{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.345 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Tilmeldt:
17. okt 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19

Retur fra brændeflækker {{forumTopicSubject}}

Hej gutter smiley jeg har en John deere 2140 fra 85 og en hjemmebikset brændeflækker, flækkeren har en retur slange, men jeg er i tvivl om hvor den skal tilsluttes. Jeg har taget lidt billeder af tingene:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Retur fra brændeflækker
  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #1   17. okt 2017

    profilbillede
  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #2   17. okt 2017

    profilbillede
  • #3   17. okt 2017 Proppen der sidder under olie på fyldningen kan laves til en trykløs retur.

    Men du skal nok lige tjekke om ventilen på kløveren er med omløb eller ej.
    Så en deere køre med lidt specielt hydraulik system, og jeg er ret sikker på det vil give dig problemer, hvis kløveren er lavet med omløb i neutral stilling.
    Altså beregnet til en traktor med tandhjulspumpe i hydraulikken.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #4   17. okt 2017 Er det denne du mener ? Kan jeg ikke køre retur igennem udtaget eller vil den køre helt vildt langsomt retur så ? Hvordan ser jeg om den kører med omløb i neutral ?

    profilbillede
  • #5   17. okt 2017 Jeps det er den prop smiley

    Jo jo du ka sagtens bare bruge udtagene til frem retur, det betyder ikke så meget på sådan en, da fødepumpen i gearkassen alligevel giver fuld mængde til pumpen i snuden.

    Så vidt jeg husker kan du låse udtaget inde i kabinet med sådan en plastik trekant smiley

    Hmm ja hvis ikke der er noget synligt diagram på ventilen, kan du prøve og tage frem/retur af og se om du kan blæse luft igennem, når håndtaget er i neutral.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #6   18. okt 2017 Skal jeg så bare koble frem til hydraulikudtaget i venstre side og retur til udtaget i højre side ? Og så ved drift af flækkeren, så sætter jeg tryk på frem udtaget og låser håndtaget ?

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #7   18. okt 2017 Efter hvad jeg kan finde omkring ventilen så er det en med open center, kommer det til at skabe problemer ? Det er en Gresen 575 smiley

  • #8   19. okt 2017 Ja det kan du sagten gøre, dog kan det være at dit håndtag i kløveren slår fra, hvis modtrykket på retur er for højt, men det må du se.

    Tja pas det closed center system på de gamle er ikke som load sensing.
    Men den vil jo pumpe fuld mængde gennem ventilen, hvis din føde pumpe er slidt kan kun risikere at den begynder og stød, fordi den tager luft/mangler olie.
    Og det har hoved pumpen ikke godt af.
    Kan jo være der er modstand nok i slanger og ventilen, til den ikke kan pumpe fuld mængde, om de så varmer olie op er en anden sag.

    Du må prøve dig frem.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #9   19. okt 2017 Nu har jeg fået tilsluttet det og den virker, men den giver nemlig stød i slangerne på nær hvis jeg sætter rpm op på traktoren. Er det så fordi jeg skal finde en ventil der er lukket i Neutral?

  • #10   19. okt 2017 Altså jeg havde købt en med lukket center, eller hørt efter om den du har kan bygges om til det.
    Visse ventiler kan der i sættes en prop så det kan laves om.

    Og husk og få din sikkerheds ventil justeret en smule højere end traktorens.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #11   19. okt 2017 1000 tak for hjælpen smiley har kigget efter en ny ventil på nettet, men har svært ved at gennemskue hvilken en der er lukket.

  • #12   20. okt 2017 Selv tak.
    Hmm tja hvis ikke det direkte står på deres side, så må du ringe og spørge dem smiley
    Men du leder efter en 4/3 ventil med lukket center, og du vil sikkert gerne have den med ilgang.
    Ved ikke om du ved hvad ilgang er smiley


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #13   20. okt 2017 Super smiley Jo det ved jeg godt hvad er, har nørdet lidt de sidste par dage og det er nemlig lige sådan en jeg vil have smiley Har du en foretrukken forhandler ?

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #14   20. okt 2017 Hvad vil det sige at det er en 4/3 ?

  • #15   21. okt 2017 Okay, øhh nej der sku mange år siden jeg var i maskinhandler/ mekaniker branchen så er desværre ikke helt op to date med forhandlere smiley
    Men hvor bor du?

    4/3 betyder 4 porte og 3 stillinger på glideren, også kan du self få den så håndtaget kan låses så stemplet køre ud/ind selvom du ikke holder håndtaget.
    Og slår fra når den når til enden.

    En ventil med ilgang er egentlig en 4/4 ventil, men man kalder det bare 4/3 med ilgang.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #16   21. okt 2017 Super smiley tak for info smiley Bor på Lolland.

  • #17   21. okt 2017 Hmm ja pas, bor jo selv i Nordjylland.
    Men mon ikke hvis du smutter til en maskinhandler, eller en hydraulik værksted så kan de nok give dig en god pris, hvis du græder lidt smiley


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #18   23. okt 2017 Har i dag været i kontakt med dani trading og de siger at jeg kan nøjes med en drøvleventil på fremløbet inden ventilen. Kan det virkeligt være rigtigt ?

  • #19   23. okt 2017 Tja det vil skabe varme, og så spørgsmålet om du vil koge olien i bagtøjet.
    Min løsning vil jeg stadig holde min til, men du kan jo spørge om de vil give garanti hvis du koger olien.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #20   23. okt 2017 Ja jeg tænkte godt at det ikke var en holdbar løsning smiley Hvad er det der er så specielt ved john deere , som gør det så besværligt, som de andre mærker ikke har?

  • #21   24. okt 2017 Tja John deere har kørt med det system på alle 30-40 og 50 serien, hurtigt fortalt så er det en slags forløber for load sensing som er på de nyere traktorer.
    Hvilket vil sige den kører med closed center i hydraulikken, og pumpen køre trykket op inden den aflaster pumpen i snuden når maks tryk er nået.
    Ved og lukke trykket/olien ind på bagsiden af pumpe stemplerne, så de ikke pumper mere.

    Det skyldes at måden man beregner hydraulisk effekt er trykket ganget med flowet, når flowet er næsten nul, så er effekt optaget af pumpen i “tomgangs” drift næsten ingenting.
    Sammenlignet med en tandhjulspumpe den cirkulere altid sit maks flow og ved et eller andet modtryk, så det er energi optimering de har lavet.

    Så sætter du en open center ventil eller en drøvling på, vil ihvertfald drøvlingen skabe en masse varme, fordi trykfald omsættes til varme.
    Og sætter du den ikke på, vil pumpen køre med forlavt modtryk og støde i hydraulikken, hvilket pumpen heller ikke kan lide.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #22   24. okt 2017 Tak for det perfekt uddybende svar smiley Det er guld værd smiley Hvis traktoren havde load sensing, så ville jeg godt kunne bruge den drøvleventil ikke?

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #23   24. okt 2017 Jeg var hos John deere idag og de sagde at jeg kunne bruge såden en ventil her, nu har de bestilt den hjem, så kan jeg kigge på den i morgen smiley Det ligner bare ikke, at den er med overtryksventil smiley Det er en jungle og ingen ved noget som helst om det smiley https://taon.dk/braendekloeverventil-37/braendekloeverventil-stor-p1699

  • #24   25. okt 2017 Nej hvis traktoren havde load sensing, ville det være tjenligt og montere end extern ventil, load sensing kørt retur til traktoren, så den havde direkte tilgang fra hydraulik pumpen, og trykløs retur, men så skal du op og have fat en 6000 serie før det bliver aktuelt smiley

    Den behøver heller ikke være med overtryksventil, bare den er med lukket center smiley
    Hvilket den helt sikkert er, i princippet behøver du ikke en overtryksventil ventil.
    Traktoren har jo i princippet allerede en, og trykket på sådan en jd er vidst ikke så voldsomt højt så vidt jeg husker.
    En sikkerhedsventil vil jo egentlig bare være en ekstra sikkerhed til traktorens overtryksventil eller som sikring hvis maskinen ikke tåler traktorens fulde tryk.

    Når den de har bestilt, er med lukket center, så aflaster traktoren som normalt, den “opdager” så at sige ikke at du har flytter manøvre håndtaget ud på brændekløveren.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #25   25. okt 2017 Nå jeg var forbi og se på ventilen i dag, og det viste sig at være en open center ???? Det virker som om jeg er den eneste i dk der har rendt ind i problemet ?? har været 3 forskellige steder og det er ikke lykkedes en eneste at finde en ventil jeg kan bruge ????

  • #26   25. okt 2017 Nå de mente måske ikke du kunne bruge den alligevel så ?

    Som sagt du skal nok til et hydraulik værksted, evt på en havn, hvis du fortæller dem hvad du gerne vil have.
    Så har de sikkert en i deres katalog.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #27   25. okt 2017 Nej de kunne godt se at jeg ikke kunne bruge den smiley De får et forsøg mere til at skaffe mig den rigtige smiley Ellers må jeg jeg selv på sagen igen smiley

  • #28   25. okt 2017 Lurede lige lidt rundt, dunlop hiflex kan ihvertfald skaffe sådan en ellers han hydragrene helt sikkert, de fleste af ventilerne kan monteres en prop så den er closed center.
    Dunlops kan ihvertfald leveres både med eller uden closed center.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #29   25. okt 2017 1000 tak smiley


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #30   25. okt 2017 https://www.hydra.dk/store/hydra/da/item/101111067

    Jeg har fundet denne, men tror ikke jeg finder en med ilgang og 1/2" tilslutninger smiley


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 19
    #31   26. okt 2017 Så er det sgu lykkedes at finde en med ilgang, lås på retur og kick out smiley Den er så kun på 40 lpm og med 3/8" tilslutninger. Hvad jeg kan læse om data på hydraulikpumpen så leverer den
    Pump flow: 12.4 gpm [46.9 lpm]
    Total flow: 10.3 gpm [39.0 lpm]
    Så mon ikke det er godt nok med de 40 lpm ?
    Og mht. 3/8" tilslutninger, har det noget at sige?


  • #32   26. okt 2017 Walvoil laver en der hedder SD11, den skulle du nok kunne få med 1/2”

    Men hvis du har bestilt den du har fundet, så det osse helt fint.
    De sidste få liter mærker du nok ikke. Og spørgsmålet er om pumpen måske kun levere de 39 l/m når den er ny, så det skal nok gå.


Kommentér på:
Retur fra brændeflækker

Annonce