{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

Fiat 800 lift problem -what to do? {{forumTopicSubject}}

Hej TG
Har på det sidste fået en del problemer med liften på min Fiat 800. Liften kan ikke løfte med belastning på men nok uden belastning -er ikke engang i stand til at løfte en mand!.
Hydraulikpumpen er ca. et halvt år gammel og olien er ny (der er nok olie på!)

Så mit spørgsmål er hvad kan der være galt ?
-Luft i hydraulik systemet ?
-Kommer der ikke nok olie igennem til lift stemplet?
-Kan det være liftens stempelring der er slidt op? (liften kan godt holde sig oppe i længere tid med vægt på)
Traktoren kan uden problemer pumpe en tipvogn op.
Håber på at høre nogle kloge ord og ideer til hvad jeg kan gøre for at finde problemet smiley
Mvh. Joachim WJ


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat 800 lift problem -what to do?
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   7. apr 2015 Nu er jeg godt nok ikke FIAT ekspert. Men har da prøvet lidt med dem. og de problemer jeg har set er at den store ventil som sidder under proppen forrest på liften oven på den blok der danner top på liftcylinderen Tror den er til en 27mm nøgle der har samlet sig nogle spåner/urenheder som får den til at hænge. Tror det kunne være en mulig fejl. .

  • #2   9. apr 2015 Hej
    Har haft den store ventil oppe (det var en 27 mm nøgle) har rengjort den i dieselolie og blæst ren med trykluft, blæste også ned i hullet hvor ventilen skulle sidde. Nu virker liften som ny igen! Kunne straks mærk forskel.
    Så vil jeg sige mange tak for hjælpen
    Mvh. Joachim


  • Claus Juul C
    Claus Juul C Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   4. nov 2018 Min Fiat 800 vil ikke starte fordiknappen på dieselpumpen ikke vil blive inde når man trykker den ind, jeg har givet den fuld gas som man skal og det har også virket.
    Er der nogen som måske har en løsning på problemet.


Kommentér på:
Fiat 800 lift problem -what to do?

Annonce