. Foresten kan det passe er der er monteret en elektrisk fødepumpe på den?

  • #27   19. nov 2016 Elektrisk fødepumpe er ikke originalt. Fødepumpen sidder på højre side af blokken, under udstødningsmanifolden.

    Og forresten, efter at have kigget på dine billeder af den, vil jeg nok også anbefale at du får kontrolleret kompressionen på den.

    Mvh.


  • #28   19. nov 2016 ok hvorfor tænker du på det med kompressionen

  • #29   19. nov 2016 Fordi den har symptomer på underkompression, som Kent Rønbo C. var inde på i indlæg #25, slidte stempelringe.

    Mvh.


  • #30   19. nov 2016 På en af de sidste billeder du har lagt op med problemet, der er den blå cylinder ting en elektrisk brændstof pumpe ja smiley

  • #31   19. nov 2016 ok tak var nemlig det jeg tænkte men den må være monteret senere

  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #32   20. nov 2016 gustav. billede 2 slangen. skift de slanger du ikke er 100 % sikker. på. den ser mør og utæt ud. de slanger har det med at flække hvor spændebåndet sidder.. og spænd dem ikke for hårdt.
    hvis den er utæt kan det udmærket være en del af dit problem.
    oliespildet på v side af motoren virker det som om der er diesel indblandet.
    el pumpen er uoriginal.

    lidt rengøring og det virker som ok traktor.


  • #33   23. nov 2016 I forhold til noget lidt andet jeg kan læse i min instruktionsbog at der skal sidde. Et insugnings filter, og enten et omløb eller åbnings filter der afhænger af om jeg har hydraulisk træk kontrol eller mekanisk træk-kontrol. Hvordan kan jeg se dette og hvor sidder de synes ikke bogen giver fuld klarhed.

    har tolket det til at insugnings filter skal sidde ved nr 25 på billedet. Kan jeg bare rense det i Diesel ? der står petroleum i bogen.

    Er det rigtigt at olien i det hydrauliske system skal stå HELT op til påfyldnings proppen ?

    på forhånd tak smiley


    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #34   23. nov 2016 Hej Gustav en IH 414 er i DK standard udstyret med topstangsstyret trækkontrol også kaldet vægtoverføring. Det tilforskel fra 275 og 250´eren som havde en kraftig fjeder man kunne spænde og det blev også brugt på andre markeder til B414.
    Hvis den er som på billedet er der hyd. trækkontrol
    Nå så til det pilen på billedet peger på er hydraulik pumpens suge si og den kan renses ved at skubbe den lille gummimuffe frem og så trække sien ud sammen med sugerøret hydraulik olien vil naturligvis også komme hvis den ikke allerede er tappet af.
    Og ja du kan bare vaske sien i hvad du har den erlavet af noget messingnet.
    oliestanden er det "rør" på Ca 4-5cm der ses når man kikker ned gennem påfyldningshullet i v. bageste hjørne af lifthuset. Når liften er tømt mener jeg at huske den kan rumme 9,5 l endelig ikke for tyk hydraulik olie


  • #35   24. nov 2016 men sidder der ikke et filter inde bag ved nr 26 på billedet ? og i forhold til olie hvad snakker vi så 10w 30 eller ? må man bruge det de nye kør med altså kombi gearkasse og hydraulik olie.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #36   24. nov 2016 Jo som jeg skrev før når du trækker røret nr. 26 ud er der en si ca 15- 20 cm lang og så lige såstor som den kan komme igennem hullet, derer ikke andet der holder det fast end en O ring og så sugerøret.
    Originalt er der påfyldt en 46 hydraulik olie men den er ikke sart der kan bruges næsten alt slaks olie bare det ikke er for tykt det eraf hensyn til at det skal igennem det tynde suge rør og hvis olien er for tyk kan det resultere i kavitasion


  • #37   24. nov 2016 ok så hvis jeg forstår rigtigt så er det både et filter ved 25 ved slangen og bag ved propen 26 på billedet?:D
    og hvordan med det hydraulik olie som jeg skrev ovenfor


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #38   24. nov 2016 Nej slangen er bare samlingen på sugeledningen som holder si enheden på plads. 10 W 30 kan godt gå det er til den tykke side men hvis du varmer lidt op ved lave motor omdr. så tager den ikke skade af det

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #39   24. nov 2016 Å undskyld jeg har lavet rod 25 er sugesien og ja bag proppen 26 sidder der også en lille si med en drøvling i enden den kan være skyld i at liften ikke vil løfte eller løfter lidt mærkeligtmen paspå den kan nemt gå frahinanden når du trækker den ud så kan enden med drøvlingen blive siddende så du kun står med sien.
    Denne si er der for at drøvle hullet ikke stopper og drøvlingen giverolie til løftestyringen.


  • #40   24. nov 2016 skal jeg gøre den ved 26 ren eller tænker du at det er lige meget når nu der er risiko for at den går i stykker. af hensyn til olien kan det kombi gearkasse/hydraulik olie så ikke bruges . på mit arbejde køre de også med det på ih 956 xl som har seperat gearkasse og bagtøj smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #41   24. nov 2016 Hvis liften fungerer så lad endelig den under proppen 26 være i fred
    Og jo den olie som kan bruges i en 956 kan også gå i en 414, især hvis du sørger for at sugesien er ren


  • #42   24. nov 2016 ok de er fordi at hydraulik tanken er næsten og og jeg tænker det er derfor liften ikke virker ordentligt og så ville jeg lige rense den suge si inden jeg fylder nyt olie på

    tak for hjælpen


  • #43   24. nov 2016 Jeg kører med denne 10W-30 i hydrauliken på en IH 434'er og det fungerer fint:

    http://weboil.dk/product/agritrac-10w30-20-ltr-794/

    Mvh.


  • #44   24. nov 2016 IH 434 smøreskema, bemærk at volumen er angivet i pints, så der skal omregnes til liter...

    profilbillede
  • #45   24. nov 2016 har læst mig til i bogen at den tager 10 liter

  • #46   24. nov 2016 1 britisk pint = 0,568261 liter, medfører 20 pints x 0,568261 = 11,36522 liter

    Så en IH 434 tager 11,36522 liter i hydrauliken. Jeg er 99,9% sikker på, at der ikke er forskel i volumen på 434'eren og 414'eren. Men det kan være Jørgen B. kan be- eller afkræfte det?

    Mvh.


  • #47   24. nov 2016 ja okay men det kommer sig ikke så nøje jeg fylder den bare til proppen smiley

  • #48   24. nov 2016 Hver mand, sin lyst. Jeg plejer at anvende begge dele, altså både afmåling og aflæsning, når jeg har data til rådighed der giver mig muligheden for det.

    Mvh.


  • #49   27. nov 2016 Hej er der nogen der kan sige mig hvor jeg kan få nye pakninger til de 2 skrue håndtag til liften. henholdsvis til at lukke for liften og for at styrer sænkehastighed .

    på forhånd tak smiley


  • #50   27. nov 2016

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #51   27. nov 2016 det er Oringe. Der sidder 2 i den til at lukke for liften med 1 i stilken og en i messingbøsningen.
    så vidt jeg husker kun en i hastigheds reguleringen på v. side af lift ventilen den er det ikke så almindelig at skifte.
    Og så lige en rettelse det er ikke sænke hastigheden der reguleres på den der står fast og slow på , det er reaktions hastigheden på vægtoverførings løfte reaktion.


  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #52   28. nov 2016 du kan få dem hos enhver velassorteret maskinhandler eller reservedels firma.

  • #53   28. nov 2016 ok du har ikke størrelserne vel eller skal jeg pille dem ud. den på venstre side er også utæt

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #54   28. nov 2016 Ja det er da det nemmeste at tage dem ud og så tage delene med for så har du jo målene. Jeg plejer at finde dem i sortiments kassen.
    spærre hanen: du skruer først de 2 kvart tomme skruer ud derefter skruer du hanen op af huset så er der en lille stift der holder spindlen fast i kegle skruen.
    Men det kan du jo se dig ud af. Den anden det kan jeg ikke huske se lige om jeg kan finde bogen


  • #55   28. nov 2016 mange tak ??

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #56   28. nov 2016 Jo fandt lige et billede den skal du bare skrue ud ved at skrue den 6kantede "hulbolt" som ventilen sidder i ud.

  • #57   29. nov 2016 hej Jørgen det er selve den 6 kantede "skrue" jeg skal dreje på og mod uret ikke sandt eller er det lavet omvendt

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #58   29. nov 2016 Hej du skubber lige ind på knuppen så kan sekskanten skrues ud på helt normal vis.

  • #59   29. nov 2016 ok tak ??

  • #60   29. nov 2016 ok jeg har fået den ud mem den lille rør stift er knækket så jeg må lige se om jeg kan finde en ny. der sidder en oring på fast slow og 2 på luk ventilen det er rigtigt ik ?

  • #61   29. nov 2016 kan jeg foresten lukke op et sted så jeg kan tømme lift beholderen helt har jo åbnet ved suge sig og ved proppen bag men der er stadig lidt der inde kan jeg se ??

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #62   29. nov 2016 Det du kan gøre, hvis du vil gøre hoved rengøring i lifthuset, er at afmontere pladen oven på lifthuset (8 stk 5/16 skruer) så kan du komme til at skylle og blæse resterne ud gennem henholdsvis sihul og bundprop. dækslet er pakket med en kork pakning. Kan du ikke finde andet kan du jo klippe en af noget tykt pap og så give den sanitet sillikone så skal den nok holde tæt . Når du så alligevel er dernede så kontroler lige at afbryder kæden enten er fjernet eller sidder fast i begge ender. Det er eller var en almindelig fejl at kæden gik i klemme fordi den faldt af i den ene ende

  • #63   29. nov 2016 vil du sige at det er nødvendigt at gøre det du lige har beskrevet

  • #64   29. nov 2016 Nej, Jørgen B. siger at hvis du vil gøre hovedrent, så kan du gøre sådan. Der sidder en aftapningsprop bag på bagtøjet. Hvis du kan finde påfyldningsproppen, skal du vel 20-30 cm længere ned. Der finder du en prop med 1/2" (så vidt jeg husker) firkant hul. Den kan du skrue ud og tappe systemet af ved.

    Mvh.


  • #65   29. nov 2016 har tappet af ved den som sagt men der er stadig lidt der inde

  • #66   29. nov 2016 Jep, så først senere at du havde fået bundproppen af. Så må du igang med Jørgen B's metode eller få fat i en oliesuger.

    Mvh.


  • basse
    basse Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 73
    #67   30. nov 2016 et godt råd gustav. se at gå på nettet og køb en service og reparationsmanual. den koster vel et par hundrede. men de er givet godt ud i det lange løb.

  • #68   19. jan 2017 Hej jeg skal bare lige høre. Hvis jeg montere 4 nye gløderør, skal jeg så også montere ny spiral i instrument brættet eller er det lige meget ? smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #69   19. jan 2017 Hvis det er samme model gløderør så skulle det ikke være nødvendigt at skifte glødekontrol spiralen

  • #70   20. jan 2017 ok tak

  • #71   14. mar 2017 Hej.

    Jeg har monteret nye gløderør på traktoren, men jeg kan ikke få dem til at varme ordentligt, jeg har målt på spændingen og den er meget lav, den er ca 1,7 volt ved første og 0,3 ved den anden og de to sidste er der ingen ting. Mit spørgsmål er om jeg har monteret dem forkert, eller jeg skal tage et kig på kontakten/ledning fra kontakt til første gløderør, eller om det kan være modstanden i instrumentbrættet. Det skal siges at modstanden gløder rigtig fint. Desuden har jeg montere gløderørene som de gamle, hvilket også indebærer at ved slutningen på 4. gløderør er der monteret en kobber ledning til stel. Er det rigtigt ? og hvor skal jeg fejlsøge ?

    På forhånd tak for hjælp smiley


    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #72   14. mar 2017 Så vidt jeg kan se på dit billede så er de forbundet rigtigt. For du har da porselæns isolatoren imellem alle kobberbroerne ikke? så strømmen skal indigennem gløderøret for at komme viddere.
    Ved fuldt opladt batteri skal spændingen ved gløderør 4 tilgang (den sorte ledning) være 4,5 v er den ikke det er der en dårlig forbindelse så må man igang med voltmeteret og finde ud af hvor spændingsfaldet er


  • #73   15. mar 2017 ja altså ledningen sat på nr 1 fra høj sidder yderst. inde bag ved porcelænet sidder den første kobber ledning som også sidder bag ved pocelænet på nr 2. den sidder uden på ved 2 til 3 og igen bag porcelæn fra 3 til 4 og til sidst fra yderst 4 til stel ? jeg begynder at amontere og se hvad det er der går galt smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #74   15. mar 2017 Ja men det ser rigtig ud men der må være en kortslutnig til stel eller sådan noget et sted

  • #75   15. mar 2017 du er sikker på at forbindelserne der forsyner gløderørene er god nok?
    prøv evt. at tage en ledning direkte fra batteriet til det første gløderør og mål om så ikke spændingen på det sidste rør ikke bliver ca 4,5v


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #76   15. mar 2017 Det holder gløderørene ikke til Jens det vil ikke tage mange sec. før et rør er brændt over og så kan man jo ikke måle noget alligevel

  • #77   16. mar 2017 tak for rådene begge to jeg vil prøve at måle lidt på det. Jørgen må jeg godt koble nogle af gløderørene fra når jeg tester altså f.eks. kun nummer 1 og 2. eller giver det for høj spænding ?:D mvh

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #78   16. mar 2017 Hej Gustav !! For lige at forklare det lidt: glødeystemet er et serie koblet system hvor stelforbindelsen jo ligget på det forreste gløderør også kaldet cyl 1. Derfor er du jo nødt til at have hele systemet samlet strømmæssigt. Du kan godt tage gløderørene ud og samle systemet så du kan se gløde tråden på alle 4 gløderør og sammenligne for at se om der skulle være et rør der er kortsluttet. Men ellers måler man spændingen mellem stel og så pukterne mellem hver gløderør og glødekontrol og øvrige samlingspunkter.

  • #79   7. maj 2017

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #80   7. maj 2017 Jeg mener at der er en oring på den prop. det er godtnok længe siden jeg har haft sådan en ude men er der ike en låsering til at fastholde den

  • #81   8. maj 2017 jo der er en låsering, men hvordan får jeg den ud ?

  • #82   8. maj 2017 altså propen

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #83   8. maj 2017 Såvidt jeg husker så skruer man trykrøret og niplen af og så kan man komme til at skubbe den ud . Men det er somsagt længe siden og hukommelsen kan svigte, prøv nu alligevel. jeg kan huske at man skal være lidt påpasselig med gevindet på trykrøret det kan nemt tage skævt ved når det skal på igen.

  • #84   8. maj 2017 ok mange tak smiley

  • #85   18. maj 2017 Hej Jørgen jeg har nu skruet trykrøret og niplen, samt taget låse ringen af, dog kan jeg ikke komme til at skubbe den ud, fordi der (tror jeg) sidder en tilbage løbs ventil. Har du nogen ide til hvordan man eller kan få den ud ? smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #86   18. maj 2017 Så skal jeg have fat i et reservedels katalog jeg har lidt travlt lige nu med noget pejderarb. men du kan da selv komme til at finde det på CNHs side Der kan man komme på som annonym gæst

  • #87   18. maj 2017 Hej jeg har prøvet at kigge lidt på deres side og kan finde et billede af systemet skilt lidt af, men ikke nogen reel håndbog hvor der står hvordan man gør

  • #88   18. maj 2017 .

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #89   18. maj 2017 du skal finde et billede af kontrol ventilen 17 den består af rigtig mange dele.
    hvis du kan komme i kontakt med en gl IH forhandler så har han måske et gammel papir katalog
    hvis du har tålmodighed så kan jeg nok finde vores i næste uge.
    Lige i denne weeg end står den på distriktsturnering med spejdergruppen


  • #90   18. maj 2017 du må rigtig gerne finde det engang du har tid, jeg har også bestilt en vækstedshåndbog, så den burde komme engang smiley igen tak

Kommentér på:
Start af IH B-414

Annonce