{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.891 visninger | Oprettet:

Carsten P
Carsten P
Tilmeldt:
26. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

MF 35 der driver mig til vanvid ! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Håber i kan hjælpe mig, jeg har en MF 35 3 cyl. diesel Perkins der driver mig til vanvid.

Jeg har renset tanken, haft alle rør fra tankhane og helt hen til højtrykspumpen af og blæst dem rene, jeg har skiftet fødepumpen, skiftet dieselfilter 1 & 2 skiftet forvarmerspiralen, alligevel bliver den ved med at gå i stå, nogle gange kan den køre 30 min. andre gange kan kører den kun 2 min. Når den går ud af sig selv er den nærmest umulig at få liv i igen. Jeg har håndpumpet til der kom diesel ud af udluftningsskruen på filter 1, jeg kan ikke få diesel ud af den nederste udluftningsskrue på højtrykningspumpen med den alm. håndpumpe, kun når jeg tørner motoren, den øverste udluftningsskrue kommer der slet ikke noget ud af.

Hvad er det jeg overser? Håber i kan hjælpe.

Bedste hilsner.

Carsten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MF 35 der driver mig til vanvid !
  • #1   26. apr 2015 Hey

    Har du prøvet at løsne tankdækslet når den er gået i stå, for at se om det får den til at starte lettere ?

    mvh. Max Madsen


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   26. apr 2015 Hej Max.

    Ja, har prøvet at køre uden tankdæksel da jeg havde en mistanke til at den sugedd vakum i tanken, men det hjalp ikke smiley


  • #3   26. apr 2015 Den får ikke falsk luft et sted? Et rør der er en lille hul på?
    Den skal luftes ud hver gang eller hvordan? Hva hvis du sætter den til at suge direkte fra en dunk op i pumpen? Altså kører uden om det hele, hvordan ter den sig så? Så kan man nærmest arbejde sig baglæns derfra.. Det skal ikke være andet end et mikroskopisk hul.. Var det også galt FØR du skiftet filter, eller blev det bare værre der?


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   26. apr 2015 Hej Jimmy.

    Det ved jeg godt nok ikke, der er ikke nogen steder der kommer diesel ud. Er det højtrykspumpen du tænker på den kan suge direkte op i? Kan den det? Den har stået stille i nogle år, og har gjort det lige siden den blev startet op, det mest mærkelige er at den en enkelt gang har kunnet køre i 3-4 timer uden at gå ud, (til sidst gik den dog ud)

    Jeg syntes ikke rigtig der er noget der hjælper når den skal igang igen, jeg løsner det ene dyserør og kører længe på starteren, og til sidst kommer den så. Den lufter vel sig selv ud når den først er igang?


  • #5   26. apr 2015 Ja den gør så.... Det er heller ikke altid man kan se hullet, eller at det løber ud..
    Ja, prøv at lade den suge direkte i fødepumpen..
    Men det burde snart være nogle rør HVIS det er der den er gal..
    Men virker underlig når tanken ligger over det hele...


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #6   26. apr 2015 Hej har man prøvet at kikke på det filter og ventil system der sidder i bagenden af indsprøjtnings pumpen. Der hvor røret fra filtret går i pumpen der er der et lille plastik filter som jeg sommetider har fundet en del problemer (skidt)

  • #8   26. apr 2015 Satte vores egen 35'er i stand, og brugte de skiver der var med til filtrene, resten brugte jeg normale kobberskiver, men bruger ALDRIG nogen der sidder løs, på en banjo bolt for eksempel..
    Man lærer ligesom at se på kragerne, på anlægsfladerne hvad der skal til.. Syntes vores har været ret så taknemmelige, både den og de andre perkere der ligger i 400/430...


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #9   26. apr 2015 Ventil arangemanget i bagenden af pumpen har jeg nu stået ude ved diverse roekuler i snestorm og haft skildt ad og renset selvfølgelig skal man da passe på og se sig for men så er det nu da heller ikke farligere. og var der ikke en her på galleriet der havde vist en hel snit tegning af en dpa pumpe? Jeg synes at huske noget om det

  • #10   26. apr 2015 Det har jeg vist ikke været blandet ind i...?
    Har altid taget mine forholdsregler når jeg har lavet noget, og dem holder jeg ved..

    Men et emne som det her, irriterer en, for man kan ikke selv få maskineriet i hånden.. Og lige prøve dem ting selv, andre ryster på hovedet af, men som virker...


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #11   26. apr 2015 http://www.solidebolide.nl/downloads/CAV%20Workshop%20Manual%20fuel-injection-pump.pdf
    På oven stående er der en komplet rep håndbog over en dpa pumpe og der kan man let se hvordan den skal skilles og samles så hvis man står i et fint og dejligt værksted så kommer man jo heller ikke til at fryse fingrene. jeg kan hilse og sige at i snestorm så kan man godt blive lidt nervøs for at tabe en lilledims og så er festen jo forbi.


  • #13   27. apr 2015 Kunne man så ikke høre at den gik underlig?


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   27. apr 2015 Det mest underlige er at når den er gået ud, og jeg forsøger igen ved at løsne et dyserør, så kan jeg se den sprøjter diesel ud af dyserøret, selv om den ikke vil starte

  • #15   27. apr 2015 Stod faktisk lige i dag, og pillet et retur rør af min agri king, og da jeg pillet den af, begyndte det at pisse ud under førerhus..
    Der var en lille hul, som det ikke har kørt ud af før der kom luft den anden vej. Og har været knastør indtil da...
    Ikke noget med sagen at gøre, men stadig svært at finde de huller...

    Og den kører fint indtil da? Hvad gør den når den begynder? Som om den løber tør, hakker, eller hvordan?


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #16   28. apr 2015 Hej Jimmi.

    Den dør bare, ligesom man cuttede brændstoftilførslen, den begynder ikke og hakke eller gå ujævnt. Det undrer mig at jeg jo kan se der bliver trykket diesel ud i dyserørene med det samme når jeg forsøger at starte igen?


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #18   1. maj 2015 Hej Rasmus.

    Jeg tror ikke det er det, jeg har haft det hele skilt ad og renset smiley


  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #21   1. maj 2015 Ja, tanken var fyldt med skidt. Dyret har stået stille i 5 år uden diesel i tanken. Men har haft alle rør af, og har skiftet filtre. Ellers er mit nummer 22302070


Kommentér på:
MF 35 der driver mig til vanvid !

Annonce