{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Deutz D 6206 1974

11.855 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen traktor er oprettet og stemt ind. Opret din egen traktor

Daniel W
Mand | 28 år | Oprettet: 3. mar 2012


Deutz D 6206

Årgang:
1974
Motor:
Deutz F4L 912 firetakts diesel med direkte indsprøjtning

4 Cylindre 3,8 L Luftkølet

Boring x slaglængde 100 x 120 mm

Bosch A rækkepumpe med RSV regulator

Dysernes åbningstryk 175 bar

Større dyser Bosch DLLA 149S 490 (De bruges vist i en Deutz 13006)
Før hed dyserne Bosch DLLA 149S 394

Efter monteret Garret turbo fra en 3,9l Perkins motor (Bruges i MF 4255), sidder også på en 4,4l Perkins motor (Bruges i Hydrema 906C).

Universal intercooler med 3" studser

1 Renoveret topstykke med runde hjørner, de tre andre er planet. (Historie under bemærkninger)

Motoren vejer 325 kg med svinghjul
Hestekræfter
Originalt 60 Hk
Efter montering af turbo og intercooler og 4 omgange i pumpen er den bremset til 100 hk på tappen ved et ladetryk på 0,6 bar.

Opdatering
Efter at den har fået monteret større dyser er den skruet 1 omgang ned i pumpen. Så den har nok stadigvæk 100 hk på tappen.
Hjultype
For: 7.50-16 Natier i den ene side og Eurostone i den anden

Bag: Før Goodyear Super Traction 13.6-36
Nu BKT TR-135 18.4 - 30 med 190 kg hjulvægt i hvert hjul.


Før originale ny malede fælge.

Nu sprit nye fælge fremstillet efter mål så de passer 100% til de nye dæk og til traktoren.
Udstyr
Sekura S70 Førerhus

Rustfrit rør 2"

Arbejdslygter for og bag

2 Stk. rotorblink

Turbo og Intercooler

Brede bagdæk

190 kg hjulvægt i hvert baghjul

Hjemmelavet beslag til den Gl. model ford frontvægte og tre stk.
hjemmelavede.

Nyt sæde fra Granit

Stævner
Beskrivelse
Vi hentede traktoren ved vores nabo da han stoppede med at drive landbrug, den havde stået stille i nogle år. Det ringest kølede topstykke var revnet op langs indsugningsventilen. Men udover det gik den fint.

Vi skiftede det bagerste topstykke og fik de resterende tre planet, og nu går den meget bedre.

Køleribberne på cylindre og topstykker var helt tilstoppede, så det var her fejlen lå.

Ellers er dørene blevet fusket lidt med, da meget af dem er rustet væk. Da vi ikke har et svejseværk har vi skruet noget patent bånd på, det holder rigtigt godt sammen på det hele.

Fælge, skærme og noget af førerhuset er malet

Div. bolte og møtrikker er efterspændt.

Ny hjemmelavet bagrude ramme, da den originale er væk.


Den har efterhånden kørt med lidt forskelligt vejhøvl, Kverneland stenomat plov 3 furet 16", cemet tromle, en 8 meter græsmarksharve, 3 meter Fraugde stubharve, JF høvender, 3 meter Nordsten såmaskine en 4 furet 16" Fraugde plov, min egen 4 furede Fiskars Agrosta plov type KHN 314 med KHN muldplader.





Kommentér på:
Deutz D 6206
Annonce