{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.849 visninger | Oprettet:

hydraulikolie {{forumTopicSubject}}

hejsa, jeg har en ford/newholland 7840 sl dual power med daugbjerg turbo kit, den skal have lidt service nu her hvor jeg nærmer mig at have haft den et år, hvad type hydraulikolie bruger i på dene model, og hvor køber i det ? kan det passe den bruger samme olie i forakslen, og ude i 4x4 navene ?

mvh Ulff


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hydraulikolie
  • #2   3. feb 2017 super mange tak, ja den har det hele samlet 65 liter ca efter bogen, i bogen var der kun en kvalitets kode til olien, og den dækkede en hav af forskellige typer. hvor plejer i at bestille henne? kan se jeg skal bruge en 80 liter ca ,

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #3   3. feb 2017 Hov Hov . Den olie tror j eg er for tyk for den som skal bruges ifølge fabrik er multi G olien fra Ambra og det er en 20- 30 transmisions olie til våde bremser og koblinger samt hydraulik med stor olie flov.
    Jeg tror den kan få et meget træls gear skift hvis ikke du bruger den olie den er konstrueret til


  • #4   3. feb 2017 okay, var også den jeg fandt på google tidligere da jeg søgte på koden fra instruktionsbogen. men ved new holland mente de også 80w men var dog ikke sikre, derfor jeg spurgte herinde.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #5   3. feb 2017 Marster trans ultraxion Kan også bruges ( det er næsten det samme påståes der på lageret)

  • #6   5. feb 2017 super mange tak Jørgen


  • #7   14. feb 2017 skrev forkert før
    Den bruger gearolie ( 80w90) i foraksel og nav.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #8   14. feb 2017 Gear olie 80w 90 er vi gået over til i forhjuls slutdrev uden bremser da det smører lejerne lidt bedre. Men i Ford NewHollands bøger stårmulti G og det er en 20/30 olie beregnet til våde bremser og koblinger i transmisioner.
    I differentialet bruger vi stadig Multi G da mange af dem er med sperre dif. og der vil 80 /90 olien forringe spærringen lige som den heller ikke er god i våde bremser.


  • #9   15. feb 2017 ja i instruktionsbogen, står der samme olie også i nav og foraksel, og efter at have fået knækket koden der står der er det 20/30. så det ryger i engang i næste uge smiley

Kommentér på:
hydraulikolie

Annonce