{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.786 visninger | Oprettet:

Olie tryk i frontlæsser {{forumTopicSubject}}

Jeg har problemer med min front læsser på min Ferguson 35 benzin.

1.
Den kan ikke holde trykket på selve skovlen så den læsser jorden af hvis man ikke holder lidt til den hele tiden.
Hvad er problemet der?
Den holder fint tryk på selve løftet af frontlæsseren.


2.
Den har olie spild fra diverse steder og der kan jeg se det er lidt creme farvet olie.
Så der er olie og vand blandet i.
Hvor meget olie går der til på sådan en maskine?
På tænker og skifte olie.
Men er der nogen ideer til hvor den kan få vand ind i olien henne?

Håbet der er nogen som kan hjælpe.

Nu er det så blevet sådan så den ikke rigtig vil kip skovlen så snart der er læs i skovlen.
Kan det være fordi olien er for varm?

Den løfter stadig fint.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie tryk i frontlæsser
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #1   26. maj 2017 Du har en utæthed enten i dine cylindre eller kontrolventilen når den løfter fint er det system jo ok

  • #2   26. maj 2017 Kontrol ventilen ?
    Hvor sidder den?
    Det er mega træls den ikk vil holde tryk.
    Og nu kan den sket ikk holde til der er jord i skovlen.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #3   27. maj 2017 Jeg opfatter det sådan at du har hydraulisk tip på skovlen og at det er det der tipper af og hvis det er rigtig så må du jo have en ventil til at styre den funktion.


  • #4   27. maj 2017 Jeg har de håndtag til og hæve og tip med.
    Er det det du mener?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #5   27. maj 2017 Ja der eller Stempel pakningerne i cylindrene

  • #6   28. maj 2017 Nu kommer der lidt billeder

    profilbillede
  • #7   28. maj 2017 Mere

    profilbillede
  • #8   28. maj 2017 Jj

    profilbillede
  • #9   28. maj 2017 Jj

    profilbillede
  • #10   28. maj 2017 Hh

    profilbillede
  • #11   28. maj 2017 Så kom der lidt billeder ind.
    Jeg har tætnet de slange kobling som har dryppet luft engang i mellem som der ses som meget våd.
    Den fik en o-ring mere i for jeg havde ikke en som var så stor den kunne fylde det ud.
    Ellers ser jeg ingen utætheder nogen steder.
    Og den løftet stadig ikke.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #12   28. maj 2017 Sådan som jeg forstår så er det kun skovl tip funktionen der svigter ikke
    og der ville jeg have stor mistanke til at der er en indre læk i cylindren på billede 6 og 7 sådan at olien kan komme fra - til + siden af stemplet


  • #13   28. maj 2017 Jo kun tip svigter.
    Altså det stempel der sidder ved skovlen?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #14   28. maj 2017 Ja hvis håndtaget til skovltip står i midter position så il der være lukket for begge slanger ud til den dobbeltvirkende cyl. men hvis pakningen på stemplet inde i cylinderen er utæt vil olien løbe fra den side der skubber cylindren ind og om på denside der skubber cylinderen ud.

  • Teddy J
    Teddy J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #15   28. maj 2017 Hej
    Du køre vip stemplet i bund ude eller inde og skriger slange fra på den side du har i bund og vis der kommer olie ud der altså med tryk har du en indre lækage i cyl . start med det ihvertfal .ellers er det nok desværre glider i ventilbordet
    Og hydraulik olie med vand er aldrig godt .der er vist nok omkring de 28 liter på sådan en fe35
    De gamle grå kørte med alm motorolie i hydraulik /gear og bagtøjet det tænker jeg også den her gør

    Mvh Teddy. (laver Hydraulik til hverdag)


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #16   28. maj 2017 Ok Teddy så kan jeg jo ikke klare mig med de 49 år i brangchen

  • Teddy J
    Teddy J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   28. maj 2017 Jo mon ikke du er guro i det her istedet for mig så ??

  • #18   28. maj 2017 Olien står lige over f i fuld så den har ikke olie mangel.

    Næste skridt.
    Er det og skille stempel til tip ad?
    Og hvad kigger jeg efter?
    defekte olie ringe ?
    Eller. ?


    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #19   28. maj 2017 Så er der olie nok
    min beskedne erfaring siger at det er en eller flere tætnings ringe på stemplet. De kan have forskellige former nogle bruger O ringe andre forskellige former for manchetter det kan også være selve stemplet der er løsnet sig fra stokken ( den blanke stang) så skil ad og undersøg sagen


  • #20   28. maj 2017 Hvor kan jeg købe de tætningsringe henne som jeg skal bruge til det stempel ?

    Hvis jeg kan få den til og tip når den er kold og uden jord er stempel og stok vel ikke gået fra hinanden?
    Eller ?
    Jeg prøver og tag den af og skiller den ad.
    Det er der vel ikke noget hokus pokus i ?


  • #21   28. maj 2017 Det ligner den er omløber/ forskruning i top og bund på udvendigt side af stempel.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #22   28. maj 2017 Ja umidelbart ser det udsom om man kan skrue muffen som stempelstokken kommer ud af af så du kan trække stemplet ud den vej men der er mange forskellige måder at samle cylindre på.
    en maskinhandler vil kunne skaffe de fornødne pakninger. Der er et firma i Ringe der hedder Carsten Holm som vi plejer at få cyl. pakninger fra hvis vi ikke ved hvad original nr. er så sender vi de gl. over så finder han nogle nye


  • #23   28. maj 2017 Ringe er ca 15-20 min fra mig så jeg prøver og skille den ad og tag dem med til ham.
    Så må jeg se om de kan hjælpe mig.
    Er den svær og samle igen ?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #24   28. maj 2017 hvis den er skruet sammen er det ret nemt Jeg plejer at sætte bundenden i skruestikken og så ligge en kæderørtang på topenden og så afmed den og på igen når fejlen er rettet

  • #25   28. maj 2017 Jeg vender tilbage.
    Hvad er en kæde rørtang ?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #26   29. maj 2017 Et godtværktøj til at skrue runde og uregelmedsigt formede emner det er nemmest for dig lige at google det så får du billeder

  • #27   29. maj 2017 Sådan en tror jeg jeg har i gemmerne.
    Har ikke rigtig kunne finde ud af hvad den skulle bruges til eller hvad den hed.
    Jeg prøver og finde den frem og lægger et billede op en dags tid.

    Tak for hjælpen end til videre.


  • Knud B
    Knud B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #28   22. jun 2017 skal der hydralikolie to steder påfyldes i en Volvo 425

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #29   23. jun 2017 425 det er den vi også kalder krabat der er hydraulik olie i den ene side af benzin tanken og når så pumpen kører så fylder den systemet op og så efterfylder man til korrekt oliestand

Kommentér på:
Olie tryk i frontlæsser

Annonce