{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.126 visninger | Oprettet:

IH 955 Hjælp til skift af pakninger ved liftarme {{forumTopicSubject}}

Hejsa TG
min mester har en IH 955 som er utæt for olie nede ved bunden af liftarmene, ikke oppe ved skuldrene, men nede hvor liftarmene sidder fast på bagtøjet. min mester har fået sådan nogle pakninger som der skal skiftes, som sidder på den aksel som går gennem bagtøjet som liftarmene sidder på.
Men mit problem er at når jeg har taget liftarmene af, og næsten er derinde hvor pakningerne sidder, der er der sådan en slags skive lige foran pakningen, som jeg ikke ved hvordan jeg får ud,
derudover ved jeg ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad, da den jo nok skal ha tappet olien af bagtøjet for at det ikke pisser ud når jeg engang får de gamle pakninger af.

hvis der skulle være nogle experter i en IH 955, vil jeg da gerne hører fra jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH 955 Hjælp til skift af pakninger ved liftarme
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #1   19. mar 2015 Det er ret enkelt. Du afmonterer liftarmene i begge sider ved at slå rørstifterne ud. Så kan akslen skubbes fra side til side. Inden du skubber med den pudser du lige alle de grater der måtte være omkring stifthul og enden i begge ender så de senere ikke river i tætningen. Så skubber man akslen så langt ind i den ene side at man lige kan komme til at tage tætningen ud med en passende skruetrækker monterer den nye i rillen, de skal lige lkrølles ind i rillen lige som en oring pas på de kommer til at sidde lige. skubber akslen på plads igen og viddere over så man kan gentage handlingen i den anden side. Når så det er gjort skal man huske de 2 svære skiver der skal ligge lige inde i leje huset det er dem der er fjeder udslags stop. så liftarmene på og stopringene med rørstift. Hvis der er mere end 3 mm slør ende vis på akslen ved liftkuglerne kan man ligge skiver i men hellere lidt formeget slør end mindre akslen blive jo kortere når den bøjer og hvis der er forlidt spillerum så kan lejehusene flække.
    Du behøver ikke at aftappe olien der kommer ikke de store mængder der sidder en så kaldt baal joint lige inden for pakningen det plejer bare at dryppe lidt. Det har kun været når nogen har brækket akslen at olien er løbet af men så kommer den også.
    opperationen plejer at tage ca 1. kvarter.
    GOD FORNØJELSE.


  • #2   20. mar 2015 Tak for den fine beskrivelse, det vil jeg lige se på engang i næste uge smiley

Kommentér på:
IH 955 Hjælp til skift af pakninger ved liftarme

Annonce