{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Turbo montering på Dytzen!

6.186 visninger | Oprettet:

Et lille album med billeder af forløbet.
Turboen er en Garret og kommer fra en 3,9 l Perkins motor. som bla. sidder i en MF 3070
Efter montering af turbo og intercooler blev den skruet 4 omgange i pumpen og ved et ladetryk på 0,6 bar blev den afprøvet til 100 hk på tappen! meget mere end jeg havde regnet med!

Efter monteringen pillede jeg bundkarret af motoren og førte returen ind over oliestanden, Jeg fandt så i samme ombæring ud af at der er køledyser til stemplerne.

Daniel W
Mand | 28 år | Oprettet: 3. mar 2012


Kommentér på:
Turbo montering på Dytzen!
  •   7. dec 2014 Hej igen, undskyld det sene svar. intercooleren er med 3" studser i begge ender. Og silikonebøjningen på indsugningsmanifolden er en 3".

  •   6. aug 2014 Jonas O: Det er jo det. smiley Mange tak smiley

    Simon A: Det har jeg også tænkt på... det med at sætte en mindre remskive på så blæseren giver mere luft... men jeg blev så enig med mig selv om at jeg lige ville prøve om blæseren ikke kunne køle nok til mit behov som den er... og det ser det jo ud til at den kan... smiley


  •   6. aug 2014 okay ja så kan det jo nok gå, spændene og se billederne i hvert fald,

    simon a. okay så blæseren bare køre det stærkere og giver mere luft,


  •   2. aug 2014 Mange tak, jeg tænkte også en del over det med placeringen af intercooleren... men indtil videre har der slet ikke været nogen problemer... jeg har monteret et ur fra en dx'er så jeg kan se hvor varmt det bagerste topstykke er... og det har aldrig været i nærheden af det røde felt... smiley den blev da varm da den blev afprøvet for hk... men som sagt var der langt op til det røde felt på uret. smiley

  •   30. jul 2014 hej fint projekt. tænker lidt om det kan gå med intercooleren foran blæseren til motoren om den kan få nok luft til og køle med. bare en tanke da jeg ved de sommetider ved de kan blive utætte på den bagerste cylinder hvis de bliver for varme, men ellers rigtig fin arbejde,

    jeg er ved at se på en 6806 den kunne jeg godt tænke mig til træk måske eller bare nuldre rundt med der hjemme


  •   26. jul 2014 Jeg har bare brugt et kop bor... smiley og jeg tror godt at der kan være en turbo under hjælmen på en 7206.. for hjælmen er vist større på 6006, 6806 og 7206 af en eller anden grund... tror jeg. smiley

    det rustfri rør har jeg fået af en jeg kender og slanger og intercooler er købt ved qualitec.dk smiley

    Jeg tror sagtens at den kan lade mere end 0,6 bar hvis det skulle være... det er nok bare lige at justere wastegaten lidt.. men det er der ingen grund til... for 100 hk er rigeligt til mit brug. det er de originale 60 sådan set også... det er egentlig kun for sjov at der kom turbo på. ;D


  •   25. jul 2014 Nej der er ikke plads under hjelmen. Det havde da været det skønneste men det kunne ikke lade sig gøre uden at skære i den... og det vil jeg ikke... hehe smiley

Annonce