{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt plejlleje
  • #1   13. mar 2017 Det kommer an på om du selv kan gøre det eller skal betale dig fra det hele på et værksted.
    Lejerne i sig selv koster sjældent særlig meget. -Men som med alt anden dejlig gammel mekanik, så ender sådan noget ofte med at man skifter flere ting undervejs, og til sidst hiver sig i håret over den totale omkostning...
    Det kommer også an på hvad du vurderer at traktoren er værd, både for dig og ved evt. salg. Er du 100 procent sikker på at det er plejllejerne, ? Hvis de er meget slemme kan krumtappen jo også have fået rivninger. Når den kommer af får man lige set hovedlejerne også som nok heller ikke er nye mere.... osv osv

    Et eksempel på at ting kan løbe op..... jeg skulle have skiftet pakdåse ved krumtapakslen på min rendegraver. Havde ikke tid at rode med det selv så jeg købte pakdåsen og fik et værksted til at skifte den. Efter sigende manglede selve fjederen i den gamle pakdåse og for at være helt sikre på at den ikke var røget ind i motoren prøvede de at stikke en af de der bøjelige magneter ind af bundproppen. Pludselig var der bid, og det var en slags bøsning der var for stor til at komme ud igennem aftapningshullet.
    Vi blev enige om at tage bundkaret af for at få den ud, og se hvor den stammede fra. Det viste sig at være motorens oliepumpe der var ved at skille sig ad og som det første havde skubbet en bøsning ud.
    Derfor endte det med en del timer med at adskille kardan til 4wd osv for at få bundkar af, samt en ny oliepumpe, div pakninger, olie, filter, osv osv.
    Jeg var selvfølgelig glad for at vi helt uventet fandt denne fejl, men det er stadig et godt eksempel på hvordan ting ofte bliver dyrere end først beregnet. ;o)

    mvh. Max


    profilbillede
Kommentér på:
Defekt plejlleje

Annonce