{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.994 visninger | Oprettet:

Valmet 655 4WD erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Heysan,

Har kigget lidt på om maskinparken evt. skulle udvides med en 4WD traktor - og faldt lige over denne Valmet 655 4WD til 49.900 + momme ((link fjernet) raktor/annonce/erhverv/23227914-traktor).

Ifølge http://www.traktorpriser.dk er der ikke så mange af denne slags til salg - og ud fra de få der er ligger ''gennemsnitsprisen'' på 54-55.000 kr - så 49.900 er nok ikke helt ved siden af, men 11.000 timer lyder dog af meget selvom jeg skal kun bruge den til hobbybrug...

Er der nogen der har erfaringer med sådan en krabat?

PFT.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valmet 655 4WD erfaringer?
  • #1   24. sep 2014 Har ikke nogle erfaringer med netop den model, men jeg tvivler på at modellen skulle have særlige problemer. Den er fundamentalt set bygget på -05 serien fra Valmet, og så bliver det nok ikke meget bedre for den tid og størrelse. Timetallet vil jeg ikke anse for at være noget problem, medmindre der er åbenlyse fejl, såsom stort olieforbrug, heftig krumtaphusventilation eller mislyde. Koblingen kan være slidt, hvis den ikke har været skiftet. Generelt for -05 serien, kan det være en idé at være opmærksom på om selve skiftemekanismen til gearskiftet fungerer som det skal, da dette system ikke er det bedste system nogensinde, hvis brugeren har været hård ved det. Det har dog sjældent indflydelse på selve gearkassen og er altså kun den eksterne skiftemekanisme som mig bekendt kan renoveres relativt nemt. Generelt er traktoren et godt design. Netop denne som er til salg her, kunne godt se ud til at trænge til nye dæk hele vejen rundt. Det er ikke noget som er kompliceret, men det er dyrt hvis der skal dæk på, der står mål med traktorens kapacitet. Prismæssigt, løber det nok hurtigt op omkring 20000, medmindre du har nogle særligt gode aftaler. I øvrigt, kunne det godt ligne en model i årgangsintervallet 1989-1991 udfra farven på førerhuset.

Håber det kan bruges til noget!

Mvh.

• #2   24. sep 2014 Lige en ting omkring grafen fra traktorpriser.dk:

Det ligner, at grafen eller "trendlinien" er baseret på en lineær regression og derefter, i princippet, ekstrapoleret. Dvs. at man udfra de 3 traktorer der har været til salg på de givne tidspunkter, har man lavet en ret linie som bedst muligt viser en lineær prisudvikling i forhold til de data man har til rådighed!!! Ekstrapolationen er så, at man forlænger den rette linie "ud i fremtiden" udfra de priser man har set, hvilket også kan være udemærket. Problemet her er bare, at man rent statistisk ikke har nok datapunkter (kendte priser) til rådighed, til at kunne etablere et reelt tilnærmelsesvist retvisende billede af prisudviklingen.

Dette er mest for at sige, at man IKKE bare ukritisk kan benytte fremstillingen af prisudviklingen som den endegyldige sandhed om, hvad ting skal koste og hvordan prisudviklingen vil se ud over tid.

Håber det gav lidt mening.

Mvh.

• #3   24. sep 2014 Hej 'Volvo BM',

Mange tak for det yderst detaljerede svar på mit på spørgsmål - især for noten omkring dækkene, for jeg kan godt se at det faktisk kan gøre at prisen ikke er så fordelagtig som den først kunne se ud som - så det var bestemt 'noget der kunne bruges' smiley

Ang. grafen fra http://www.traktorpriser.dk er jeg helt enig med dig i at 'trendlinien' ikke kan bruges til noget som helst for denne model da der er alt for få forskellige priser at basere det på - men heldigivis er de faktiske priser der jo også, så det var mere dem jeg havde kigget på (det ser ud til at trendlinien sættes ind uanfægtet hvor mange prispunkter der er når man kigger lidt rundt på de forskellige modeller, så det er nok noget der er tilføjet 'automatisk' og for nogen af de modeller hvor der er flere tal til rådighed giver det lidt mere mening - fx. en Ford 6610).

Jeg er bestemt også enig i at man aldrig skal basere sine køb på denne slags 'forudsigelser' som en 'trendlinie må siges at være - og siden http://www.traktorpriser.dk er vist også mere ment som en form for 'guideline' til hvad prislejet er - og har været over tid - mere end det er et opslagsværk over hvad en given traktor skal koste. Med de forbehold synes jeg dog den gør det ok - der ser trods alt ud til at være en del data om forskellige traktorer - og så må man selv drage sin konklusioner derfra smiley

Endnu en gang tak for dit input - det er en fornøjelse at kunne trække på andres viden og kølige overblik når man bliver lidt for 'varm' på noget nyt 'legetøj til store drenge' smiley

# Bo

profilbillede
  • #4   24. sep 2014 Hej Bo,

Velbekomme og tak for tilbagemelding! Det er rart at vide, at ens input bliver værdsat. Angående trendlinien i data for prisudvikling, så er det helt korrekt at jo flere datapunkter der er, jo bedre bliver den lineære tilnærmelse. Jeg er da også helt enig i, at det er et udemærket fingerpeg omkring prisniveauet for en given traktor, men som du selv siger, må man drage sine egne konklusioner på baggrund af de oplysninger man finder.

Med hensyn til dækpriser, skal det lige siges at jeg har tænkt pris inkl. moms og et ok mærke, så det ikke er lavpris eller creme de la creme. Så hvis du kan trække momsen fra, ser det jo lidt lysere ud. Det kan jo også være grundlag for forhandling af prisen, at dækkene er til den slidte side. Hvis traktoren ellers er ok passet og alt virker, kan den jo stadig være et godt køb, set fra et mekanisk synspunkt. Men beret endelig tilbage, hvad dit valg bliver! smiley

Mvh.

• #5   24. sep 2014 Nu kiggede jeg lige på billederne igen... Bagruden mangler da også! Personligt, ville jeg da også mene at den kunne være rar at have...;-) Og så er der måske også lidt omkring slingrestoppene der ville være et nærmere kig værd. Er dog ikke helt sikker, da det ikke er så let at se på billederne. Så er der også en skadet projektør omme bagved, samt et blinklys der hænger lidt, men det er nok til at klare.

Mvh.

• #6   25. sep 2014 Hej igen,

Efter du har fået 'talt mig lidt ned' begynder jeg nu også at kunne se de fejl du påpeger, så jeg må vist hellere 'slå koldt vand i blodet' og afsøge markedet lidt mere før jeg kaster mig ud i indkøb af endnu en traktor smiley

Jeg takker og bukker - du har vist lige sparet mig for indkøbet af en traktor jeg skulle skrue lidt mere i end jeg pt. har tid til...

Håber vi tales ved herinde igen!

# Bo

• #7   25. sep 2014 Det er bare helt i orden! Tror vi alle kender til, at blive grebet af stemningen eller idéen!

Vi snakkes ved!

Mvh.

Kommentér på:
Valmet 655 4WD erfaringer?

Annonce