{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.227 visninger | Oprettet:

Dexta ryger hvidt ud af ånderør. {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har nu haft min Dexta i 8 år, de sidste par år har den en gang imellem lavet en lille hvid sky ud af ånderøret alt efter belastning. Men nu er det blevet helt tosset, altså den gør det næsten hele tiden. Jeg forestiller mig at det er kølevand der løber ned i olien og fordamper.. Nu har jeg hørt flere der siger at den er utæt ved en forring. Er der nogle af jer der har erfaring med dette..? Bonus info: Har ikke kunne starte uden æter i alt den tid jeg har haft den. Har været brugt med græsklipper og flishugger. På forhånd tak for mulige svar.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dexta ryger hvidt ud af ånderør.
  • #1   13. aug 2017 Bruger den kølevand ?
    Er olien sort ?
    Puster den i ånderøret ?


  • #2   13. aug 2017 Den har brugt en smule kølevand. Olien er sort, måske en lille smule brunlig. Og ja syntes den puster noget.

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #3   13. aug 2017 Den er slidt op i stempler og foringer. Kompressionen går ned i bundkarret og laver hvid røg. Prøv at tage oliepinden op når den går. Der står en stråle af olie og røg op af hullet.

  • #4   22. aug 2017 Nu har jeg skilt motoren ad og stempelringene faldt bare fra hinanden i 1000 stykker. Har bestilt et cylinder-kit med foringer, stempler, ringe, pakninger osv. Nogle der har erfaringer med at skifter foringer i sådan et bæst..? smiley

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #5   22. aug 2017 tja, er det stålforinger eller støbejern. Støbejernsforinger kan flækkes med en slebet skruetrækker. Efter grundig rengøring kan de nye foringer forsigtig bankes i efter et døgn i en fryser eller kølet med en co2 brandslukker. Du skal have lavet en stålklods der passer til foringen. Er det stålforinger anbefaler jeg du laver en aftrækker(egentlig også det bedste med støbejernsforinger). Alternativt adskille blok og bruge en presser. Hvordan ser krumtappen ud. Er lejerne bronzefarvede er det bedst at renovere krumtap, da nye stempler belaster plejllejerne hårdt.

  • #6   22. aug 2017 Oki kan se der er flere ting jeg lige ska ha styr på, men jeg vil mene at de plejllejer der sad i den da jeg skilte den ad ligner meget noget der sidder i biler. Krumtappen syntes jeg der ser fin ud.. smiley

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #7   23. aug 2017 OK, den den kan være oval, men hvis lejerne ikke har skiftet farve fra grå til rødlig, kan du nøjes med at sætte nye lejer i. Kig bag på lejeskålene og se om der står std. på dem. Så er det nemlig standard størrelse. sådan en gammel svend kan have fået slebet krumtap

  • #8   27. aug 2017 Der skal meget lidt ovalitet til for at lejerne går til, nye stempler og ringe belaster det endnu mere.

Kommentér på:
Dexta ryger hvidt ud af ånderør.

Annonce