{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Fjerne sammensmeltet alu toppakning? {{forumTopicSubject}}

Jeg har hevet alle 4 topstykker af min F4L912 Deutz motor, og til min overraskelse kan man ikke umiddelbart se en toppakning nogen steder, dog er der noget der ligner en lille kant så det er jo nok toppakningerne der er smeltet sig sammen med topstykket.. Hvad gør man så lige, jeg har prøvet med en skruetrækker, og se om jeg kan få den imellem, men det lader sig ikke gøre.. Der sker max det at den lille bitte kant knækker af smiley
Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende? Er der et trick?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne sammensmeltet alu toppakning?
  • #1   18. apr 2015 Jeg tror ikke top pakningen er smeltet ind i topstykket så skal den være meget varm men mener der bare sider en lille ring rundt om foringen til tætning.

  • #2   18. apr 2015 En deutz har ikke oprindelig toppakning i, den såkaldte kant er tætning. Så hvis du har knækket noget af skal du have smidt nogle toppakninger i

  • #3   19. apr 2015 HuH? jamen jeg kan jo se at alle cylindrene har feset ud til siden, og der var bunker af sod der havde pakket sig sammen.. Nå men så havde jeg jo instentivt ret i at der ikke var en toppakning, hvorfor hulen ikke det? det holder jo ikke tæt..

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #4   19. apr 2015 jeg har mærkeligt nok aldrig makket i Deutz motor men jeg har lavet en del Porche Algaier. De har ikke oppakninger og der sleb jeg top og cylinder sammen lige som man sliber ventiler med carburrundum pasta. Hvis det kneb rigtig meget med at de ville holde tæt så drejede jeg en lille rille i topkanten af cylinderen. så kunne de tåle at blive pint lidt mere. Jeg mener at de ligner hinanden de 2 motorer algaieren har også alu toppe og er luftkølede.

  • #6   24. apr 2015 Som de andre også har skrevet så er der ingen toppaking i en deutz 912'er, med mindre at den er med turbo, så er der vist en kobberring imellem top og cylinder.

    Hvis anlægsfladerne på topstykke og cylinder er meget beskadigede skal de enten drejes af i en drejebænk, eller afrettes med et specielt afretter værktøj.

    Derefter skal topstykke og cylinder slibes så de passer til hinanden med ventilslibe pasta.


Kommentér på:
Fjerne sammensmeltet alu toppakning?

Annonce