{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.652 visninger | Oprettet:

Maling af plastbagskærme {{forumTopicSubject}}

Hey traktorfolks

Er der nogle der har erfaring med maling af plastbagskærme ? Hvor groft skal man slibe den før og kan man klare sig med en billig plastgrunder... osv osv.

-Ellers deler jeg gerne mine gode som dårlige når jeg kommer videre.
Er lige gået i gang med bagskærmene på min 6900, og forsøger mig med en let slibning, samt Biltemas plastpreimer. Den ligner, lugter og minder meget om kontaktlim på spray, men det er måske normalt...

Bemærkede også at det var som om fortynderen kunne få plasten til at virke fedtet da jeg tørrede slibestøvet af.... nærmest som om den opløste dem en smule...

I morgen kommer der grøn maling på. Vender tilbage med flere erfaringer ;o) forhåbentlig gode...

mvh. Max


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af plastbagskærme
  • #1   14. dec 2016 Har sat plastforøger skærme på vores 4040. Det er blot målet med Esbjerg grunder og jd lak

  • #2   15. dec 2016 Da jeg for efterhånden nogle år siden fik malet plastik skærme af en autolakør fik jeg sådan nogle 3M slibesvampe af ham til at klargøre det med, han sagde at man under ingen omstændigheder måtte bruge sandpapir da skaderne man fik udrettet hermed aldrig ville kunne fikses.

  • #3   15. dec 2016 Ok det var nok et godt tip. Det første lag maling skillede i hvert fald fra. Skærm nummer to blev en smule bedre da jeg støvede de første lag maling på, men det hele er nu en ommer har jeg bestemt. Der er jo stadig nogle måneder til den skal sprede gødning

    profilbillede
  • #4   15. dec 2016 Vær sikker på at de 2 malinger kan arbejde sammen og det ikke er for koldt hvor du maler, det kan også give dårligt resultat. (taler af erfaring)!
    Hvad er det for en fortynder du bruger?
    Jeg har aldrig haft problemer med at malingen skaller af plastikdele, men jeg sørger altid for at matere plastikken med fin sandpapir først, Det har jeg altid haft succes med. ( Har lært det af en 80 årig Autolakerer ) Og det får lakken til at binde ekstra godt! Hvis du giver flere lag kan du også her matere med vådslibepapir og få et super resultat! smiley

    Se vedhæftet billede Måske svært at se på et billede, men plastikfronten på en 4440 kan blive ligesom et spejl! Har fået 4 lag (Esbjerg maskinemalje) med vådslibning i mellem!


    profilbillede
  • #5   15. dec 2016 Mystisk, da jeg malede var der ingen problemer

  • #6   15. dec 2016 Nu afhænger det jo også af hvor penibben man er med resultatet! smiley
    Hvis man vil have det til at ligne et suttet bolsje må man arbejde for det Søren! smiley


  • #7   15. dec 2016 Ja nemlig, ellers er det pænere som det er.
    Plastic på en 4440... ?? Hvor :o) Min 4240 har næsten kun metaldele. Ja jeg har nok noget at lære mht mellemslibning. Det må jeg prøve når de skal males igen efter dette her cirkus.... Bruger alm. cellulosefortynder fra Harald Nyborg, og en sjat efadur hærdelak fra Esbjerg. Malingen er også Esbjerg. Temp. er til skjorteærmer i værkstedet ;o) så det skulle være ok, men vil lige tjekke luftfugtigheden næste gang. Om end der ikke er meget at gøre ved den...


  • #8   15. dec 2016 Du plejer at have styr på det Max.
    Din fremgangsmåde er fin. Så er det bare at øve sig med sprøjtepistolen.

    Plastikken I fronten oven på tanken. Det stykke hvor 50er og 55er serien har enten 3 eller 5 arbejdslys! smiley Det er også stort set det eneste plastik på sådan en HAN!!! smiley


  • #9   15. dec 2016

    profilbillede
  • #10   15. dec 2016 Men Max ud fra dit billede at se kunne det også skyldes:
    1. for tyk maling
    2. Eufadur hærdelak som ikke helt flyder sammen og derfor hærder op for hurtigt
    3. for tykt lag maling.


    Hvor meget tryk maler du med? og fortynder du malingen samt sier den inden den kommer i sprøjtepistolen?

    Min erfaring med eufadur hærdelak er at det bliver en stærk lak, men har aldrig været helt tilfreds med resultatet. (syntes det bliver mat idet)
    De fleste vellykkede projeker jeg har lavet er uden Eufadur hærdelak. Og har da ikke kunne fjerne malingen med højtryksrenseren endnu?! smiley

    Du kan da evt prøve et tyndt lag uden eufadur og sammenligne om det er synderen?

    Håber det er brugbart !

    Mvh. Jens


  • #11   16. dec 2016 Ok, jeg tager lige et billede af mit maleri på skærmforlængerne (det ligner nu ikke en suttet bolsje - egen vurdering). Jeg købte mine skærmforlænger af din kammerat i Næstved, Jens.

    Jeg er ikke professionel maler men maler alt det jeg laver. Så jeg undre mig godt nok over, at det kan give så store problemer. Men måske er mit en anden plasttype. Eller måske i har brugt noget maling uden en ordentlig hærder, som der bliver nævnt.


  • #12   16. dec 2016 Hej Søren
    Jeg har ikke problemer med art male plastik. Men hjælper gerne Max og andre med fif og egne erfaringer. Vii skulle jo gerne kunne hjælpe og lære noget af hinanden. Man kan kun blive bedre!
    Jeg skærer det måske også alt for meget ud i pap. Men hvis man kan opnå et bedre resultat så må det da være det man higer efter?


  • #13   16. dec 2016 Helt enig


  • #14   17. dec 2016 Prøvede igen med mindre hærdelak i, efter en grundig slibning. Det blev noget bedre, men jeg tror nu stadig der var et eller andet med Biltema plastpreimer og Esbjerg maskinemalje der ikke var helt 10-4. Luftfugtigheden var 55% så det er vist også ok ? ca 3,5 bar på kompressoren men skruet noget ned på selve malersprøjten. Nu er er problemet at resten af traktoren ser falmet ud he he.

    profilbillede
  • #15   17. dec 2016 Hvorfor putter du øvrigt i Esbjerg maling. Det indeholder da allerede hærder.

  • #16   18. dec 2016 Jeg har en ide om at det hærder bedre og en kollega har engang fortalt mig at det får en mere ridsefast overflade, men ved ikke om det sidste passer... ?

  • #17   23. dec 2016 Her er skærmforlængerne som jeg malede. Jeg spartlede ikke de små ridser i skærmen som man sikkert kan se. Grundmaling efterfulgt af Esbjerg lak. Dit blev også fint max. Glædelig jul.

    profilbillede
Kommentér på:
Maling af plastbagskærme

Annonce